היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזכאות לפיצויי פיטורין בהתפטרות

עבודה מס' 064461

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם המקרים המיוחדים בהם התפטרות מזכה בפיצויים?

4,150 מילים ,9 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

סיום יחסי עובד מעביד היא סוגיה מרכזית במערכת דיני העבודה בישראל ורב בה התחכום ביישום עקרונות הפיטורים וההתפטרות, בפיצויים הנלווים אליהם ובהשלכותיהם על זכויות חוקיות אחרות.
סיום יחסי העבודה יבחן במישור החוזי כאשר הן הפיטורים והן ההתפטרות יראו כביטול חוזה העבודה בצורה ברורה וחד משמעית מצד המבקש לסיים את החוזה.
אולם, העובד אינו יכול להעמיד את עצמו במצב של מפוטר מול המעביד על ידי כך שיציין בפני מעבידו כי במידה ולא ינהג כלפיו בדרך מסוימת יראה אותו כמי שמפוטר. מעשיו של המפטר קובעים אם אכן פיטר ומעשיו של המפוטר קובעים אם אכן התפטר.
לפי הפסיקה: "כשם שהעובד אינו יכול להכתיב למעבידו כי במידה וינקוט או ימנע מלנקוט פעולה זו או אחרת הוא יראה עצמו כמפוטר, כך אין המעביד יכול ליצור מראש מעשה של התפטרות רצונית מצד העובד במידה וינקוט העובד פעולה מסוימת".
מערכת יחסי עובד מעביד יכולה להסתיים בעקבות מס' גורמים:
* ביוזמתו של העובד כתוצאה מהתפטרותו או ביוזמתו של המעביד כתוצאה מפיטוריי העובד.
* סיום יחסי עובד מעביד כתוצאה של השלמת החוזה. זהו המצב כאשר מדובר בחוזה לתקופה קצובה או בחוזה למטרת ביצוע משימה מסוימת. מצב זה אינו משקף פיטורים או התפטרות אלא פקיעתו של חוזה בעקבות ביצועו.
* כתוצאה של פרישתו של העובד לגמלאות. במקרה הנ"ל ניתוק מערכת יחסי עובד מעביד נגרם עקב פרישה ולא כתוצאה מהתפטרות העובד או פיטוריו.
כתוצאה של מות המעביד או של חדלות פירעונו של המעביד.
בעת ההכרעה בשאלה מי מהצדדים רצה להביא את היחסים לידי סיומם, יש לבחון גם למי מהצדדים הייתה המוטיבציה להביא לניתוקם של יחסי העבודה.
כשמדובר בפיטורים מוטל נטל ההוכחה על הטוען לקיומם. עובד אשר טוען כי בעת ובעונה אחת טענה של פיטורים ושל התפטרות עלול להיכשל בתביעתו.

תוכן עניינים:
מבוא
א) התפטרות בשל מצב בריאותי לקוי.
ב) התפטרות הורה לאחר לידה.
ג) התפטרות מחמת הרעה מוחשית בתנאי העבודה.
ד) התפטרות לרגל העתקת מגורים.
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במקרה התפטרות בשל מצב בריאותי לקוי לצורך תשלום פיצויי פיטורים חייב בית הדין לפסוק את מלוא פיצויי הפיטורים, וזאת בניגוד למצב במקרה שבהם רשאי בית הדין לפסוק פיצויי פיטורים חלקיים. מכוח ס' 16 ו- 17 לחוק פיצויי פיטורים.
עובד המתפטר לרגל מצב בריאותו הוא או של בן משפחתו, מחובתו להודיע למעבידו על סיבת ההתפטרות עם התפטרותו, וזאת על מנת לאפשר למעביד להציע תנאי עבודה ולהשפיע על "שאר הנסיבות", כך שלא תהיה סיבה מספקת להתפטרות.
במקרים רבים מצב הבריאות כשלעצמו יביא לכך שתהא סיבה "מספקת להתפטרות" (תלוי בליקוי בבריאות ובאפשרויות אשר במפעל שבו מדובר, להמשיך לעבוד במצב בריאותו של העובד).

מקורות:

1. כב' השופט, נשיא בית הדין הארצי לעבודה (בדימוס) מנחם גולדברג, פיטורים, התפטרות ופיצויי פיטורים, סיומם של יחסי עובד-מעביד, מהדורה שלישית, 21-43, 1997.
2. כב' השופט, נשיא בית הדין הארצי לעבודה (בדימוס) מנחם גולדברג, פיטורים, התפטרות ופיצויי פיטורים, סיומם של יחסי עובד-מעביד, 2, 67-96, 2000.
3. כב' השופט, נשיא בית הדין הארצי לעבודה (בדימוס) מנחם גולדברג, הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות, הפרקליט מו, 218-228, תשס"א 2002.
4. עו"ד עירא הדר (עדן), המאבק להכרה בהורות ההומו-לסבית, 2004.
5. עו"ד עפר דקל, הרעת תנאי עבודה ללא הסכמה מפורשת של העובד, חילן טק, 2004.
6. עו"ד עפר דקל, האחראי על תחום דיני העבודה במשרד עו"ד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', הרעת תנאי עבודה ללא הסכמה מפורשת של העובד, הארץ 2004.
7. עו"ד שלומית יניסקי-רביד, פס"ד תקדימי: עובד עצמאי זכאי לפיצויי פיטורים זאת, גם אם לא נתקיימו יחסי עובד-מעביד. גלובס, 2002.
8. פס"ד פרח גאדה נ' מוליתן בע"מ נ' מדינת ישראל-שרות התעסוקה, 2003.
9. פס"ד וילוז'ני אילן נ' וילוז'ני פרופילים בע"מ, בית הדין לעבודה, 1997.

תגים:

בריאותי · הורה · הרעה · התפטרות · לידה · מגורים · פיטורים · פיטורין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזכאות לפיצויי פיטורין בהתפטרות", סמינריון אודות "הזכאות לפיצויי פיטורין בהתפטרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.