היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואה בין תוכניות לימודים בהוראת המקרא (תשל"א ותשמ"ה)

עבודה מס' 069288

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין תוכנית הלימודים בהוראת המקרא בית הספר הממלכתי: גן, א'- י"ב (תשל"א) לבין תוכנית הלימודים במקרא מגן הילדים ועד כיתה י"ב בחינוך הממלכתי (תשמ"ה)

4,410 מילים ,5 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו ערכתי השוואה בין שתי תוכניות לימודים העוסקות בלימודי המקרא ומיועדות לבתי הספר היסודיים בזרם הממלכתי. תחילה סקרתי ארבע תקופות בתפיסת המקרא, החל מתקופת התנאים ועד ימי מוסינזון ואחד העם, במטרה ללמוד על התפיסה שרווחה בכל תקופה בהוראת תחום הדעת הזה בהיבטים שונים.
החלטתי בעבודה זו להתמקד בהשוואה בין תוכנית הלימודים בהוראת המקרא משנות ה-70: "מקרא בבית הספר הממלכתי: גן, א'- י"ב" (תשל"א), לבין תוכנית הלימודים משנות ה-80: "תוכנית הלימודים במקרא מגן הילדים ועד כיתה י"ב בחינוך הממלכתי" (תשמ"ה).
ניסיתי בעבודתי לבחון את השינויים שהביאו לכתיבתה של תוכנית חדשה, את מהות השינויים ואת משמעותם של השינויים בתפיסת הוראת המקצוע.
את הנתונים אספתי מחקירה של תוכניות הלימודים הללו: קראתי את שתי התוכניות בהעמקה, עמדתי על ניסוח המטרות בשתי התוכניות, על הנחות היסוד שהנחו את כותבי התוכנית, על מכלול שיקולי הדעת ועל ארגון התכנים והנושאים הנלמדים הלכה למעשה בכל שכבת גיל. מצאתי שתוכנית הלימודים תשמ"ה נשענת ברובה הגדול על תוכנית תשל"א, מאמצת גם היא את מטרותיה ורואה חשיבות רבה בשילוב תכנים מקראיים בהקשר החברתי והתרבותי.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
סקירה היסטורית (מן התנאים ועד אנשי ההשכלה; מן ההשכלה ועד הלאומיות; מן הציונות המדינית ועד הקמת מדינת ישראל)
מטרות בהוראת המקרא: תוכנית תשל"א לעומת תוכנית תשמ"ה - טבלה 1
שינויים ומגמות במטרות ההוראה: תוכנית תשל"א לעומת תוכנית תשמ"ה
מטרות בהוראת המקרא: תוכנית תשל"א לעומת תוכנית תשמ"ה - טבלה 2
ניתוח הממצאים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על לימוד המקרא כתשתית החינוך היהודי ניתן ללמוד עוד מתקופת התנאים. במסכת אבות במשנה מסופר על יהודה בן תימה שהיה אומר: "בן חמש שנים למקרא, בן עשר למשנה, בן שלוש עשרה למצוות, בן חמש עשרה לתלמוד".

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואה בין תוכניות לימודים בהוראת המקרא (תשל"א ותשמ"ה)", סמינריון אודות "השוואה בין תוכניות לימודים בהוראת המקרא (תשל"א ותשמ"ה)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.