היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכות האישה על גופה - מבט משפטי

עבודה מס' 069268

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין גישות שונות לסוגיית זכות האישה על גופה תוך שימוש בפסקי דין.

2,508 מילים ,7 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

במאמר זה אנסה לבחון את היחס לנושא זכות האישה על גופה במערכות המשפט בישראל. אתייחס לשתי סוגיות עיקריות - אונס והפלה. הסוגיה הראשונה קשורה לזכות האישה לשמור על גופה מפני תוקף חיצוני. הסוגיה השנייה קשורה לזכות קבלת ההחלטות בנוגע לגוף האישה. אבחן את הנושאים לאורן של תיאוריות פמיניסטיות רדיקליות הרואות את מקור דיכוי הנשים בשליטת הגברים על גופן של נשים ולאור המחלוקת בין קמיר לרימלט, בין הישענות על עיקרון השוויון כבסיס לפעולה פמיניסטית לבין הישענות על עיקרון זכויות האדם כבסיס לפעולה כזו. אדגים את הפעולה המשפטית ביחס לסוגיות אלו תוך שימוש בפסקי הדין - פלוני נ' פלונית ומדינת ישראל נ' בארי.

קטע מהעבודה:

במאמרה (1990) טוענת מקינון כי השליטה הגברית בנשים היא בעלת אופי מיני, כלומר - על ידי שליטה במיניות האישה ועיצובה בכל אותן דרכים שהזכרתי ובדרכים נוספות, מכתיבים גברים בעלי כוח את סדר היום החברתי ככזה המשקף את חוויותיהם ואת צרכיהם ובפרט בנושא המיניות.

תגים:

פמיניזם · זכויות אדם · שיוויון · אונס · הפלה · פמיניזם ראדיקלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכות האישה על גופה - מבט משפטי", סמינריון אודות "זכות האישה על גופה - מבט משפטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.