היישום אינו מחובר לאינטרנט

לחץ ושחיקה בארגונים

עבודה מס' 069864

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מקורות הלחץ, השפעתם וההתמודדות איתם - באמצעות ראיון עם עובד בארגון.

9,790 מילים ,9 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בקרב הגישות הרווחות כיום, לחץ נתפס כחוויה סובייקטיבית התלויה בתפיסה האישית של הפרט. תסמיני הלחץ מחולקים לתסמינים פיסיולוגים, כגון דופק מואץ, קשיי נשימה, לחץ דם גבוה. תסמינים פסיכולוגים, כגון חרדה, תוקפנות, תסכול, ותסמינים התנהגותיים, כגון: עישון מופרז, צריכת אלכוהול, היעדרויות מעבודה, אי נטילת אחריות ועוד (בר-חיים,1994).
מבחינה ארגונית, לחץ בעבודה נוצר כתוצאה של מקורות שונים כגון: ציפיות גבוהות למול יכולות הפרט, סביבה ארגונית לוחצת, רשת תמיכתית דלה. לחץ זה פוגע בפריון העבודה ובאפקטיביות הארגונית ולכן ישנה התעניינות גוברת בתחום זה (בר-חיים, 1994). כאשר הלחץ, אליו חשוף העובד, הוא יום-יומי ונלווים אליו גורמים נוספים, כגון חוסר הערכה, נוצרת שחיקה ביחסו של הפרט לעבודתו (מלאך- פיינס, 1984). שירום (Shirom, 1989) מגדיר שחיקה בעבודה כתופעה הנוצרת מאי התאמה בין צרכי העובד לבין משאבי הארגון החסר יכולת לספק את צרכיו של העובד. השחיקה מאופיינת על ידי הרגשה של הידלדלות משאבי אנרגיה פיסית, אמוציונאלית וקוגניטיבית (אביבי, אדמון ושות, 2005).

מטרת עבודה זו היא להכיר את מקורות הלחץ הקיימים בארגונים, ללמוד את השפעתם על העובדים ולאתר דרכי התמודדות עימם. העבודה מתבססת על ראיון שנערך עם עובד בארגון ובאמצעות ראיון זה ייעשה איתור של מקורות הלחץ ודירוגם על פי מידת ההשפעה. החלק הבא ינתח את אחד ממקורות הלחץ באמצעות תיאורית הלחץ של לזרוס. בהמשך, נפרט את השפעות הלחץ על העובד ברמה האישית, המשפחתית והתעסוקתית. לאחר מכן, נציע תכנית התערבות לטווח קצר ולטווח הארוך ברמת הפרט ורמת הארגון. לסיום, תהיה רפלקציה אישית בה אציג את למידתי האישית מתהליך כתיבת העבודה.

תוכן העניינים:
מבוא
חלק ראשון: ניתוח הראיון- מקורות ותוצאות לחצים
א) תיאור כללי של תהליך הריאיון:
ב) תיאור כללי של המרואיין:
ג) מקורות הלחץ שזוהו ודירוגם:
ד) ניתוח גורם לחץ על פי תיאוריה.
ניתוח לפי השלבים של לזרוס:
ה)תוצאות מקורות הלחץ- רמה אישית, משפחתית, תעסוקתית, ארגונית
חלק שני- ניתוח הריאיון: התמודדות
תכנית התערבות לטווח קצר-
תכנית התערבות לטווח הארוך
חלק שלישי: למידה אישית
נספח א- שלד ראשוני של הראיון:
נספח ב'- תמלול ריאיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

דירוג המקורות:
1) תכונות ארגוניות כוללות את האקלים והמבנה הארגוני בכל הקשור להגבלות על ההתנהגות, היעדר גורמי יעוץ, מדיניות הארגון, ובנוסף כוללת גם את היחסים בתוך הארגון (עם הממונים, עמיתים כפיפים).

תגים:

שחיקת עובדים · לחץ · שחיקה · ראיון · לזרוס · סביבת העבודה · התנהגות ארגונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לחץ ושחיקה בארגונים", סמינריון אודות "לחץ ושחיקה בארגונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.