היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרבות ארגונית ושינוי בתרבות הארגון

עבודה מס' 061840

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תאורטית של המושגים.

2,300 מילים ,24 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

א. חקר התרבות הארגונית וחשיבותה
קיימת הסכמה מעטה בנוגע למשמעות המושג "תרבות ארגונית", כיצד לצפות בו ולמדוד אותו, כיצד הוא קשור לתיאוריות מסורתיות יותר של הפסיכולוגיה הארגונית וכיצד להשתמש בו במאמץ לעזור לארגונים. בעוד במושגים "נורמות חברתיות" ו"אקלים ארגוני" נעשה שימוש על - ידי הפסיכולוגים מזה זמן רב, במושג "תרבות ארגונית" נעשה שימוש מפורש בעשורים האחרונים בלבם בלבד, אולם ניכר כי חשיבות המושג "תרבות" בפסיכולוגיה הארגונית - הולכת וגדלה.
התרבות הארגונית הינה חלק מורכב ומתפשט בכל סביבת עבודה. בשעה שלא קיימת הסכמה בנוגע למהי תרבות ועד כמה היא מתפשטת בארגון, קיימת הסכמה כללית כי התרבות הינה מרכיב חשוב המשפיע על הביצוע וההתנהגות. התרבות באה לידי ביטוי בתהליכי קבלת החלטות ופתרון בעיות המתקבלות בארגון. היא משפיעה על היעדים, הסטנדרטים ודרכי הפעולה (1990 Luthans, & Thompson). ללא מושג זה לא ניתן להבין שינוי או התנגדות לשינוי. ככל שאנו מעורבים יותר בלעזור לארגונים לעצב את האסטרטגיות היסודיות שלהם, במיוחד בתחום משאבי אנוש, כן הולכת וגדלה החשיבות לעזור לארגונים לפענח את התרבויות שלהם. כל הפעולות סובבות סביב גיוס, בחירה, אימון, סוציאליזציה, עיצוב מערכת תגמולים, תאורי תפקידים ונושאים כלליים של מבנה ארגוני, דורשים הבנה בנוגע לאופן בו התרבות הארגונית משפיעה על תפקודים קיימים (1990 , Schein). כמו כן, התרבות הינה גורם חשוב בקביעה כמה טוב יתאים הפרט לקונטקסט הארגוני (לדוגמא, 1985 , Schein ;1985 ,Serpa & , Saxton , Kilmann). מאחורי נושא זה עומד הרעיון של הלימה אדם - תרבות, הנובע מראיה פסיכולוגית לפיה אספקטים של הפרט והסביבה חוברים יחד להשפיע על תגובות הפרט למצב נתון. היבטים של הפרט, כגון ערכים וציפיות, באים באינטראקציה עם היבטים של הסביבה, כגון מערכות עידוד ונורמות, ומשפיעים על עמדותיו והתנהגותו של הפרט (1991,Caldwell &, Chatman , Reilly'O ).
התרבות מהווה בנוסף מקור להנעה ושביעות רצון או להיעדרם. בהתאם למידת ההתאמה בין דרישות הארגון והאמונות, העמדות והערכים האישיים, תוצאתה במחויבות ותחושת שביעות רצון, או להבדיל התנגדות ( אנטגוניזם), אי שביעות רצון, חרדה ומתח.

ראשי פרקים
א. חקר התרבות הארגונית וחשיבותה
ב. מדידת התרבות הארגונית
1. ארטיפקט חומרי
2. מבנים
3. נורמות התנהגות
4. ערכים
5. הנחות בלתי מודעות,
שינוי תרבות הארגון
א. זמינותן של מסגרות חלופיות
ב. רמת המחויבות של המשתתפים למסגרת הנוכחית
ג. יכולת ההשתנות של המסגרת הקיימת
1. שיתוף
2. ניהול כפעולה סימבולית
3. מידע מאחרים
4. מערכת תגמולים מקיפה
רשימת מקורות

מקורות:

ארז, מ., נוה, א., איצקוביץ, א. (1993). סימפוזיון בנושא: הגורם האנושי בניהול איכות. הכנס הלאומי השני של האיגוד הישראלי לאיכות, נובמבר 1993.
סמואל, י. (1990). ארגונים: מאפיינים, מבנים, תהליכים. הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה, חיפה.
שור, ח. (1992). איכות כוללת, בקרת איכות ותכנון לאיכות. תל-אביב.
שנהר, א. (1990). תרבות וסגנון הניהול הישראלי והצלחה כלכלית. רבעון לכלכלה, כרך מ"ה, 305-294.
Baldrige, M. (1992). The Malcolm Baldrige National Quality Award Criteria.
Deming, W.E. (1986). Out of the Crisis. Cambridge, Mass.: MIT press.
Department of Defense. (1980). Total Quality Management Guide. (Washington, DC, Government Printing Office).
Earley, C.P. & Erez, M. (in press). Global Management Through Self-Identity. Oxford University press.
Elshennawy, A.K., & McCarthy, K.M. (1992). Implementing total quality management at the US Department of Defense. Total Quality Management, 3(1), 31-46.
Juran, J.M. (1989). Juran on Leadership for Quality: An Executive Handbook. New York: Free press.
Kilmann, R.H., & Saxton, M.J. (1983). The Kilmann-Saxton Culture-Gap Survey. Pittsburg, PA: Organizational Design Consultants.
Kilmann, R.H., Saxton, M.J., Serpa, R., & Associates. (1985). Gaining Control of the Corporate Culture. San Francisco: Josse-Bass.
Lewin, K. (1951). Field Theory in Social Science. New York: Harper & Row.
Lundberg, C. (1985). On the feasibility of cultural interventions in organizations, In P.J. Frost, L.F. Moore, M.R. Louis, C. Lundberg, & J. Martin (Eds.), Organizational Culture (pp. 169-185). Beverly Hills, CA: Sage.
O'Reilly, C. (1989). Corporations. Culture, and commitment: Motivation and social control in organizations. California Management Review, 31(4), 9-25.
O'Reilly, C.A., Chatman, J., & Caldwell, D.F. (1991). People and organizational culture: A profile comparison approach to assessing person-organization fit. Academy of Management Journal, 34(3), 487-516.
Reeves, C.A. & Bednar, D.A. (1994). Defining quality: Alternatives and implications. Academy of Management Review, 19(3), 419-445.
Rousseau, D. (1990). Assessing organizational culture: The case for multiple methods. In B. Schneider (Ed.), Organizational Climate and Culture. (pp. 153-192). San Francisco: Jossey-Bass.
Schin, E.H. (1985). Organization Culture and Leadership, Jossey-Bass Publishers.
Schin, E.H. (1985). Organization Culture. American Psychologist, 45(2), 109-119.
Thompson, K.R., & Luthans, F. (1990). Organizational culture: A behavioral perspective. In B. Schneider (Ed.). Organizational Climate and Culture. (pp. 319-344). San Francisco: Jossey-Bass.
Wilkins, A.L., & Dyer, W.G. (1988). Toward culturally sensitive theories of culture change. Academy of Management Review, 13(4), 522-533.
Wilkinson, A. (1992). The other side of quality: 'soft' issues and the human resource dimension. Total Quality Management, 3(3), 323-329.
Williams, A., Dobson, P., & Walters, M. (1989). Changing Culture: New Organizational Approaches. Institute of Personnel Management.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרבות ארגונית ושינוי בתרבות הארגון", סמינריון אודות "תרבות ארגונית ושינוי בתרבות הארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.