היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרבות ארגונית - רשת אופנה

עבודה מס' 069631

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שיטות מחקר איכותניות בארגון - ניתוח מאפייני תרבות ארגונית ברשת אופנה

4,442 מילים ,6 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

שאלה מרכזית בה מתחבטות הנהלות רבות היא כיצד למצות מעובדיהן את המרב מבחינת תפוקותיהם, הזדהותם עם ערכי הארגון ויעדיו, נכונותם לתרום מעבר לנדרש מהם מתוקף תפקידם הפורמאלי, נכונותם להישאר בארגון ועוד. התאמה בין ערכי הארגון וערכי העובד חשובים מאד לתפקוד הארגון. התועלת שהעובדים יכולים לתרום לארגון מושפעת במידה מכרעת מיצירת מערכות ניהוליות ותרבות באמצעותם יוכל הארגון להפיק את המיטב מעובדיו וזאת ללא קשר למידת התאמה בין ערכיהם לערכיו.
עבודה זו עוסקת במחקר איכותני שהתבצע ברשת אופנה ישראלית X (נמנע מאיתנו פרסום שמה של הרשת). המחקר מנתח את מאפייני התרבות הארגונית ברשת האופנה X והשפעותיו השונות על תפקוד העובדים ברשת.
הרעיון למחקר הגיע מ-X Y, שהינו עובד בארגון, אשר טוען שתרבות העבודה וההתנהלות בארגון פוגעת בתפקוד העובדים ובתפוקות הארגון.
בנוסף, נראה כי התרבות הארגונית מושפעת גם מהמצב השורר בשוק הישראלי. כיום השוק הישראלי נמצא במצב מיתון מעמיק אשר גורם לסגירה של מאות ארגונים. מנהלי ארגונים רבים מנסים להילחם במיתון ע"י הפקת תפוקה אופטימלית במינימום עלויות שמתבטאות לרוב בצמצום כ"א, הרעת תנאי עובדים, קיצוץ בשכר ובשעות העבודה. העובדים מושפעים גם כן מהשינויים הנגרמים לארגונים כתוצאה ממצב המשק, אך הם עדיין נדרשים לעמוד בתנאי העבודה.

המחקר יתמקד באפיון התרבות הארגונית של רשת האופנה למידות גדולות ע"פ המודל של שיין, המחלק את התרבות הארגונית ל-3 קטגוריות עיקריות: הנחות יסוד, ערכים וסממנים.
מטרת העבודה הינה להציג כיצד 3 הקטגוריות מתאפיינות בתרבות הארגונית של רשת האופנה שבחרנו והאם היא משפיעה על תפקוד העובדים.
איסוף הנתונים והעובדות נעשה ע"י ראיונות עומק ותצפיות בארגון.

תוכן עניינים:
פרק 1: הקדמה
1.1 הצגת נושא המחקר
1.2 הצגת הארגון הנחקר
פרק 2: סקירה ספרותית
2.1 המודל של שיין: תרבות ארגונית
פרק 3: שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר
3.3 כלי המחקר
פרק 4: ממצאי המחקר
4.1 תרבות רשת האופנה ע"פ מודל שיין
פרק 5: ממצאי המחקר
5.1 דיון בממצאים
5.2 המלצות המחקר
פרק 6: סיכום
6.1 השלכות המחקר
6.2 הצעות למחקר המשך
6.3 הקשיים בעשיית המחקר
ביבליוגרפיה
נספחים

הערת מערכת: שם החברה ואנשיה הושמטו מהטקסט. כמו כן, העבודה אינה כוללת את תמלילי הראיונות.

קטע מהעבודה:

בראיונות העומק התמקדנו במספר קידודים של התנהגויות בתרבות הארגונית של הרשת. המחקר הציף את האי תאימות הקיימת בין מה שהעובדים חושבים שצריך להיות לבין ההתנהגות שלהם בפועל.
בממד החברויות נראה כי קיימת תחושת לכידות הן מצד המנהלים והן מצד העובדים בדרג הביניים ומטה.

תגים:

תרבות ארגונית · שיטות מחקר · תרבות ארגונית · רשת אופנה · המודל של שיין · התנהגות ארגונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרבות ארגונית - רשת אופנה", סמינריון אודות "תרבות ארגונית - רשת אופנה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.