היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקשורת וספורט- השפעת שידורי הכדורגל על אוהדי הספורט

עבודה מס' 069012

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד המסרים ואופן הסיקור הטלוויזיוני של משחקי הכדורגל משפיע על תפיסותיהם וחוויותיהם של אוהדי הכדורגל?

11,348 מילים ,37 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מעולם לא היה הספורט המודרני בעל השפעה כה רבה על הבריות כשם שהוא היום. עד לזמן האחרון לא היה לאנשים את היכולת הטכנולוגית והזמן פנוי בכדי לצפות בפעילויות הספורט. כמו כן, לספורט ולכדורגל בפרט לא היה קשר הדוק כל כך לרווח כלכלי, לזהות, לעיצוב אישיות, לטכנולוגיה ולדברים רבים נוספים. במובנים רבים, הספורט היא אחת התופעות החברתיות החשובות ביותר בזמננו- שכן הוא חוצה גבולות של מעמד, גזע, מין, דת ולאום (גלילי, 2009).
כבר בשנותיה הראשונות של המדינה הכדורגל בישראל היה אחד הענפים האהודים ביותר ובעל החשיפה התקשורתית הרבה ביותר ביחס לשאר ענפי הספורט האחרים. בשני העשורים האחרונים רמת וכמות הסיקור של משחקי הכדורגל תפסה תאוצה בערוצי הטלוויזיה הקיימים בישראל. אוהדי הכדורגל השונים מחפשים ריגושים ומידע על כדורגל, כמעט ללא הרף. הטלוויזיה בפרט ואמצעי התקשורת בכלל מציעים להם מאלה ברוחב יד (בן פורת, 2002).
חוקרי תקשורת רבים גורסים כי לתקשורת ההמונים יש השפעה רבה בעיצוב תפיסת עולמנו (כספי, 1995) לכן, כדי לחדד את התמונה המתארת את מקומו ותפקידו של הספורט בחברה הפוסט מודרנית, במרכז עבודה זו תעמוד השאלה כיצד המסרים ואופן הסיקור הטלוויזיוני של משחקי הכדורגל משפיע על תפיסותיהם, וחוויותיהם של אוהדי הכדורגל?
כחלק מבדיקת ההשפעה של שידורי הטלוויזיה על הפרט ברצוני לבחון האם שידורי הספורט יוצרים בקרב הפרט (האוהד שצופה) אסקפיזם (בריחה מהמציאות) "חיובי" המשמש שסתום אישי וחברתי ללחצים או, "אסקפיזם שלילי" היוצר אדישות וחוסר התמודדות עם בעיות חברתיות מהותיות על בסיס תיאוריות תקשורתיות.
ראוי לציין כי חוקרים רבים חקרו את השפעת התקשורת על חיינו בתחומים שונים אך, למיטב ידעתי, נכון להיום המחקר בישראל עוד נמצא בתחילת דרכו בכל מה שקשור לתפיסותיהם וחוויותיהם של אוהדי הכדורגל בעת הצפייה בשידורי הכדורגל בטלוויזיה.
אם כן, בשלב הראשון של העבודה אסקור את מחקרי הספורט והכדורגל בכלל ואת מחקרי התקשורת והטלוויזיה בספורט בפרט. בהמשך אפרט את המתודולוגיה של העבודה ולסיום אציג את מכלול הממצאים, הדיון בממצאים ואסכם את פני הדברים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1. ספורט
1.1 הספורט בישראל
1.2 ספורט וחברה
1.2.1 החברה והבריחה מהמציאות (אסקפיזם)
1.3 התפתחות הכדורגל
1.3.1 התפתחות הכדורגל בישראל
1.3.2 ממשחק ספורט לבידור וסחורה
1.4 אוהדי הכדורגל
1.4.1 להיות אוהד זה בריא
2. תקשורת וספורט
שידורי הכדורגל בטלוויזיה
3. תיאוריות תקשורתיות
3.1 תיאוריית ההגמוניה
3.2 אסכולת פרנקפורט
3.3 קהילות פרשניות- טקסט פוליסמי
3.4 אירועי מדיה
פרק 2 : מתודולוגיה ומערך המחקר
שיטת המחקר
כלי המחקר
הליך הראיון
אוכלוסיית המחקר- המרואיינים
פרק 3: ממצאים ודיון בממצאים
1.ההתחברות לכדורגל והעברת המסורת לדור ההמשך
2. אוהדים שרופים
3. אסקפיזם- משחרר או מרדים?
4. "הפילגש שהפכה לאישה המועדפת"- תהליך החלשות הפופולאריות והצפייה של הכדורגל הישראלי
5. עליית מחירי הכרטיסים והצפייה בטלוויזיה כתחליף
6. החוויה וההתנהגות של הצופים בזמן השידור
7. האוהדים וההשפעה הפרשנית
8. ערוץ הספורט וחדשות הספורט
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

עד עצם היום הזה מתנהל ויכוח בין חוקרי האקדמיה העוסקים בהגדרה של הספורט לידור (2007). מגדיר את הספורט כתחביב, או כעיסוק של יחידים וקבוצות המנסים לטפח רמה גבוהה של מיומנות ואיכויות ביצוע גבוהות, לשבור שיאים אישיים או קבוצתיים ולשפר את יכולתם הגופנית והחשיבתית. כל זאת במטרה לגבור על יריבים פוטנציאלים או להתמודד עם גבולות היכולות האנושית. מאז שחר ההיסטוריה הפעילות הגופנית הייתה חלק אינטגראלי מחייו של האדם. הידע המדעי באשר למשחק ולספורט בתקופות הקדומות אינו חד משמעי, אך יש אנתרופולוגים הטוענים כי לקבוצות החיות על ציד וליקוט יש שפע של פנאי, לפיכך סביר להניח שבחברות אלו התקיים ספורט. יתירה מזאת, בכדי לצוד ולשרוד האדם היה חייב לפתח מיומנות ולשמור על כושרו הגופני (שורק, 1998).

תגים:

תקשורת · תקשורת וספורט · צפייה בטלוויזיה · תקשורת וספורט · השפעת הטלוויזיה · ספורט ואוהדים · כדורגל · אוהדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקשורת וספורט- השפעת שידורי הכדורגל על אוהדי הספורט", סמינריון אודות "תקשורת וספורט- השפעת שידורי הכדורגל על אוהדי הספורט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.