היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעתו של ועד עובדים על תהליכי גיוס ופיטורי עובדים בחברה גלובלית

עבודה מס' 066930

מחיר: 295.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אופי האיגודים, ארגוני העובדים בישראל בהשוואה לאופי ארגוני העובדים והיקפם בגרמניה.

5,589 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מערכת יחסי העבודה בישראל התאפיינה בעבר בהסדרה רחבה של הסכמים קיבוציים ושל גיבוש מדיניות חברתית וכלכלית באמצעות משא ומתן בין שלושת הצדדים במערכת יחסי העבודה: המדינה על רשויותיה השונות, ארגוני העובדים וארגוני המעסיקים.

מערכת יחסי העבודה במתכונתה המוכרת איבדה את יציבותה עקב תהליכים גלובליים ועקב תהליכים ייחודים לישראל, במקום הסדרה קיבוצית אנו עדים להסדרה אינדיווידואלית-חוזית של שוק העבודה ולרגולציה שמקורה בחוקים ובפסיקת בית הדין. בתהליך זה נשחקים המשא ומתן הקיבוצי וכן המוסדות שנועדו לקבוע מדיניות כלכלית-חברתית, למנוע סכסוכים וליישבם במקרה שכבר התחוללו.

בבואנו לבחון מערכת זו נתמקד בעובדים- ארגוני העובדים, מעמדם, כוחם ומידת השפעתם על יחסי העבודה בישראל וזאת בעזרת מחקר השוואתי .

במסגרת המחקר נדון באופי האיגודים ,ארגוני העובדים בישראל בהשוואה לאופי ארגוני העובדים והיקפם בגרמניה זאת במטרה לנסות ללמוד ולהפיק לקחים ומסקנות ממערכת יחסי עבודה דומה במהותה לזאת בישראל אך שונה במעמדם וכוחם של ארגוני העובדים .

לועדי עובדים בארץ ובגרמניה יש עוצמה וכוח ברמות שונות בגלל אופי החקיקה בתחום ההתאגדות בארץ ובגרמניה.
המטרה היא לבדוק כיצד שוני זה משפיע על תהליכי גיוס ופיטורי עובדים במדינות אלו.

התוצאות הצפויות (מדוע מצופה הקשר בין המשתנים)
ארגוני עובדים נוצרו כמענה משמעותי לחוסר האיזון ביחסי הכוח בין עובד ומעביד. כאשר חוק המדינה הוא מורכב לאכיפה, ומנוסח לרוב בערכי מינימום, והחוזה בין עובד ומעביד משקף לעיתים קרובות את כוח המיקוח הגובר של המעסיק, לצד שליטתו במידע. נזקק שוק עבודה מאוזן למרכיב של הסדרים קיבוציים (ויקיפדיה, 2005).

תוכן העניינים:
מבוא
הצגת רציונל המחקר
ארגוני עובדים - הגדרה
ארגוני עובדים בישראל
ארגוני עובדים בגרמניה
תיאור מקרה: חברת HP העולמית
השוואה בין צורות ההתארגנות בארץ ובחו"ל
סיכום- תרומה פוטנציאלית
ביבליוגרפיה
נספח - נתונים סטטיסטיים על התארגנות בישראל

קטע מהעבודה:

מטרתו העיקרית של איגוד מקצועי היא קידום תנאי ההעסקה של חברי האיגוד המקצועי, וזאת בעיקר על-ידי יתרונות המושגים במשא ומתן קיבוצי, שאותו מאפשר האיגוד. מטרות נוספות שמאפיינות ארגוני עובדים: פעילות פנימית של הארגון, המשרתת את חבריו, לדוגמה: ביטוח, תרבות עובדים, חינוך ועוד, קידום מכוון של ערכים מסוימים, קידום תנועה חברתית רחבה יותר, לרוב תנועת עבודה ובעלות על ארגונים שאינם קשורים ישירות להתאגדות המקצועית - בעלות זו מסייעת באופן עקיף להגשמת מטרות אחרות, שכן עיצוב ארגונים אלו עשוי לשנות את שוק העבודה ואת החברה כולה, לקידום מטרות אחרות, (אתר ויקיפדיה, 2005)

תגים:

יחסי עבודה · גיוס · פיטורין · משאבי אנוש · ניהול · ועד עובדים · גלובאליזציה · סכסוכי עבודה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעתו של ועד עובדים על תהליכי גיוס ופיטורי עובדים בחברה גלובלית", סמינריון אודות "השפעתו של ועד עובדים על תהליכי גיוס ופיטורי עובדים בחברה גלובלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.