היישום אינו מחובר לאינטרנט

דילמות אתיות בטיפול בזקן

עבודה מס' 070003

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מתיישבות דילמות אלו אל מול ההסדר החקיקתי במדינת ישראל והן מול ההסדר ההלכתי.

2,224 מילים ,4 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

אתיקה רפואית הינה קוד התנהגות במקרים של סתירות רפואיות ומוסריות והיא התפתחה, בצורתה המקצועית, החל מהמחצית השניה של המאה ה-20. האתיקה הרפואית מבוססת על תפיסות שונות, הכוללות רפואה, פילוסופיה, דת, משפט, היסטוריה, פסיכולוגיה, סוציולוגיה וחינוך(1).
הטיפול באוכלוסיה המבוגרת יוצרת לעיתים דילמות אתיות קשות, הטומנות בחובן אינטרסים מתחומים שונים ושל גורמים שונים, כגון : אינטרסים חברתיים וכלכליים אל מול אינטרס הזקן לעצמאות, לקיום בתנאים נאותים, לקבלת טיפול רפואי שווה ביחס למטופלים צעירים יותר וכיו"ב.
להלן נבדוק, כיצד מתיישבות דילמות אלו אל מול ההסדר החקיקתי במדינת ישראל והן מול ההסדר ההלכתי.

תוכן:
ההסדר החקיקתי
דילמה א': חלוקת המשאבים
דילמה ב': ערך החיים מול אוטונומיית החולה:
פס"ד יעל שפר נ. מדינת ישראל
חוק החולה הנוטה למות
סיכום

קטע מהעבודה:

סעיף 1 לחוק יסוד: כבוד האדם וחרותו קובע: "זכויות היסוד של האדם בישראל מושתתות על ההכרה בערך האדם, בקדושת חייו ובהיותו בן-חורין, והן יכובדו ברוח העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל". נראה, אם כך, כי ערך קדושת החיים עוגן בחוק יסוד.
ס' 1א לחוק מגדיר את מטרת החוק : "חוק-יסוד זה, מטרתו להגן על כבוד האדם וחירותו, כדי לעגן בחוק-יסוד את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

תגים:

זיקנה · מוות · קשישים · זקנים · רפואה · אתיקה · רפואה והלכה · הזכות למות · המתת חסד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דילמות אתיות בטיפול בזקן", סמינריון אודות "דילמות אתיות בטיפול בזקן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.