היישום אינו מחובר לאינטרנט

דילמות אתיות של יועצי השקעות בבנקים

עבודה מס' 064892

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בבעיות האתיות בשוק ההון, תוך התמקדות בדילמות האתיות העומדות בפני יועצי השקעות בבנקים לאור עקרונות המוסר השונים.

10,705 מילים ,16 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זאת עוסקת באתיקה בפעילותם של יועצי השקעות ומנהלי תיקי ני"ע. עיקר הדילמות העולות בעבודה מתייחסות לניגודי אינטרסים הקיימים אצל יועצי ההשקעות ומנהלי התיקים בין טובתם ורווחיהם האישיים ורווחי המעסיק שלהם לבין טובת הלקוח.
הדוגמאות הבולטות והידועות לדילמות הן הכוונת לקוחות להשקעה בקרנות נאמנות השייכות לבנק ע"י יועצי ההשקעות של אותו הבנק .
בישראל קיימים שני סוגים של "בעלי רשיון" בתחום ניירות ערך:
יועצי השקעות : רשאים לתת ייעוץ אך לא לבצע פעולות עבור הלקוח על דעת עצמם.
מנהלי תיקים: רשאים לתת ייעוץ וגם לפעול על דעת עצמם (בהתאם להנחיות כלליות של הלקוח) בחשבון הלקוח.
בסניפי הבנקים פועלים יועצי השקעות. לבנקים חברות בת לניהול תיקים ולניהול קרנות נאמנות בהן פועלים מנהלי תיקים. בחברות ברוקרים פועלים גם יועצי השקעות וגם מנהלי תיקים. בהקשר זה ראוי גם להבחין בין שני פונקציות בטיפול בניירות ערך של לקוח:
CUSTODIAN : המקום בו נשמר תיק ההשקעות של הלקוח. עיקר תפקידיו:
להחזיק את רשומות ניירות הערך,לעדכנן על פי עיסקאות שמבוצעות ולטפל בקבלת דיוידנדים, ריביות ותקבולים אחרים.
BROKER: מבצע פעולות קניה ומכירה עבור הלקוח.אינו מחזיק בניירות הערך או ברשומות ניירות הערך ואינו עוסק בקבלת דיוידנדים, ריביות ותקבולים אחרים.

בעבודה זו אדון בבעיות האתיות בשוק ההון, תוך התמקדות בדילמות האתיות העומדות בפני יועצי השקעות בבנקים לאור עקרונות המוסר השונים. אתייחס להשלכות של בעיות אלו על ציבור המשקיעים. ואבחן את יעילות החוק המנסה למנוע או לפחות לצמצם ניגוד עניינים בלתי מוסרית. על ידי סקירה ספרותית בתחום אנסה לענות על השאלה האם ניתן להצדיק ייעוץ השקעות על ידי יועצי השקעות בבנקים והאם הפרדת הבנקים מתחום הייעוץ היא הכרחית לאור הנסיבות הקיימות, וזאת תחת ההנחה שאף פעם לא יהיה מערך מושלם של תועלות של יועצים מול משקיעים.

תוכן העניינים:
מבוא
הבעיות האתיות העומדות בפני יועצי השקעות בבנק
פרשת וויסות המניות
מסקנותיה של וועדת בייסקי בראי התועלתנות והצדק כהוגנות של רולס
הפיקוח על יועצי השקעות ומנהלי תיקי השקעות
החוק להסדרת העיסוק בייעוץ השקעות ובניהול תיקי השקעות
ההיסטוריה של ניהול השקעות בארה"ב
הצעה לריסון חיצוני - המלצות ועדת בכר
יישום דוח בכר
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ניגודי עניינים: העיקרון שאין אדם יכול לשרת שני אדונים בעת ובעונה אחת, הוא מרכיב חשוב לכללי ההנהגות העסקית, החברתית ושל גורמי הממשל, שנים רבות. מתן שירות כאשר השגת היעד של השירות ניתן לאחד הינו, מטבע הדברים, על חשבון השגת היעד השני, מונעת התמסרות מלאה, בלתי מחולקת , להשגת אחד היעדים. במקרה כזה אין אפשרות להפעיל שיקול דעת אובייקטיבי ללא משוא פנים, וקיים סיכוי סביר שההחלטה תהיה מושפעת מדעה קדומה וכתוצאה מכך לא תופק התועלת המרבית המצופה מהשירות או הפעולה.

תגים:

בנק · ניירות · ערך · יועץ · קרנות · נאמנות · ברוקר · בורסה · מניות · מניה · שוק · ההון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דילמות אתיות של יועצי השקעות בבנקים", סמינריון אודות "דילמות אתיות של יועצי השקעות בבנקים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.