היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת לימודים אקדמיים על תחושת חוללות עצמית

עבודה מס' 070356

מחיר: 274.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המחקר הינו מחקר כמותני אשר בדק את השפעת הלימודים האקדמים על תחושת הערך העצמי והחוללות עצמית של הסטודנט.

4,762 מילים ,8 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

סטודנטים רבים ברחבי העולם מרגישים לעיתים כי הם קורסים תחת הלחץ הרב המופעל עליהם באקדמיה. מלבד גורמים יום יומיים המטרידים את מרבית האוכלוסיה כגון לחצים משפחתיים ולחצים כלכליים (שילוב עבודה קבועה עם לימודים), על הסטודנטים מופעל גם לחץ לימודי הכולל בתוכו מערכות שעות עמוסות, ימי לימוד ארוכים, ריבוי מטלות, לוחות מבחנים צפופים וכו'. מחקרים בארץ ובעולם מלמדים כי אחוז הסטודנטים העובדים במהלך לימודיהם נמצא במגמת עלייה (קריב והיימן ,2004). מצבי לחץ כאלו עלולים לגרום לסטודנט לשקוע בדיכאון וכתוצאה מכך, להפחית את אמונתו בעצמו לבצע מטלות מסויימות, בעיקר לימודיות. בחרתי לחקור נושא זה מהסיבה כי אין מספיק מחקרים המתמקדים בנושא הספציפי של סטודנטים (ללא הבדל בין דת, מגדר או תעסוקה) באקדמיה המתמודדים עם לחץ העלול ליצור דיכאון וכתוצאה מכך שינוי בתפיסת החוללות העצמית. תופעה זו מחייבת מחקר מעמיק וסקירת הגורמים לה. באמצעות הכרה והבנת התופעה ניתן יהיה להתמודד עימה ביעילות ולפתח תוכניות לימוד חדשות או שיפור שיטות לימוד קיימות, כגון: בניית תוכניות לימודים חדשות, קיצור ימי לימודים, פריסת לוחות מבחנים על זמן רב יותר, צמצום המטלות הנדרשות מהסטודנט, העלאת מוטיבציה, עריכת סדנאות התמודדות וכו'.

שאלונים הועברו ל- 60 סטודנטים במהלך תואר ראשון, בין השנים א' עד ג'. השאלון הורכב מתוך ארבעה שאלונים קיימים ומרקע דמוגרפי של הסטודנט:
חלק א': שאלון פרפקציוניזם
חלק ב': שאלון לחץ נתפש
חלק ג': שאלון דיכאון
חלק ד': חוללות עצמית

תוכן העניינים:
מבוא
שיטת המחקר
נבדקים
כלי המחקר
הליך
ממצאים
דיון
רשימת מקורות
נספח: השאלון

* הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את קובצי ה-SPSS.

קטע מהעבודה:

חוללות עצמית כפי שהוזכרה במחקרו של Bandura (כפי שצוטט בספרה של כ"ץ 2011, עמ' 19) "היא אמונה ביכולת לבצע משימה". הגדרה נוספת היא כי חוללות עצמית היא "אמונות ביכולת האנושית לגייס מוטיבציה, משאבים קוגנטיביים ומהלכי פעולה הדרושים לשליטה בדרישות משימה" (בנדורה אצל כ"ץ, ,2011 עמ' 19). חוללות עצמית היא למעשה תהליך של הערכה, שיפוט ושליטה אשר בסופו נקבע איך אדם מרגיש, חושב ופועל (כץ, 2002).

תגים:

חוללות עצמית · ערך עצמי · לימודים אקדמאים · אקדמיה · סטודנט · הצלחה · כישלון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת לימודים אקדמיים על תחושת חוללות עצמית ", סמינריון אודות "השפעת לימודים אקדמיים על תחושת חוללות עצמית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.