היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות בבית הספר היסודי

עבודה מס' 070471

מחיר: 439.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי בעיית אלימות ומהן דרכי ההתמודדות המוצעות בהתייחס לגישות תיאוריות שונות?

6,973 מילים ,21 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

בעיית האלימות בבתי הספר היא נושא המעסיק, לפי דעתנו, את כל העוסקים בחינוך, ולכן כמורות במערכת החינוך נושא זה עניין אותנו ובחרנו לעסוק בו. בחירת הנושא נעשתה מתוך עניין לחקור ולגלות את המניעים העומדים מאחורי התופעה וגם לתת לנו כלים כמורות להתמודד עם נושא האלימות בבית-הספר. למעשה, תחום זה נבחר על-ידינו כתוצאה מהתמודדות עם בעיות אלימות שהתפתחו במהלך שנת התנסותינו בהתמחות בהוראה. שתינו מלמדות גילאים שונים ולכן דבר זה אפשר לנו לבחון את אופי האלימות ודרכי הטיפול שניתן או לא ניתן מצד הצוות החינוכי. נוסף על כך, מאוד התעניינו בנושא חקר הילד האלים ומה מביא ילדים לנהוג באלימות, ומדוע ילדים הדחויים חברתית לעיתים נוהגים באלימות וכיצד ניתן למנוע זאת. נושא המשמעת בבית הספר מורכב מאוד, כך למשל, במהלך התנסותינו גילינו כי כל המעורבים אינם נוטלים אחריות ומאשימים אחד את השני: ההורים מאשימים את המורים, המורים את התלמידים, וכך הלאה. כתוצאה מכך נוצר מצב המפריע לטפל בבעיה עצמה באופן מקצועי ולנסות להעלים אותה לגמרי. בעבודה זו, מובאות גישות עדכניות לחקר הילד האלים ואמצעים מערכתיים וטיפוליים העומדים לרשות הצוות החינוכי. נסביר באמצעות תיאוריות שונות מהי אלימות, אלו סוגי אלימות קיימים במערכת החינוך, הסברים שונים לתופעת האלימות, נתייחס להשפעה המעצבת בגיל הילדות ועד גיל הנעורים, נחקור את הגורמים להתנהגות אלימה ונבחן את דרכי ההתמודדות עם התופעה. בנוסף, נראה כיצד כל אלו מטופלים במערכת החינוכית וכיצד מעוגנים בחוזר המנכ"ל של משרד החינוך.

תוכן עניינים
מבוא
פרק א':
סקירה ספרותית
הגדרת-אלימות
פרק ב':
סוגי אלימות במסגרות חינוכיות
הסבר תופעת האלימות באמצעות גישות שונות
פרק ג':
השפעות מעצבות בגיל הילדות ועד לגיל הנעורים
הגורמים להתנהגות אלימה בבית הספר
פרק ד':
דרכי הטיפול במקרי אלימות, בעיות התנהגות ומשמעת
שימוש בתקנון עפ"י חוזר מנכ"ל משרד החינוך
פרק ה':
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השימוש באלימות עונה על הדחפים האישיים של הנוהג באלימות ומספקת עבורו מטרות שונות. כלומר פעולת האלימות היא אנוכית ומכוונת למטרה אישית כגון: האלימות גורמת לשחרור ופריקת כעסים ומתחים, בדרך זו היא מאפשרת לתת ביטוי לרגשות. מטרה נוספת אשר האלימות יכולה לענות עליה היא להביא לשינוי חברתי. כלומר אלימות המתרחשת מתוך אידיאולוגיה מסוימת של התוקף ומבחינתו ברגע שיפעל באלימות הדבר יביא לשינוי חברתי. לפיכך, יכול להשתמע מכך כי באלימות כביכול יש ערכים חיוביים, כיוון שתורמת ליחיד ולחברה, ויכולה להביא לשינוי חברתי חיובי. אך למעשה האלימות משמשת כסימן אזהרה שהסדרים הקיימים אינם טובים ואם לא ישונו צפויה החמרה. האלימות יוצרת רגישות לבעיות חברתיות (מנחם אמיר, תשמ"ב).

תגים:

אלימות · מורים · התמודדות · משמעת · חינוך · תלמידים · תוקפנות · בית ספר · בית הספר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות בבית הספר היסודי", סמינריון אודות "אלימות בבית הספר היסודי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.