היישום אינו מחובר לאינטרנט

להיחלץ מהלחץ- מהו לחץ ומהם השפעותיו על האדם, הקשר שבין הגוף לנפש והיוגה כפתרון להתמודדות.

עבודה מס' 063239

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

2,764 מילים ,9 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

מצבים של stress הם חלק אינטגראלי מחיי היום יום בחברה המערבית המודרנית והגורמים להם הם רבים ומגוונים. גלי ארבל (איך להתמודד עם המצב, 2002) טוענת במאמרה, של stress המלווה את החיים המערביים במדינתנו יש נדבך נוסף הנובע מהמצב הביטחוני - כלכלי. כל אחד מגיב אחרת ללחץ, מערכת העצבים של כל אדם שונה במידת הרגישות שלה למצבי חרדה ולכן מייצרת תגובות שונות. זה קשור להפרעות ביוכימיות במוח, אף גם שמטענינו הרגשי, האופן בו אנו חווים את העולם, יעילותם של מנגנוני ההגנה שלנו ויכולת השליטה שלנו ברגשות הצפים - הם אלו שיקבעו את אופן התמודדותנו עם מצבי לחץ.

בעבודה אני אסביר מהו לחץ, מהם הסימפטומים, איך ניתן להתמודד עם מצבי דחק, איך אפשר לשלב פעילות גופנית בכדי להפחית לחץ ומהם השיטות שאני מצאתי הכי טובות להתמודדות עם מצבי לחץ.
בשנים האחרונות, איכות החיים השתפרה באופן דרמטי תוחלת החיים התארכה, עקב מחקר שוטף והתפתחויות רפואיות. בנוסף, איזון האוכלוסייה משתנה, ויש גדילה במספר הקשישים. הפרישה היא שלב חדש במעגל החיים של האדם, ובו לאדם הפורש יש יותר פנאי; הוא פחות פעיל ויכולת העבודה שלו יורדת. הוא עובר שינוי במעמד החברתי והכלכלי, וחווה שינוים פיזיולוגיים וכמן כן שינוים ברמת התפקוד הפיזי. במקרים מסוימים, השינויים הללו עשויים לגרום למצבי לחץ ודחק.
אפשר לאמר ללא ספק שהגברת המודעות לצרכים של הגוף והבנה טובה יותר של שפת הגוף הם המפתח לקשר שבין הגוף והנפש.

תוכן עניינים:
הקדמה
סקירת ספרות:
* מהו לחץ
* מצב הדחק כתגובה
* השפעת לחץ על בריאות
שיטות להתמודדות עם לחץ:
* גישות להתמודדות עם לחץ
* הבדלים אישיים בהתמודדות עם לחץ
* לחץ ופעילות גופנית
* קטגוריות להתמודדות
יוגה:
* פתיחה
* מדיטציה
* יוגה ובריאות
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

Hans Selye, The stress of life, 1978.

תגים:

עידן · חדש · גופנית · דחק · יוגה · לחץ · מדיטציה · פעילות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "להיחלץ מהלחץ- מהו לחץ ומהם השפעותיו על האדם, הקשר שבין הגוף לנפש והיוגה כפתרון להתמודדות.", סמינריון אודות "להיחלץ מהלחץ- מהו לחץ ומהם השפעותיו על האדם, הקשר שבין הגוף לנפש והיוגה כפתרון להתמודדות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.