היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג נשים בפרסומות מזון כמראה לתפקידי הנשים בבית

עבודה מס' 070072

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח עשר פרסומות.

7,674 מילים ,21 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

נשים וגברים הם בעלי תפקידים מגדריים שנשמרו לכל אורך ההיסטוריה. גברים מאז ומתמיד הוגדרו כראש המשפחה, הם המפרנסים, ולכן הם אחראיים להתנהלות הכלכלית בבית. גברים מוגדרים ככוחניים, אסרטיביים, מנהיגים, שקולים, עצמאיים, בעלי יכולות רציונאליות, עוצמתיים, שאפתניים, שתלטנים, חסרי רגישות, תחרותיים והישגיים, הם מוגדרים כמין החזק. נשים לעומת זאת, מוגדרות כרגישות, דאגניות, מתחשבות, צייתניות, תלותיות, בעלות אינטואיציה, משלימות עם המצב, פסיביות, הן מוגדרות המין היפה והחלש. תפקידיהם של הגברים והנשים מוגדרים לפי התכונות שלהם. הגברים מזוהים עם תפקידים לוגיסטיים הקשורים להנהלה, כספים וכלכלה, ואילו נשים מותאמות לתפקידים יותר טיפוליים: כמו גננות, עובדות סוציאליות ועוד. חלוקה מגדרית משפיעה גם על חלוקת התפקידים בבית. נשים אחראיות לתחזוקה השוטפת של הבית: ניקיון, שטיפת כלים, ובישול וכן לגידול הילדים ואילו גברים אחראיים לאחזקת הבית: תיקונים במכשירי חשמל, בעיות בחיבור של המים, טלפון חשמל וכו'. גברים נוטים להישאר שעות נוספות יותר מנשים ולכן זמן הנוכחות שלהם בבית נמוך יותר משל נשים (אברהמי-עינת, 2006 ; היימין ושפרמן, 2008).

עבודה זו דנה בשאלת ייצוג הנשים בפרסומות מזון כמשקפת את תפקידי הנשים בבית. כמו-כן, נבדקת כתוצר לוואי תפקידם של הגברים בבית. לאחר צפייה בעשר פרסומות העוסקות במוצרי מזון הגעתי למספר מסקנות עיקריות, שיורחבו בהמשך.

תוכן עניינים:
מבוא
1. שוויון מגדרי
1.1 שוויון מגדרי בלימודים
1.2 שוויון מגדרי בעבודה
1.3 שוויון מגדרי בשכר
1.4 חסמים בדרך לשוויון
2. חלוקת תפקידים בבית
2.1 תפקידים מגדריים בבית
2.2 תהליכי שינוי בתפקידים
3. ייצוג נשים בפרסומות
3.1 פרסום
3.2 פרסום מגדרי לפי מרקוזה
3.3 פרסום מגדרי לפי דאלי
3.4 פרסום מגדרי לפי גופמן
4. ניתוח פרסומות
4.1 הדגשת הסטריאוטיפים
4.2 אימא כל יכול
4.3 תחושה ביתית
4.4 המלצת בעל הידע
4.5 גבר שף
4.6 מניעת בלאגן
4.7 הפתעה חד פעמית
4.8 יש רק אחד

סיכום
מקורות

*הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את הפרסומות.

קטע מהעבודה:

אחת הסיבות לכך שנשים נוטות פחות לרכוש השכלה אקדמית או לבחור בתפקידים "נשיים" היא עוני. עוני הוא אחד מהגורמים המרכזיים שתורמים לאי שוויון בין גברים ונשים בחינוך. לנשים ישנה נטייה להעדר מבתי הספר, בעיקר באזורים בהם האוכלוסייה במצב סוציו-אקונומי נמוך ולעזור בנטל הכלכלי. לנשים רבות יש את הפוטנציאל להצליח בתחומים גבריים, אך הן חסרי נכונות או מוטיבציה להשקיע בתחומים אלו (אבהרמי-עינת, 2006 ; United Nation, 2010).

תגים:

נשים · גברים · שוויון · אפליה · סטריאוטיפים · פרסומות · שוביניזם · שובניסטי · ייצוג מגדרי · חלוקת תפקידים · משפחה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג נשים בפרסומות מזון כמראה לתפקידי הנשים בבית", סמינריון אודות "ייצוג נשים בפרסומות מזון כמראה לתפקידי הנשים בבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.