היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין תרבות ארגונית לרמת מוטיבציה בצוות

עבודה מס' 068739

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר בין תרבות ארגונית ומוטיבציה, במחלקת יבוא- החוליה הקדמית של חברת פליינג קרגו- בחודש אפריל 2009.

6,447 מילים ,18 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בשאלת הגורם המניע את בני האדם לפעול כפי שהם פועלים התעניינו חוקרי הפסיכולוגיה מראשית התפתחותה. במשך השנים התפתחו תפיסות שונות בנושא. דעות שהיו מקובלות בעבר פינו מקום לדעות חדשניות יותר ומושג ההנעה עבר תהפוכות רבות. בעולם העבודה של ימינו, מושג המוטיבציה הוא מושג בעל חשיבות. תיאוריות רבות התפתחו בנוגע לדרכים ליצירתה של מוטיבציה בעבודה ונשאלת השאלה האם ביכולתו של ארגון ליצור לעצמו סביבה תרבותית אשר תביא ליצירתה של מוטיבציה בקרב העובדים בו?
מושג חדש יותר ונחקר פחות בדיסציפלינת משאבי האנוש הוא מושג התרבות הארגונית. התרבות הארגונית הינה חלק מורכב ומתפשט בכל סביבת עבודה, והיא מאפשרת חקר והבנה עמוקה יותר של הארגון. לא קיימת הסכמה בנוגע ל-מהי תרבות ארגונית וכיצד מודדים אותה, אולם קיימת הסכמה כללית כי התרבות היא מרכיב חשוב המשפיע על הביצוע וההתנהגות של הארגון ושל העובדים בו.
מחקר זה יעסוק בקשר בין שני מושגים- תרבות ארגונית ומוטיבציה, במחלקת יבוא- החוליה הקדמית, של חברת פליינג קרגו- בחודש אפריל 2009. מטרת החוקר להוכיח קשר בין התרבות הארגונית הקיימת בארגון, לבין רמת המוטיבציה בקרב עובדי הארגון. המחקר יתמקד בכמה סוגיות מרכזיות, ביניהן: כיצד מודדים או מאבחנים תרבות ארגונית, מהי תרבות ארגונית יעילה, מהם הגורמים או התהליכים היוצרים מוטיבציה, וכיצד יכולה התרבות הארגונית ליצור מוטיבציה בקרב עובדי הארגון. נושאים אלה יבדקו תוך סקירה של הספרות המחקרית בנושא, ובאמצעות שאלון מחקרי שיחולק לעובדי המחלקה הנבדקים.
מחקר זה יוצא מתוך הנחה כי התרבות הארגונית היא מאפיין עיקרי של הארגון, וגורם מרכזי להצלחתו. הנחת יסוד נוספת ממנה יוצא החוקר היא שקיימים גורמים שונים בעזרתם ניתן ליצור מוטיבציה בקרב עובדים בארגון, ושגורמים אלה נבנים ומתהווים על ידי תרבות הארגון. בחירת הנושא למחקר נעשתה בעקבות התעניינות אישית של החוקר בתחום התרבות הארגונית, שטרם נחקר לעומקו, ושהשפעותיו ניכרות בכל אספקט בארגון.

כלי המחקר: שאלון מחקרי
תיאור השאלון-
פתיחה- הסבר קצר על מהות השאלון ומטרתו.
חלק א- שאלות רקע על פרטי המשיבים: מין, גיל, מקום מגורים, השכלה וותק בארגון.
חלק ב- שאלות הנוגעות במשתנה הבלתי תלוי- תרבות ארגונית.
שאלון אבחון תרבות ארגונית של קמרון וקווין (2006)- תקף ומהימן בספרות.
חלק ג- שאלות הנוגעות במשתנה התלוי- מוטיבציה.
השאלון הורכב על ידי החוקר, על פי מימדי המודל הדו שלבי של הרצברג (בר חיים, 1998).

תוכן העניינים:
1. מבוא
תיאור הארגון-

2. סקירה ספרותית-
תרבות ארגונית
מוטיבציה
תרבות ארגונית ומוטיבציה
3. פרק מתודולוגי-
שאלת המחקר, השערות המחקר
כלי המחקר, אוכלוסיית המחקר
מהלך המחקר

4. תוצאות המחקר
5. דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח: שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

המושג תרבות משמש כיום להבחנה בין קבוצות, כאשר לכל קבוצה מערכת פנימית משותפת של ערכים, עמדות, נורמות וציפיות. ארגון הוא קבוצה בעלת מערכת פנימית שניתן להבחין בה ואשר מבחינה אותו מאחרים. התרבות הארגונית הינה מושג המחבר יחד את כל מרכיבי הארגון ומנסה להבין אותו כמכלול (בר חיים, 1994). תרבות ארגונית היא מכלול נתון של הנחות, ערכים, אמונות ומוסכמות חברתיות שעובדי הארגון שותפים להם. כמו כן גם שפה, ביטויים וסמלים, שלהם מכנה משותף ארגוני. לכל אלה השפעה על התרבות הארגונית, על דפוסי החשיבה וההתנהגות הארגוניים (סמואל, 1996).

תגים:

משאבי אנוש · ייעוץ ארגוני · הנעה · מחקר כמותי · שאלון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין תרבות ארגונית לרמת מוטיבציה בצוות ", סמינריון אודות "הקשר בין תרבות ארגונית לרמת מוטיבציה בצוות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.