היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות שפה אצל ילדים אוטיסטיים

עבודה מס' 068795

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח יישומי של התנהגות ABA

2,528 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הפרעות התפתחות נרחבות PDD - נחשבות להפרעות התפתחותיות הקשות ביותר. הן נדירות, אך בגלל חומרתן ואופיין החריג, הן מיקדו את תשומת לב אנשי המקצוע והציבור. הטווח של PDD מכיל הפרעות בעלות מאפיינים שונים, שהמשותף להן הוא: קשר חברתי ורגשי, תקשורת שפתית ולא מילולית, משחק חברתי וסמלי, והתייחסות לחפצים ולסביבה (התעסקות סטריאוטיפית, מוזרה, טווח העניין מצומצם).
הפרעות בהתפתחות שפתית הינן אחד המאפיינים הבולטים של אוטיזם.
ישנן הרבה דעות בקשר לטבע ואופי של ההפרעות האלה. במסגרת תרפיה ההתנהגותית נצבר ניסיון רב בעיצוב מיומנויות שפתיות אצל ילדים עם הפרעות התפתחות שונות.
בעבודתי אני רוצה לתאר בקצרה את השלב ההתחלתי של לימוד מיומנויות שפתיות. כדאי לציין שתרפיה התנהגותית (Applied Behavior Analysis) דוגלת בגישה אינדיווידואלית: בחירת מיומנויות ועזרים ללמידה, המשכיות בעיצוב מיומנות זו או אחרת - פרמטרים אלה ואחרים משתנים בהתאם ללמידה בכל מקרה בנפרד.

תוכן העניינים:
הקדמה
פרק 1 - מאפייני ילדים עם הפרעות התפתחות נרחבות (PDD).
פרק 2 - ניתוח יישומי של התנהגות (Applied Behavior Analysis)
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

בשנת 1943 תיאר קאנר 11 ילדים אשר היו מאופיינים ב: קושי ליצור קשר עם אנשים, נסיגה חברתית, התעלמות מהסביבה, חוסר קשר עין, איחור שפתי, אקולליה, היפוך שמות גוף בשפה, חוסר שימוש תקשורתי בשפה, התעקשות על שמירה אחידות בסביבה, התנהגויות סטריאוטיפיות החוזרות על עצמן, חוסר רגישות/ מודעות לקיום אחרים או לרגשותיהם, זיכרון שמיעתי טוב וחוסר משחק דמיוני עם ילדים אחרים. קאנר קרא להפרעה "אוטיזם ינקותי מוקדם" (Early Infantile Autism) וכתב כי נראה שלילדים יש חוסר יכולת מולד להתייחס לאנשים ולמצבים וכי הם "נסוגים פנימה" אל עולם פנימי (אוטיסטי). הוא ראה את גרעין ההפרעה בקושי להתייחס באופן תקין לאנשים, ותיאר את ההורים כקרים, אובססיביים, אינטלקטואליים ומנותקים מהילד.

תגים:

התפתחות שפה · ילדים אוטיסטיים · PDD ABA · אוטיזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות שפה אצל ילדים אוטיסטיים", סמינריון אודות "התפתחות שפה אצל ילדים אוטיסטיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.