היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבלת החלטות - תוכנית ההתנתקות 2001-2005

עבודה מס' 070204

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תהליך קבלת ההחלטות בהתבסס על תיאוריות שונות בתורת קבלת ההחלטות וחקר הפסיכולוגיה והסוציולוגיה של הפרט.

8,996 מילים ,34 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עבודה זו באה לנתח את תהליך קבלת ההחלטות שקדם לתכנית ההתנתקות בין השנים 2001-2005, מעלייתו של אריאל שרון לראשות ממשלת ישראל ועד הוצאת התכנית לפועל. הניתוח שיוצג להלן מבוסס על תיאוריות שונות בתורת קבלת ההחלטות וחקר הפסיכולוגיה והסוציולוגיה של הפרט בעת התמודדות עם הצורך בקבלת החלטות במצבים שונים.

שאלת המחקר בעבודה הינה "כיצד התנהל תהליך קבלת ההחלטות טרם ובעת עיצוב תכנית ההתנתקות"?

חשוב לציין כי עקב הזמן הקצר שעבר מקבלת ההחלטה לעת כתיבת העבודה נתקלתי במהלך הכתיבה במחסור בחומר כתוב אודות ניתוח ההחלטה והתהליך שקדם לה ומסמכים ממשלתיים רבים הינם חדשים מידי ולכן טרם הוסרה חסינותם וטרם נפתחו לציבור, ואישים רבים המעורבים בתהליך עודם נושאים במשרות פוליטיות ולכן ממאנים להתבטא בנושא. אריאל שרון עצמו, אבי ההחלטה ומוציאה לפועל, שקע בתרדמת זמן קצר לאחר ביצועה ולכן לא הספיק לכתוב את זיכרונותיו ופרשנותו לגביה, לא בזמן אמת ולא בדיעבד. כתוצאה מכל שפורט לעיל מתבססת העבודה בחלקה הארי על ראיונות עיתונאיים של שרון ומקורביו ועל מספר מצומצם של ספרי ביקורת וניתוח התנהלות שנכתבו מאז.

תוכן עניינים:
מבוא
יחידת קבלת החלטות
אבחון, חיפוש, שינוי, הערכה ובחירה בתהליך קבלת ההחלטות
ניתוח תהליך קבלת ההחלטות על-פי המודל הרציונאלי:
- המודל הסובסטנטיבי
- המודל הפרוצדוראלי
ניתוח תהליך קבלת ההחלטות על-פי מודל הפרוספקט
התמודדות עם אי-ודאות ונטילת סיכונים
התמודדות עם מורכבות ערכית
קבלת ההחלטות ב'תכנית ההתנתקות' - תהליך התאמה או למידה?
היחס שבין ההחלטה לביצוע: כשלי החלטה וכשלי ביצוע
תוכנית 'ההתנתקות' - סיכום איכות תהליך קבלת ההחלטות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יחידת קבלת החלטות הינה הקבוצה השלטונית אשר בפועל עוסקת בדיון, ניתוח וקביעת מדיניות חוץ של המדינה. לאופי וצורת השלטון כמו גם לאופיים הפרטני של חברי אותה קבוצה, השפעה ישירה על צורת הדיון והניתוח ומכאן על סוג המדיניות שתיקבע בסופם. בספרות מוכר סיווג לשלוש סוגי 'יחידות החלטה' דומיננטיות הקיימות במדינות שונות: (1) המנהיג הדומיננטי [Powerful \ Predominant Leader] ; (2) הקבוצה ההומוגנית [Single Group] ; (3) קואליציית שחקנים אוטונומיים [Coalition of Autonomous Actors] : המנהיג הדומיננטי מאופיין כיחיד אשר לו היכולת כמו גם הכוח לקבל החלטה באופן עצמאי ויחידני, במידת הצורך.

תגים:

אריאל שרון · התנתקות · קבלת החלטות · תהליך השלום · רצועת עזה · עזה · התנחלויות · מנהיגות · מודלים · מנהיג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבלת החלטות - תוכנית ההתנתקות 2001-2005", סמינריון אודות "קבלת החלטות - תוכנית ההתנתקות 2001-2005" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.