היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מאפיינים של תרבות ארגונית לבין רמת האמון, התקשורת, התפקוד ומצוינות

עבודה מס' 065171

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת תרבות ארגונית על תפקוד העובדים במשביר האופנה - H&O.

9,874 מילים ,29 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בחירתנו בנושא הנ"ל נבעה מהמצב השורר בשוק הישראלי: כיום השוק הישראלי נמצא במצב מיתון מעמיק אשר גורם לסגירה של מאות ארגונים. מנהלי ארגונים רבים מנסים להילחם במיתון ע"י הפקת תפוקה אופטימלית במינימום עלויות שמתבטאות לרוב בצמצום כ"א, הרעת תנאי עובדים, קיצוץ בשכר ובשעות העבודה. העובדים מושפעים גם כן מהשינויים הנגרמים לארגונים כתוצאה ממצב המשק, אך הם עדיין נדרשים לעמוד בתנאי העבודה.
מטרת העבודה האופרטיבית היא לתת לארגונים כלים אופרטיביים אשר יסייעו להם ליצור אוירה נינוחה בכדי להשיג מטרות רצויות.

לצורך המחקר בחרנו ב"משביר האופנה H&O.
רשת "משביר האופנה" מפעילה כיום 24 סניפים ברחבי הארץ , הרשת מציעה ללקוחותיה בעיקר מוצאי הלבשה, הנעלה וקוסמטיקה. החברה מפעילה מועדון לקוחות המונה כ-200 אלף חברים. היקף המכירות של חברי המועדון מהווה 70% ממחזור החברה. המשביר אחזקות, בעלת השליטה ברשת האופנה O&H , נמצאת בשליטת גאון אחזקות ומשפחת לבנת (68%) בחלקים שווים והמשביר המרכזי (32%)
רשת "משביר האופנה" דיווחה במרץ 2003 כי שנת 2002 הסתיימה בהפסד של כ- 8.8 מיליון ש"ח, מחזור המכירות ברבעון הרביעי של 2002 הסתכם ב- 75 מליון ש"ח, ירידה של
כ-14% בהשוואה לשנת 2001. מחזור המכירות בשנה כולה ירד ב-10% והסתכם ב-282 מליון ש"ח.החברה נקטה שורה של צעדי התייעלות ובכלל זה קיצוץ של 10% בממוצע לכלל העובדים.

מטרת העבודה היא לבדוק את השפעת התרבות הארגונית על תפקוד העובדים במשביר האופנה- H&O. כאשר מטרת המחקר זה הינה למצוא כלים אשר יעזרו להנהלת הארגון לשפר את תפקוד העובדים. המחקר הנוכחי נערך בשיטה הכמותית. המחקר נערך בקרב עובדי "משביר האופנה" המונים כ- 500 איש בגילאים 23-65. השערות המחקר נבנו על סמך התיאוריות הנמצאות בספרות האקדמית המקצועית.

תוכן עניינים:
1 מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 הצגת הארגון
2 סקירת הספרות
2.1 תרבות ארגונית
2.2 תקשורת ארגונית
2.3 שיתוף עובדים
2.4 אמון בהנהלה
2.5 תפקוד העובדים
2.6 מצוינות ארגונית
2.7 מודל המחקר
3 שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר
3.3 כלי המחקר
4 תוצאות
4.1 תאור המדגם
4.2 תוצאות משתני המחקר
5 דיון
5.1 תוצאות ההשערות
6 סיכום
7 ביבליוגרפיה
8 שאלון

קטע מהעבודה:

ארגונים הם ישויות חברתיות, ויש להם מאפיינים מבניים והתנהגותיים המייחדים אותם ממסגרות חברתיות אחרות. כדי לתחם ולייחד עצמם, אירגונים משקיעים מאמצים ניכרים לקבוע גבולותיהם המשפטיים.
סביבה אירגונית היא מכלול הגורמים המצויים מחוץ לגבולות הארגון ומסוגלים להשפיע על מבנהו, הרכבו ותפקידו. (SCHIEN 1985)).
למרות קווי הדימיון המשותפים המאפיינים את מרבית הארגונים, לכל ארגון יש צביון ייחודי המבדיל אותו משאר האחרים. עובדים, תלמידים ספורטאים, או חברי מפלגה המעתיקים את השתייכותם מארגון אחד למשנהו מגלים עד מהרה שיש הבדלים בולטים בין הארגונים. הבדלים בדפוסי ההתנהגות של המשתתפים, ביחסים הבין אישיים, בביטוי הלשון המקובלים, באירועים טיקסיים ובתהליכים ארגוניים מגוונים (KILMAN ,1985).

תגים:

אירגון · עובדים · תפקוד · תפקיד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מאפיינים של תרבות ארגונית לבין רמת האמון, התקשורת, התפקוד ומצוינות ", סמינריון אודות "הקשר בין מאפיינים של תרבות ארגונית לבין רמת האמון, התקשורת, התפקוד ומצוינות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.