היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיני עונשין - זכויות נאשמים למול זכויות קורבנות

עבודה מס' 069394

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון באיזון שבין זכויות קורבן לזכויות חשודים ונאשמים בהליך הפלילי.

10,347 מילים ,54 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעסוק באיזון שבין זכויות קורבן לזכויות חשודים ונאשמים בהליך הפלילי. אתמקד בנושא של השקה בין המשפט החוקתי למשפט הפלילי כאמור, ובפרט באספקטים משפחתיים הקשורים לקורבנות ונאשמים. ישנו מתח מתמיד בין זכויות נאשמים לזכויות קורבנות ובמתח זה עוסקת עבודה זו.

כוונתו של חיבור זה היא להאיר את הבעייתיות הקיימת ביחסי הגומלין שבין חוק-היסוד ובין זכויותיו של נאשם לפי החקיקה הקיימת ולפי הפסיקה, להצביע על כיווני התפתחות חדשים אפשריים לאחר חקיקתו של חוק-היסוד, תוך השוואה לשיטות משפט אחרות ולהציע אפיקי התפתחות הנראים בעיני המחבר כמתאימים לשיטת המשפט הישראלית.

תוכן עניינים:
מבוא
1. זכויות נאשמים
השוואה למשפט הקנדי
הזכות להליך הוגן
חזקת החפות מפשע
עקרון החוקיות
חירות מפני עונש אכזרי ובלתי צודק
2. זכויות קורבנות
יחס בתימ"ש בארץ
זכויות נפגעי עבירות
הפתרון

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לדעתם של המלומדים א' ברק וי' קרפ(5), סעיפים 2 ו-4 לחוק-היסוד, שעניינם השמירה וההגנה על החיים, הגוף והכבוד, סעיף 5 לחוק-היסוד, הדן בחירות אישית וסעיף המטרה המדבר בכבוד האדם וחירותו עשויים לשמש תשתית מספקת לעיגונן של הזכויות הפרוצדוראליות בהליכים הפליליים בחוק-היסוד עצמו. לדעה זו אף אני מצטרף.

תגים:

חוקתי · עונשין · פלילים · נפגע עבירה · קרבן · הגנה · אחריות פלילית · הליך הוגן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיני עונשין - זכויות נאשמים למול זכויות קורבנות", סמינריון אודות "דיני עונשין - זכויות נאשמים למול זכויות קורבנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.