היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרבות הספורט ואהדת הכדורגל בישראל כתת תרבות

עבודה מס' 063599

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני תרבות הספורט ומחקר שטח על קבוצה קטנה של אוהדים.

11,350 מילים ,21 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בכדי לגשת לחקר קבוצתנו מתוך נקודת מוצא כי אנו חוקרות "תת תרבות", היה עלינו בראש וראשונה להבין מהי בעצם תרבות, מהי "תרבות הכדורגל", ומתוך זאת לבחון לעומק את קבוצתנו כתת תרבות בתוך תרבות זו. תרבות מוגדרת לפי דפוסי התנהגות שחברה או אינדיבידואל כלשהם מסגלים לעצמם, מעצבים ונוהגים על פיהם. בין דפוסי התנהגות אלו ניתן לכלול שפה, מנהגים טקסים, סמלים ועוד.
מתוך עולמנו הפרטי בחרנו לחקור לאורך עבודה זו ולאורך מחקר הגישוש שלנו (התצפיות והראיונות) שערכנו את תרבות "מדורת השבט" או 'מועדון החברים' הזה, המונה ששה חברים קבועים, כאשר בנסיעה למשחקים חשובים, ובצפייה בטורנירים, מניין החברים אשר מצטרפים 'למועדון' גדל. לאורך המחקר חקרנו את התרבות של 'החברים בקבוצה' ואת מאפייניה כאשר נקודת המוצא הראשונית שלנו היא שמדובר בקבוצה אשר מהווה תת תרבות. בדקנו את "הטקס" שסיגלו לעצמם ששת החברים כאשר במפגשיהם הקבועים בימי שבת, לפני ובזמן המשחק. כאשר סביב ציר משותף זה נוכחנו כי נוצר עולם שלם (אותו נציג ונמחיש בהמשך עבודתנו) של טקסים, נורמות התנהגות, ערכים מנהגים, תפישות, סמלים שפה: מילולית ובלתי מילולית. שכן אהבתם לכדורגל, הישגי קבוצתם, "הרשת החברתית" אשר יצרו סביב קבוצת הכדורגל וסביב 'מועדון החברים', האינטראקציה שלהם האחד עם השני מושפעת ומשפיעה עליהם גם מחוץ למפגשיהם הקבועים במהלך שגרת חייהם.
המטרה היא לבחון את האהדה הספורטיבית לגופה: אופי האהדה, מידת האדיקות והנאמנות לקבוצה והמרכזיות והחשיבות שהקבוצה תופסת בחיי אוהדים שונים, כמה זמן מוקדש לעניין האהדה לקבוצה, ומה נכלל בתוכה: אלו התנהגויות, נוהגים, אמונות (תפלות ואחרות) מייצגות את האהדה. רצינו להראות שאם הקבוצה המדוברת במהלך העבודה עונה על הקריטריונים לקבוצה תת תרבותית, היא אכן תת תרבות? אנחנו ננסה לבחון את הקבוצה לעמקה ולהביא את התמונה הרחבה על המפגשים שעורכת הקבוצה.
שאלת המחקר היא: האם הקבוצה שכוללת בתוכה שישה חברים טובים שעורכים מפגשים בתדירות שבועית קבועה, ולהם שפה מיוחדת, גינונים התנהגות ולבוש מיוחדים עונה על ההגדרה לקבוצה תת תרבותית?

תוכן העניינים:
פתח דבר בנימה אישית
מבוא
התופעה הנחקרת
ממצאי המחקר
קבוצת המחקר על-פי המודל העיתונאי
תיאור הקבוצה על-פי המודל של היימס
א. מסגרת\התרחשות (זירה) Setting & Scene
ב. השתתפות Participants
ג. סיומות Ends
ד. רצף (סדרת) פעולות Act Sequence
ה. מפתח Key
ו. גורמים (מרכיבים) חשובים Instrumentalities
ז. נורמות לאינטראקציות Norms of Interaction
ח. ז'אנר Genre
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אלמוג, ע. (1987). "הבן המובחר של העם", פרק שני. מתוך: הצבר-דיוקן. תל אביב: עם עובד. (ע"מ 124-215)
אנדרסון, א. (2000), קהילות מדומיינות, אוניברסיטה פתוחה, תל אביב, (ע"מ 31-38).
ברון, ר., קר, נ. ומילר, נ. (1994), תהליך קבוצתי, החלטה קבוצתית, פעולה קבוצתית, פרק 1: מבוא, הוצאת ספרים "אח", קרית ביאליק, עמ' 15-31.
גירץ, ק. (1973). "תיאור גדוש: לקראת תיאוריות תרבות פרשנית". מתוך: פרשנות של תרבויות. ירושלים: כתר. (ע"מ 15-39).
גירץ, ק. (1973), פרשנות של תרבויות, פרק שני: הדת, כתר, ירושלים, עמ' 89-122.
הויזינגה, י. (1966), האדם המשחק, מבוא: יוהאן הויזינגה ומשנתו, פרק ראשון: מהותו של המישחק וערכו כתופעה של תרבות, פרק חמישי: מישחק ומלחמה, פרק שנים-עשר: יסוד המשחק בתרבות זמננו, מוסד ביאליק, ירושלים, עמ' 9-34, 37-60, 116-130, 211-227.
כרתיאל, ת. (1999). " סגנון דיבור כסגנון תרבות: לדבר 'דוגרי', לעשות 'מוסיירה' "בתוך: מילות מפתח. חיפה: אוניברסיטת חיפה. (ע"מ 207-225).
למיש, ד. (1997), 'בית הספר כזירת היאבקות: מקומה של תכנית הטלוויזיה WWF בחיי ילדים בחינוך יסודי', בתוך: כספי, ד. ולימור, י. (ע'), (1998), אמצעי תקשורת המונים בישראל, האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, עמ' 557-578.
מיר, מ. (1968), גבר ואשה, פרט ט"ו: המין וההישג, מסדה, תל אביב, עמ' 205-223.
רז, י. (2001), 'הגוף הצבאי: מזוכיזם גברי ויחסים הומואירוטיים בקולנוע הישראלי', בתוך: תיאוריה וביקורת, 18, עמ' 11-46.
Braithwaite, C.A. (1990). Communicative Silence: A Cross-Cultural Study of Basso's Hypothesis. In D. Carbaugh (Ed.), Cultural Communication and Intercultural contact (pp. 321-327). Hillsdale, NJ: Lawrence Eribaum Associates.
Craig, S. (1992), `Introduction: Considering Men and the Media', in: Craig, S. (E'), Men, Masculinity and the Media, Newbury Park, Canada, pp. 1-7.
Gautlet, D. (2002), Media, Gender and Identity, Chapter 11: Conclusions, Routledge, London, UK, pp. 247-257.
Hymes, D. (1974). Foundations in Sociolinguistics: An Ethnographic Approach. Phildelphia: University of Pennsylvania Press. (pp 51-65).
Pecora, N. (1992), `Superman/Superboys/Supermen: The Comic Book Hero as Socializing Agent', in: Craig, S. (E'), Men, Masculinity and the Media, Newbury Park, Canada, pp. 61-77.
Sabo, D. Jansen, S. (1992), `Images of Men in Sport Media: The Social Reproduction of Gender Order', in: Craig, S. (E'), Men, Masculinity and the Media, Newbury Park, Canada, pp. 169-184.
Steinman, C. (1992), `Gaze Out of Bounds: Men Watching Men on Television', in: Craig, S. (E'), Men, Masculinity and the Media, Newbury Park, Canada, pp. 199-213.
Thornton, S. (1997). General Introduction. The Subcultures Reader. (pp. 1-7). London: Routledge.

תגים:

בין · בישראל · ואוהדי · כתת · ספורט · תקשורת · תרבות · תרבותית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרבות הספורט ואהדת הכדורגל בישראל כתת תרבות", סמינריון אודות "תרבות הספורט ואהדת הכדורגל בישראל כתת תרבות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.