היישום אינו מחובר לאינטרנט

השינויים שחלו בתפקיד המורה עם כניסת המחשבים למערכת החינוך

עבודה מס' 069421

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כניסת טכנולוגיות המידע למערכת החינוך, השימוש המחשב בהוראה ומטרותיו, היתרונות והחסרונות במחשבים בהוראה ודיון בשינוי שחל בתפקיד המורה.

7,525 מילים ,31 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

עם כניסת המחשבים לשימוש במערכת החינוך, השתנה גם תפקידם של המורים.
השינויים שהתחוללו ועדיין מתחוללים עם כניסת הטכנולוגיות השונות למערכת החינוך משקפים את הגישה הקונסטרוקטיבית ללמידה. על פי גישה זו, התלמיד רוכש את הידע באופן אוטונומי בדרכים של למידה פעילה וחקרנית בסביבתו הטבעית, וכך מוחלף תפקיד המורה כ"מסרן", המופקד על העברת חומר הלימוד לתלמיד, בתפקיד התלמיד כמדען. במסגרת גישה זו, המורים אינם יכולים להסתפק בתפקיד ספקי הידע ומנהלי הכיתה, אלא אמורים להדריך ולהנחות את הלומדים וכן "לתווך" בין החומר לבין הלומד (בוגלר, 2004)

שאלות המחקר הן:
1. מהן מטרותיו העיקריות של שימוש המחשב במערכת החינוך?
2. מהם היתרונות והחסרונות של שימוש המחשב בהוראה?
3. אילו שינויים חלו בתפקידו של המורה עם כניסת המחשבים למערכת החינוך?

עבודה זו נכתבה על מנת לבחון את השינויים שחלו בתפקיד המורה עם כניסת המחשבים למערכת החינוך. עבודה זו תסקור את כניסת טכנולוגיות המידע למערכת החינוך, את שימוש המחשב בהוראה ומטרותיו. בהמשך אתייחס ליתרונות ולחסרונות המחשבים בהוראה ולבסוף אדון בשינוי שחל בתפקיד המורה: מ"מעביר ידע" ל"מתווך" בין הידע לתלמידים תוך כדי הדרכתם והנחייתם.

תוכן עניינים:
מבוא
1. שימוש המחשב בהוראה
1.1. בית הספר צריך להשתנות
1.2. מטרות עיקריות של שימוש במערכת החינוך
1.3. סביבת למידה מתוקשבת
1.4. טכנולוגיית התקשוב ב"פדגוגיה החדשנית"
2. האם המחשב משפיע בכלל על תהליך הלמידה?
2.1. יתרונות וחסרונות של שימוש המחשב בהוראה
2.2. יתרונות וחסרונות למידה מרחוק
3. המורה והתלמיד בעידן טכנולוגיית המידע
3.1. תפקיד המורה משתנה
3.2. הכשרת מורים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי סלנט (2000), קיימות שתי אפשרויות ללמידה בעזרת המחשב: למידה סינכרונית ולמידה א-סינכרונית. למידה סינכרונית מאפשרת למידה בו - זמנית באינטרנט.

תגים:

מיחשוב · טכנולוגיה · מחשבים בחינוך · מטלות מקוונות · אינטרנט · למידה מקוונת · למידה מרחוק · הוראה ממוחשבת · תקשוב · עידן המידע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השינויים שחלו בתפקיד המורה עם כניסת המחשבים למערכת החינוך ", סמינריון אודות "השינויים שחלו בתפקיד המורה עם כניסת המחשבים למערכת החינוך " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.