היישום אינו מחובר לאינטרנט

דפוסי פעולה מהחינוך הבלתי פורמלי לשילובם של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בתוך המערכת הפורמלית

עבודה מס' 070599

מחיר: 239.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי התרומה האפשרית והרצויה של דפוסי פעולה מהחינוך הבלתי פורמלי לשילובם של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בתוך המערכת הפורמלית?

4,557 מילים ,25 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

במסגרת העבודה, אבקש לעסוק בהיבט המרכזי: "דפוסי פעולה מהחינוך הבלתי פורמלי לשילובם של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בתוך המערכת הפורמלית", הקשור לחינוך הממלכתי בישראל.
הסיבה לבחירה שלי את ההיבט המסוים הזה קשורה לכך, שדפוסי הפעולה מהחינוך הבלתי פורמלי בכלל; והאופן שבו הם משתלבים במערכת הפורמלית בפרט; יוצרים אצלי סקרנות רבה. בהתאם לכך, אני מבקשת לעסוק בהיבט זה ולהרחיב את הידע ואת ההבנה שלי בו.
כששאלת המחקר היא: "מהי התרומה האפשרית והרצויה של דפוסי פעולה מהחינוך הבלתי פורמלי לשילובם של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בתוך המערכת הפורמלית?".
מושגי יסוד: דפוסי פעולה; חינוך פורמלי; חינוך בלתי פורמלי; שילוב תלמידים בעלי צרכים.
שאלות המשנה הן: מהן הגדרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי? מהי השפעת החינוך הבלתי פורמלי או השימוש באמצעים בלתי פורמליים על המוטיבציה הפנימית של הילדים? מה הכשלים של המערכת הבלתי פורמלית בנוגע למוטיבציה? אילו תכניות מהחינוך הבלתי פורמלי מיושמות בחינוך הפורמלי? במה הם מצליחים לשפר את השילוב של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים? לאור זאת, אילו דפוסי פעולה מהחינוך הבלתי פורמלי, ראוי ליישם על מנת לשפר את שילוב התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים בחינוך הפורמלי?
על כלל השאלות, אבקש לענות במסגרת החלק התיאורטי הבא.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. חלק תיאורטי
3. דיון
4. רפלקציה
5. מקורות

קטע מהעבודה:

בספרות המקצועית, העוסקת בתחום החינוך הבלתי פורמלי, קשה למצוא הגדרה חד משמעית המקובלת על רוב החוקרים. קיים פער בין העשייה המרובה בתחום, לבין מיעוט החשיבה וההמשגה בו. בנוסף, קיימת אף מורכבות ורב ממדיות בתחום. ועל כן, חוקרים רבים מגיעים למסקנה, כי עצם הניסיון להגדיר את החינוך הבלתי-פורמלי עומד בסתירה למהותו הייחודית (זמיר ולסרי רוש, תשע"ד).
השמות, הניתנים לתחום זה, נגזרים מהתייחסות לחינוך הפורמלי, ביניהם: "חינוך בלתי-פורמלי", "חינוך לא-פורמלי", "חינוך א-פורמלי". כמו גם, על דרך החיוב: "חינוך משלים", "חינוך חלופי", "חינוך מחוץ לבתי-הספר", "פעילויות שמחוץ לתכניות הלימוד" ו"חינוך חברתי קהילתי".
למעשה, הספרות המחקרית עושה הבחנה בין שלושה תחומי חינוך מרכזיים: האחד, החינוך הפורמלי, שמתקיים במסגרת הבית ספרית; השני, החינוך הלא פורמלי, שמוגדר כתהליך, המתקיים ללא מסגרת ממוסדת. בדגש על: חשיפה מקרית יומיומית לסביבה, המזמנת חוויות וניסיונות, שבאמצעותם רוכש האדם ידע, מיומנויות, עמדות ותובנות; והשלישי, חינוך בלתי פורמלי, שמוגדר כמערכת פעילויות חינוכיות מתוכננות, המתקיימות מחוץ לשעות הלימודים ולרוב מחוץ למסגרת הבית ספרית Ahmed&Coombs, 1994)).

תגים:

כיתה · בית ספר · תלמידים · מורים · שונות · שילוב · מורים · פורמלי · אינטגרציה · הכלה · פורמאלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דפוסי פעולה מהחינוך הבלתי פורמלי לשילובם של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בתוך המערכת הפורמלית", סמינריון אודות "דפוסי פעולה מהחינוך הבלתי פורמלי לשילובם של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בתוך המערכת הפורמלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.