היישום אינו מחובר לאינטרנט

רפואת ספורט - שיפור דיוק קליעה ערוכה (קליעת עונשין)

עבודה מס' 070078

מחיר: 435.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שיפור דיוק קליעה ערוכה (קליעת עונשין) בכדורסל על ידי אימון בתנאים של הפרעה לראייה.

5,212 מילים ,16 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה זו נבחנה השפעת אימון עם הפרעה לראייה על ביצועי ספורט בקליעה ערוכה בכדורסל, הן מבחינת דיוק תוצאת הקליעה והן מבחינת משך זמן המוכנות לקליעה, אשר מוגדר כזמן מרגע אחיזת הכדור לשם קליעה ועד לרגע שחרורו לכיוון הסל. לשם כך הוערכו ההבדלים בדיוק הקליעה ובמשך זמן המוכנות בשתי קבוצות של כדורסלניות, שאומנו בקליעה בשני תנאי ראייה: קבוצה אחת התאמנה בקליעה כאשר המשתתפות חבשו משקפים המפריעים לראייה בכך שהראייה דרכם נחסמת ונפתחת לסירוגין כל 100 אלפיות השנייה, לעומת הקבוצה השנייה שעברו אימוני קליעה כאשר ראיית המשתתפות איננה מופרעת.
כדי להבין ולנסות לפרש את תוצאות המחקר נעזרתי בספרות המחקר בנושא. החלק הראשון של סקירת הספרות עוסק בקשר בין כישורי ראייה לביצועי ספורט ובוחן את יעילותם של אימוני ראייה כלליים לשיפור הביצועים המוטוריים. המסקנה העיקרית של פרק זה היא שלמרות יכולת ראייה מעולה (מבחינת חדות, עומק וכדומה), הביצוע הספורטיבי תלוי בגורמים נוספים, ביניהם אופן פירוש המידע הוויזואלי שנקלט ותרגומו לביצוע פעולה, ולפיכך, אימונים מסוג זה אינם יעילים. החלק השני מסביר את חשיבות מיקוד הקשב במשימות סגורות כגון קליעה ערוכה בכדורסל ומציג את קיבעון המבט - "עין שקטה" כאמצעי למיקוד הקשב וכן ניסויים בהם השתמשו בהצלחה באימון "עין שקטה" לשיפור ביצועי הספורט במשימה סגורה אך גם במשימה דינמית. החלק השלישי, מתמקד במשימה דינמית של קליעת ניתור. בקליעת ניתור השחקן קופץ ממקומו לפני או בזמן הרמת הכדור לשם הזריקה ולכן דורשת תזמון ויכולת גבוהה יותר לעומת קליעה ערוכה. בניסויים אלו החוקרים שללו את קיום "עין שקטה", אך הציגו שיטת אימון מוכחת בכדורסל באמצעות חסימות ראייה המתוזמנות בהתאם לסגנון הקליעה האופטימאלי.

תוכן עניינים:
א. מבוא
סקירה ספרותית
1. יעילות אימון ראייה כללי לשיפור ביצועי ספורט
תוצאות ניסויים לבחינת יעילות אימוני ראייה כלליים בשיפור ביצועי ספורט
חדות ראייה וביצועי ספורט
תרגום התפיסה החזותית לפעולה
2. "עין שקטה" וביצועי ספורט
משימה סגורה ומיקוד הקשב
קיבעון מבט - "עין שקטה" - כאמצעי למיקוד הקשב
אימון ל"עין שקטה" ושיפור ביצועי ספורט
"עין שקטה" במשימה דינמית
3. הפרעות ראייה מתוזמנות ככלי לשיפור ביצועי קליעה בכדורסל
בקרה ויזואלית בהתאם לסגנון קליעת הניתור
אימון הבקרה הויזואלית בקליעת ניתור
ב. שיטות מחקר
ג. הנתונים, מתודולוגיה ותוצאות
ד. מסקנות ודיון
ה. ביבליוגרפיה

*הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את קובצי הניתוח הסטטיסטי.

קטע מהעבודה:

במחקרם של (1997, Wood & Abernethy), נבדקה הטענה שתוכנית אימון ראייה לספורטאים יכולה לשפר מיומנויות ראייה ואת רמת ביצועי הספורט בספורט הטניס. 30 נבדקים עם ראייה נורמאלית, חולקו ל-3 קבוצות של 10, קבוצה אחת עברה אימון ראייה שכלל אימון חדות ראייה סטטי ודינמי (הכוונה בחדות דינמית היא היכולת לעקוב ולהבחין בפרטים הקטנים באובייקטים הנמצאים בתנועה), תפיסת עומק, תפיסת מהירות, מודעות ראיה היקפית וכדומה, קבוצת פלצבו קראה וצפתה בחומר רלוונטי לספורט הטניס וקבוצה שלישית הייתה קבוצת בקרה.

תגים:

ספורט · ספורטאים · כדורסל · ראייה · אופטומטריה · אופטומטריסט · ויזואלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רפואת ספורט - שיפור דיוק קליעה ערוכה (קליעת עונשין)", סמינריון אודות "רפואת ספורט - שיפור דיוק קליעה ערוכה (קליעת עונשין)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.