היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות שפה אצל ילדים בעלי פיגור שכלי בינוני

עבודה מס' 069608

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם תוכנית התערבות בקריאת ספרים משפיעה על התפתחות שפה דבורה אצל ילדים בעלי פיגור שכלי בינוני.

5,099 מילים ,13 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בחרתי למקד את תהליך החקר בשלושה מרכיבים מרכזיים:
הראשון, הוא האוריינות וכיצד היא מתפתחת בדרך כלל, בקרב אוכלוסיות ללא קשיים והפרעות התפתחותיות, וקשרי הגומלין המתקיימים בינה לבין התפתחות שפה דבורה.
השני, הוא איפיון ותיאור מדויק של אוכלוסיית הלוקים בפיגור והתעמקות במה הם הכשלים מהם הם סובלים וכיצד הם משפיעים על חיי היומיום, התפקוד והשילוב החברתי של ילדים אלו.
השלישי, מתמקד בקשר שבין הלוקים בפיגור ולהתפתחות האוריינות שלהם; האם ואיך ניתן לפתח אותה ומה הן התועלות הטמונות בכך.
הנחת העבודה המקדמית שלי היא שמתקיימת זיקה חזקה בין התפתחות שפה דבורה לבין חשיפה לסיפורים וטקסטים שונים, גם בקרב הלוקים בפיגור שכלי, בדומה לקשר המתקיים בין המרכיבים הללו בהתפתחות תקינה אצל ילדים שאינם לוקים בהפרעות התפתחותיות כלשהן.

ראשי פרקים:
הקדמה
התפתחות האוריינות
תיאור האוכלוסיה - מאפיינים של פיגור
הקשר בין אוריינות ופיגור שכלי
מקורות הקשיים בקריאה בקרב הלוקים בפיגור
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

אוריינות היא היכולת לקרוא ולכתוב והיא מתפתחת כבר בשלבים המוקדמים ביותר של התפתחות התינוק, במקביל להתפתחות היכולת השפתית. כל בעיה או קושי שפתי או בהתפתחות הדיבור, עלול לגרור בעקבותיו השלכות משמעותיות על יכולותיו החברתיות והאקדמיות של הילד ועל תפקודו הכללי והתנהגותו. התערבות במידת הצורך, בהתפתחות שפתית בשלבים מוקדמים, עשויה לתרום באופן משמעותי להתפתחות יכולותיו החברתיות והלימודיות של הילד וברכישת הקריאה והכתיבה.

תגים:

התפתחות · שפה · שפה דבורה · קריאה · לרויות למידה · שילוב · חריג · הילד המפגר · פיגור שכלי · קריאה · תסמונת דאון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות שפה אצל ילדים בעלי פיגור שכלי בינוני", סמינריון אודות "התפתחות שפה אצל ילדים בעלי פיגור שכלי בינוני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.