היישום אינו מחובר לאינטרנט

פיצויי פיטורין

עבודה מס' 069114

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: זכות לפיצויי פיטורים כאשר יש טענה של גניבה ממעביד

2,304 מילים ,14 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

חוק פיצויי פיטורין ומהותו: תשלום של סכום כסף לעובד שפוטר מעבודתו. הזכות לפיצויי פיטורין מעוגנת בחוק פיצויי פיטורין ושונה לחלוטין מקבלת פיצויים בגין הפרת חוזה. עובד יכול בנסיבות מסוימות להיות זכאי לקבל את שני סוגי הפיצויים, אך בנסיבות שונות יכול שלא לקבל אף אחד מהם. ככלל זכאי עובד שפוטר מעבודתו לפיצויי פיטורים.

מעיון בפסיקה ברור כי חל שינויי בולט בשנים האחרונות, בית המשפט לא משמש כמקור הגנה עבור העובד בלבד, אלא משכיל להבחין בין מקרים מסוימים בהם העובד הינו הצד שנפגע כפי שניתן לראות בדוגמאות פסקי הדין שיובאו בהמשך העבודה, וביהמ"ש פוסק לעיתים קרובות, לטובת המעביד.

תוכן עניינים:
מבוא
סמכותו של בית הדין לעבודה
שלילת פיצויי פיטורים או הפחתתם ההלכה הרווחת לאורך השנים
מגמה של שינוי
דוגמאות מהפסיקה
מהי הסיבה לשינוי שחל בעמדת בית הדין לענייני עבודה בעניין שלילת הפיצויים מעובד שהורשע בגניבה ומה הוביל לשינוי בהלכה?
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעבר היה ניתן להצביע על מגמה ברורה של סלחנות מצד בתי הדין לעבודה, לאשר פיצויי פיטורים גם במקרים של גניבה ממעביד. גישה זו נבעה ראשית בגלל שבתי הדין נוטים באופן טבעי להגן על העובד, והזכות לקבלת פיצויים הינה זכות יסוד. כמו כן נבעה הגישה מהעניין שאת הטיפול והעונש יש להשאיר בידי המשטרה. לכן בחנו בתי הדין את עוצמת וחומרת המעשה ואם אכן נמצא מדובר במקרה חמור מאוד אז בתי הדין שקלו שלילה חלקית של פיצויי פיטורין.

תגים:

פיטורין · יחסי עבודה · עובד מעביד · פיצויי פיטורים · דיני עבודה · התפטרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פיצויי פיטורין", סמינריון אודות "פיצויי פיטורין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.