היישום אינו מחובר לאינטרנט

איך בני נוער אתיופים חווים בישראל את גיל ההתבגרות?

עבודה מס' 070609

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד חווים בישראל את גיל ההתבגרות לעומת האתיופיה.

5,460 מילים ,18 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מסוף מאה 20 ועד היום עובר העולם שינוי חברתי ודמוגרפי. חלק משינויים אלו נגרמים על ידי תופעה של הגירה הגודלת בשנים אחרונות. כל שנה בכל העולם, אנשים רבים מחליטים לעזוב את מדינות המולדת שלהם ולהגר למדינה חדשה. לכל אדם שמחליט לעשות את הצעד הזה ולשנות בצורה דרסטית את החיים שלו יש מניעים משלו, כגון תקווה להגיע לרמת חיים יותר גבוהה מאשר זו שבמדינה שהם חיים בה כרגע, לברוח ממלחמות ומשלטונות דיקטטוריים או פשוט להתאחד עם המשפחה שחיה במדינה אחרת. אנשים מהגרים בכל נקודות החיים בהן הם נמצאים, בין אם מדובר באנשים צעירים, פנסיונרים, הורים עם ילדים קטנים או מתבגרים. ההגירה היא תהליך מורכב וקשה עבור רוב המהגרים. ישנו קושי מנטלי ותרבותי להשתלב בחברה חדשה ובמיוחד אם ישנו שינוים משמעותיים בין תרבויות.
הגירה היא תהליך קשה של אקולטוריזציה והסתגלות לחברה חדשה עבור המהגרים. שינויים מתחילים עם שינוי מגורים מבחינה גאוגרפית - מדובר בשינוי הקל ביותר בתהליך הגירה. לאחר מכן מהגרים נתקלים עם משברים אובייקטיביים כגון לימודי שפה ותרבות חדשות, מציאת תעסוקה במדינה חדשה, השתלבות חברתית ומעורבות במערכת פוליטית. לצד משברים אובייקטיביים ישנם גם משברים סובייקטיביים שהם שינוי תחושת זהות של מהגר, שינוי בעמדות ובערכים שלא דומים לאלו שהכירו מקודם (ברונשטיין,2013).
ההתמודדות עם ההגירה קשה מאוד גם לילדים שבעת ההגירה נמצאים בגיל ההתבגרות, מכיוון שהם נמצאים בשלב הקשה בחייהם שבו הם מגבשים את זהותם ומשתלבים בחברה מבחינה פסיכולוגית. המצב גרוע יותר בקרב עולים מתבגרים ממוצא אתני מיוחד כגון צבע עור, צורת תרבות שונה ומיוחדת, עוני וכדומה ( Berry, Phinney, Sam & Vedder ,2006).
עבודה זו תעסוק בנוער האתיופי אשר עולה לארץ בגיל ההתבגרות ומטרתה לבחון איך הם חווים בישראל את גיל ההתבגרות לעומת אתיופיה. מחקר זה יבחן את ההיבטים הייחודיים של גיל ההתבגרות. אילו שינויים עוברים ילדים בגיל זה ומה עלול להשפיע על ילדים אלו ובאיזו צורה. אנחנו נראה אילו שלבי התפתחות עובר מתבגר ואילו סיכונים טמונים בתהליך ההתבגרות (Hashmi,2013).
כמו כן, נבחן אילו משברים ומכשולים עומדים בפני מתבגרים העולים לארץ בגיל רגיש כל כך ומה הקושי שלהם להשתלב בחברה החדשה. לאחר מכן נבחן את הקשיים הספציפיים של עולה חדש בגיל ההתבגרות ממוצא אתיופי בשל הייחודיות האתנית שלו.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה ספרותית:
פרק 1 - הגירה כמשבר
פרק 2 - השתלבות בחברה בקרב בני נוער
פרק 3 - משבר הגירה בקרב בני נוער
פרק 4 - משבר הגירה בקרב בני נוער אתיופי
דיון וסיכוםביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אנשים רבים לאורך ההיסטוריה נהגו לחפש את המקום הטוב לחיות בו עבורם מסיבות שונות ומגוונות כגון שיפור במצב כלכלי, בריחה ממשטר דיקטטורי, גיבוש עם משפחה שחיה במדינה אחרת וכדומה. עקב סיבות אלו רבים לקחו על עצמם החלטה קשה וחשובה מאוד ששינתה את חייהם בצורה משמעותית והיגרו למדינה חדשה ושונה מנטלית ותרבותית ממדינת המולדת (Hersch,2008).
במציאות שלנו מדינות רבות דוגלות בעידוד הגירה כגון קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד וכדומה, מדינת ישראל היא אחת המדינות שדוגלת בעידוד הגירה בקרב יהודים שחיים מחוץ לארץ. יתרה מכן, מדינת ישראל הייתה מדינת הגירה מיום הקמתה. משנת 1948 (קום המדינה) ועד היום לישראל עלו יותר מ - 3,200 מיליון אנשים (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 2012).

תגים:

נוער · מתבגרים · הגירה · קשיי הגירה · קשיי שפה · הגירה · משבר · אתיופים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "איך בני נוער אתיופים חווים בישראל את גיל ההתבגרות?", סמינריון אודות "איך בני נוער אתיופים חווים בישראל את גיל ההתבגרות?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.