היישום אינו מחובר לאינטרנט

ערוץ הספורט בכבלים

עבודה מס' 050357

מחיר: 337.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת פעילותו של ערוץ הספורט בתוך מפת התקשורת הישראלית תוך התייחסות לתחרות הקיימת ברכישת זכויות שידור של אירועי ספורט.

11,834 מילים ,4 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

ערוץ הספורט של הטלביזיה בכבלים (ערוץ 5) הוקם בשנת 1989 וחוגג עשור לקיומו, בהן הפך לספק שידורי הספורט מספר אחת בישראל.
עבודה זו מבקשת לבחון את אופי הקמפיין והפעילות של ערוץ הספורט, בתוך מפת התקשורת הישראלית, הכוללת מתחרים רבים על שידורי הספורט החשובים והמרכזיים. ננסה לבדוק כיצד מתמודד ערוץ הספורט על זכויות השידור, ואילו תחליפים ביכולתו להציע לשידורי הספורט של הערוצים האחרים.
בעשר השנים האחרונות חלה מהפיכה אדירה במפת שידורי הטלביזיה במדינת ישראל. הקמתם של ערוץ 2, ערוצי הכבלים וערוצים נלווים נוספים הרחיבו וסיעפו את מדיום זה.
מפת שידורי הטלביזיה בישראל הפכה סבוכה ומסועפת, ריבוי הערוצים יוצר תחרות רבה על כל שידור או תכנית, ובפרט על שידורים מושכי קהל ועתירי רייטינג.
הערוצים נאלצים להוציא את מיטב כספם במאבק על זכויות לשדר את השידור בו הם חפצים.
אירועי הספורט המרכזיים בכל מדינה וכך גם בארץ, מושכים קהל רב לא רק למגרשים אלא גם לצפייה במסכי הטלביזיה. מפגשי ספורט מספקים דרמה, יריבות ומתח, כל המרכיבים הנחוצים לאחוזי צפייה גבוהים. בנוסף, ענפי הספורט רבים ומגוונים על אף שמדובר בשניים עד שלושה ענפים באמת פופולריים, הם מספקים אירועים ומפגשים רבים ותכופים לארוך כל עונת שידורי הספורט.
כל ערוץ המכבד את עצמו כולל גם מחלקת שידורי ספורט רחבה, מקצועית ודומיננטית ולפיכך התחרות הגדולה פולשת גם לתחום הספורט ולעיתים עיקר המאבקים סבים סביב זכויות השידור לאירועי ספורט חשובים ומושכים.
לערוץ הספורט יתרונות לניצול וחסרונות להתמודדות במאבקו עם מחלקות הספורט של יתר ערוצי הטלביזיה ובעבודה זו ננסה לבחון כיצד הוא מנצל את יתרונותיו (זמן שידור בלתי מוגבל, אי התלות במפרסמים וכו') ובאיזו צורה הוא מנסה להתמודד עם חסרונותיו (ערוץ למנויים בלבד, תקציב מוגבל ועוד).
בתום עשר שנות פעילות, פועל ערוץ הספורט בהצלחה ונחשב לספק שידורי הספורט הגדול במדינה. הצלחתו של הערוץ חשובה לא רק לרשתות הכבלים אלא גם לענפי הספורט עצמם שחשיפתם דרך התקשורת בכלל וערוץ הספורט בפרט, הביאה להתקדמות אדירה ולמקצוענות משופרת בתחום הספורט במדינת ישראל. כוונת עבודה זו אינה לבדוק האם ערוץ הספורט מצליח ומשגשג אלא לבחון את דרכי פעילותו תוך דגש על הצורה בה הוא מקדם את מכירותיו ושידוריו (שידורי "קדימונים" - "פרומוס", מבצעים, גימיקים, פעילות ברשת האינטרנט וכו') ועל הצורה והניסיון להתמקצע ולהתמחות ע"י בחינת הפעילות תוך מעקב אחר שידוריו השוטפים של הערוץ.
הבדיקה אותה אנו מבקשים לבצע תעשה על-ידי מעקב שערכנו מתחילת שנת 1999 אחר אירועי הספורט המרכזיים והבולטים (וגם אלה שפחות בולטים אך גם על זכויות השידור עבורן נאבקו הערוצים) והערוצים ששידרו אותם, עם דגש, כמובן, על ההצלחות והכישלונות של ערוץ 5 במאבק על שידורים אלה.

תוכן העניינים:
מבוא

פרק ראשון - רקע תיאורטי
א. מפת שידורי הספורט בתקשורת הישראלית
ב. שידורי ערוץ הספורט - הענפים המשודרים
ג. הערוצים המתחרים - הענפים המשודרים
ד. המאבק על זכויות השידור ל"ליגת העל"

פרק שני - מתודולוגיה
א. ערוץ הספורט - יתרונות וחסרונות
ב. הקמפיינים המתחרים - ערוצים 12,24, והלווין
ג. בדיקת קמפיין ערוץ הספורט והשערות

פרק שלישי - ממצאים
א. מדגם - בדיקת הנתונים
ב. ממצאי המדגם

סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

WHANNEL G. (1995) FILDS IN VISION: TELEVISION, SPORT AND CULTRAL TRANSFORMATION, CHAPTERS 4, 5, 7.
ALTHEIDE, D.L. AND SNOW, R.P. "MEDIA SPORT", MEDIA WORLDS IN THEPOSTJOURNALISM ERA, CHAPTER 8, P.P. 217-239.
BOYLE, R. HYNES, R. (1996), THE GRAND OLD GAME: FOOTBALL, MEDIA AND IDENTITY IN SCOTLAND
זמרי, א. ופז, י. (1988) "40 שנות ספורט בישראל" הוצאת שלגי עמ' 79-196, 203-201.

תגים:

קמפיין · טלוויזיה · טלביזיה · רייטינג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ערוץ הספורט בכבלים", סמינריון אודות "ערוץ הספורט בכבלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.