היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת משבר כלכלי הנגרם מפיטוריו של אחד מבני הזוג על מערכת היחסים

עבודה מס' 070896

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משברים כלכליים במשפחה הנובעים מפיטוריו של אחד מבני הזוג משפיעים על מערכת היחסים בין בני הזוג במשפחה.

7,097 מילים ,22 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי היתה לבחון כיצד משברים כלכליים במשפחה הנובעים מפיטוריו של אחד מבני הזוג משפיעים על מערכת היחסים בין בני הזוג במשפחה. לפיכך, שאלת המחקר אשר הובילה את מחקר זה והיא: כיצד משברים כלכליים במשפחה משפיעים על מערכת היחסים בין ההורים?

מתן מענה לסוגיה מחקרית זו נעשתה במחקר על פי מספר פרקים. פרק ראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר בצורת משפך כאשר תחילה נסקרת תפיסת המערכת הזוגית, לאחר מכן השפעת משבר כלכלי שחוו בני הזוג על המערכת הזוגית כאשר פרק זה מחולק לשלושה תתי נושאים של תחושות בת הזוג בעת חווית המשבר, תחושות הצד המפרנס הנפגע והשפעת משבר כלכלי על שאר המשפחה. לאחר מכן נסקרת התמודדות המשפחה עם המשבר הכלכלי ותרומת המשבר למערכת הזוגית.
פרק שני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את כלי המחקר, שיטת המחקר, הליך איסוף הנתונים ומאפייני הנחקרים השונים. פרק שלישי הינו פרק הממצאים אשר מחולק למספר תמות כאשר הראשונה קשורה אל תפיסת הזוגיות בין בני הזוג במצב הנוכחי. התמה השנייה נוגעת בהשפעת משבר כלכלי שחוו בני הזוג על הזוג, על בת הזוג ועל הצד המפרנס וההשפעה על שאר בני המשפחה. התמה השלישית היא אופן התמודדות המשפחה עם המשבר הכלכלי. תמה רביעית עוסקת בתרומת המשבר הכלכלי למערכת היחסים בין בני הזוג בעתיד.
לבסוף פרק רביעי ואחרון של הדיון אשר מציג באופן אינטגרטיבי את הממצאים התיאורטיים שעלו מתוך הספרות עם הממצאים האיכותניים של הראיונות.
אני מוצאת בחקר נושא זה עניין רב שכן כיום אנו חווים משבר כלכלי עולמי נרחב עם גל פיטורים שכמותו לא היה מעולם בישראל. לפיטורים אלה השפעות רבות הן על המפוטרים עצמם, הן על בנות זוגם, הן על המערכת היחסים בין בני הזוג והן על התא המשפחתי עצמו ולכן מצאתי לנכון לחקור את נושא זה בימים אלה.

המחקר הוא מחקר איכותני, פרשני, על מנת להגיע להבנה טובה יותר של המשתתפים על הנושא.
במחקר זה נעשה שימוש בראיונות עומק מובנים המאפשרים להכיר את נקודת המבט האישית של המשתתפת בנוגע לאמונותיה, תפיסותיה את תפקידה ואת הנושא הנחקר. הראיונות נערכו על פי תדריך ריאיון. בסוג זה של ראיון, המראיין מכבד את תשובותיו של המשתתף ואינו מתערב בדרך הבניית התשובות ובכוונת הנשאל. השיחה התנהלה כשיחה חברית בה המשתתף סיפר את דבריו תוך כיוון עדין של החוקר על מנת לעזור למשתתף להגיב כאינפורמטיבי ולספר את סיפורו על הנושא הנחקר (צבר בן יהושע, 2001; שקדי, 2007).

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 זוגיות ומערכת יחסים
2.2 משבר כלכלי במשפחה והשפעתו על מערכות יחסים
2.3 השפעת משבר כלכלי על גידול ילדים בתא המשפחתי
2.4 התמודדות עם משבר כלכלי במשפחה
3. מתודולוגיה
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 הליך המחקר
3.4 משתתפי המחקר
3.5 אתיקה
4. ממצאי המחקר
4.1 תפיסת המערכת הזוגית
4.2 השפעת משבר כלכלי שחוו בני הזוג על המערכת הזוגית
4.2.1 תחושות בת הזוג בעת חווית המשבר
4.2.2 תחושות הצד המפרנס הנפגע
4.2.3 השפעת משבר כלכלי על שאר המשפחה
4.3 התמודדות המשפחה עם המשבר הכלכלי
4.4 תרומה למערכת הזוגית
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקר המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים - הראיונות

קטע מהעבודה:

הזכות לזוגיות באה לידי ביטוי בפסוק המכונן "לא טוב היות האדם לבדו אעשה לו עזר כנגדו" (בראשית, ב: יח). בפסוק זה נטוע מבנה בסיסי של האדם . בני האדם הם בודדים ללא יצירת קשר מבוסס ועמוק עם בן או בת המין השני ולפיכך קיימת התפיסה בעולם כי על האדם למצוא לו זוגיות ולנהל מערכת יחסים, עם בני המין השני או בני מינו (פוירשטיין, 2018).
הזכות לבחור, להתנסות ולהצליח בקיום מערכת יחסים זוגית, מצביעה על אפשרות לחיים איכותיים, המדגישים את יכולתו של כל אדם לנהל את חייו בסגנון ייחודי ולפי צרכיו האישיים והחברתיים (שלום, 2018). לסרי (2017) מוסיף וטוען כי הזוגיות היא זירה המנקזת אליה הרבה מן התשוקות הסימביוטיות של האדם, כאשר מה שלא הצליח האדם להיפרד מהוריו והעניינים הלא סגורים של ילדותו, מקבלים במהלך הזוגיות ומערכת היחסים הזדמנות לבחינה מחדש, כמו בית רפואה מביאים בני הזוג את מכאובם כדי למצוא להם מזור במערכת הזוגית.

תגים:

משבר כלכלי · מערכת יחסים · משפחה · בני זוג · פיטורים · זוגיות · פרנסה · מחייה · תעסוקה · קורונה · פיטורין · משברים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת משבר כלכלי הנגרם מפיטוריו של אחד מבני הזוג על מערכת היחסים ", סמינריון אודות "השפעת משבר כלכלי הנגרם מפיטוריו של אחד מבני הזוג על מערכת היחסים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.