היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדמוקרטיה בתהליך ההתנתקות

עבודה מס' 066727

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הדמוקרטיה כפי שהיא מונהגת בישראל (ייצוגית) באה לידי ביטוי בתוכנית ההתנתקות או שמא התהליך היה חריג ולא לגיטימי?

6,186 מילים ,32 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

תוכנית ההתנתקות היא תוכנית שזכתה להד ציבורי, מדיני, חברתי ותקשורתי רחב מאוד. תוכנית זו עוררה 'רעידת אדמה' עוד בטרם אושרה בכנסת ישראל והמחאה הציבורית שבאה בעקבותיה הטביעה את חותמה. התוכנית ספגה זלזול וביקורת קשה מהימין ומהשמאל כאחד ולאמון מסויג של הציבור, הצבא והתקשורת. הזעזוע העמוק שנגרם למערכת הפוליטית הביא להקמתה של ממשלה חדשה, לשבר עמוק בחברה הישראלית ובצבא, להעמקת הקרע בין דת ומדינה ובעיקר לתחילתו של דיון ציבורי עמוק ומהותי על סוגיות עקרוניות כגון, שאלת המכנה המשותף של החברה הישראלית, כללי המשחק של המחאה הציבורית בישראל, שאלת מוקד הסמכות: פוסקי ההלכה או המנהיגות הדמוקרטית בישראל ובתוך כך, נוצר הרקע לדיון הבלתי פוסק ונמנע על שאלת יציבותה של הדמוקרטיה הישראלית ועתידה. (רוט, 2005)

תוכנית ההתנתקות הקימה צעקה רמה משני צידי המתרס, מהמתנגדים לה ומהתומכים בה ולא בכדי. נקיטת מדיניות זו, הקוראת לקפל בתוכה פינוי יישובים ופינוי אזרחים יהודים בצורה חד-צדדית מעלה שאלות רבות במציאות הייחודית למדינת ישראל ומהותה. בניסיון לענות על חלק מאותן שאלות בחרנו, במחקר זה, לבדוק כיצד באה לידי ביטוי הדמוקרטיה הישראלית ביישום תוכנית ההתנתקות?
עבודה זו תכלול הדגמה של התיאוריות והמודלים עליהם התבססנו ברקע התיאורטי. כמו כן, נציג סקירה קצרה של הרקע ההיסטורי, הפוליטי והחברתי שהוביל לנקיטת המדיניות, בה נקט ראש הממשלה, דאז, אריאל שרון ולחקיקת חוק יישום תוכנית ההתנתקות התשס"ה-2005 אשר עוררו מחלוקת ציבורית רחבה שבאה לידי ביטוי בפעולות מאורגנות משני צידי המתרס. לצורך הצגת המחקר, דליית הממצאים וניתוחם לכדי מסקנות הקפנו לא מעט מקורות ומסמכים המשקפים תיאוריות, דעות, השקפות ופרשנויות בנוסף לראיונות עומק שערכנו עם בעלי תפקיד ועניין בנושא ההתנתקות והמשטר והחברה בישראל.
חשוב לציין, נושא הדמוקרטיה, עקרונותיה, ערכיה והכלים המזוהים עמה, הנו נושא רחב היקף, מורכב ובעל משמעויות רבות ומאחר וקצרה היריעה מלהכיל, עבודה זאת תתמקד במספר מרכיבים בולטים של הדמוקרטיה ובאם הם באו לידי ביטוי ביישום תוכנית ההתנתקות.

תוכן עניינים:
1. מבוא - תוכנית ההתנתקות והדיון על הדמוקרטיה בישראל
2. קונטקסט - סקירת רקע פוליטי, חברתי, גיאוגרפי וערכי
3. רקע תיאורטי - תיאוריות מודלים וחוק יישום תוכנית ההתנתקות- 2005
4. מתודולוגיה ומתודות- הצגת הגישה ושיטות הניתוח
5. הצגת הממצאים וניתוחם - ניתוח אינדוקטיבי של ראיונות ומקורות
6. דיון ומסקנות - פרשנות הממצאים לכדי מסקנות
7. סיכום - תרומת המחקר
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המחלוקת בדבר פינוי היישובים סבוכה הרבה יותר ממה שנראה. ערכם האידיאולוגי, הדתי, ההיסטורי, הביטחוני ואף הכלכלי של שטחים אלו לא היה מוטל בספק, לא בימין ולא בשמאל. המדיניות שננקטה מאז 1967, בין אם זאת ממשלת ימין ובין אם ממשלת שמאל, היתה בקריאה לאכלוס השטחים מה שהוביל מחד, לפיתוח שיח המבוסס על הבטחה אלוהית, קדושת האדמה, שלמות הארץ והשרשת האידיאולוגיה בקרב המתנחלים ומאידך, לתסכול ומירמור בקרב הפלסטינים שרק שנה קודם לכן (1966) הוסר מעליהם הממשל הצבאי שהונהג. (כוזר, 2005).

תגים:

אריאל · שרון · שטחים · כבושים · רצועת · עזה · פלסטינים · אוסלו · תהליך · השלום · תכנית · ההנתקות · הינתקות · מתנחלים · התנחלויות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדמוקרטיה בתהליך ההתנתקות", סמינריון אודות "הדמוקרטיה בתהליך ההתנתקות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.