היישום אינו מחובר לאינטרנט

שכר בכירים והדילמות המוסריות

עבודה מס' 068994

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם שכר גבוה של בכירי החברות הציבוריות משרת את אינטרס המשקיעים שלהן?

9,762 מילים ,21 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות גוברת הביקורת הציבורית על שכרם הגבוה של מנהלים בכירים בחברות הציבוריות בעולם המערבי ככלל, ובמשק הישראלי בפרט. הביקורת מתייחסת הן לרמות השכר הגבוהות, והן לרגישות הנמוכה לשכר המנהלים בהתחשב בביצועים העסקיים של החברות, הבאים לידי ביטוי בדוחות הכספיים ובביצועי המניות בבורסות לניירות ערך. הטענה העיקרית היא שהסדר חוזי בין הבעלים לבין המנהל הבכיר, אשר אינו מבוסס על ביצועי החברה, אינו תורם להנעת המנהל לפעול לקידום ענייניהם של כל בעלי המניות בחברה, מחד גיסא, ומאפשר לבעלי השליטה למשוך רווחים מבלי להתחלק בהם עם בעלי המניות והמשקיעים האחרים, מאידך גיסא.

בחינת מדיניות השכר למנהלים הבכירים בחברות ציבוריות מעלה לא מעט שאלות אתיות.
בעבודה זו ארצה לחקור האם תוכנית שכרם של המנהלים הבכירים בחברות ציבוריות משרתת את האינטרסים של כלל בעלי המניות והמשקיעים השונים בחברה, זאת תוך בחינה מעמיקה של סוגיות אתיות הנוגעות הן בפן האקדמי-מחקרי והן בפן הרגולטורי.

תוכן עניינים:
מבוא
1. בעיית המוסר בשכר הבכירים
2. הקשר בין שכר הבכירים לבעלי המניות השונים
2.1 תיאוריית הסוכן
2.2 אחריות מנהל
2.3 מרכיבי השכר של מנהלים בכירים בחברות ציבוריות
2.4 האם צריך להיות קשר בין שכר הבכירים לביצועי החברה
3. שאלת שכר הבכירים בראי תורות המוסריות
3.1 תורת התועלתנות
3.2 הציווי המוחלט לפי קאנט
3.3 צדק
3.4 הוגנות לפי נוזיק
4. רגולציה והתערבות המחוקק - היבט ציבורי
4.1 טענות כנגד רגולציה בשכרם של מנהלים בכירים
4.2 טענות בעד רגולציה בשכרם של מנהלים בכירים
4.3 התערבות המחוקק - המטרות
4.4 התערבות המחוקק - האמצעים
4.5 התערבות המחוקק - הרגולציה המוצעת
5. מסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שאלת המוסריות במבנה ובגובה שכר הבכירים החלה לעלות באמצע שנות השבעים של המאה ה-20, כאשר קצב עליית שכר הבכירים במשק עלה בצורה ניכרת על ממוצע השכר הכללי. בשונה ממקבלי שכר גבוה כגון שחקני קולנוע וספורטאים, אשר שכרם נקבע על ידי הביקוש לתוצרתם (סרטים, מופעים וביצועי ספורט), שכרם של הבכירים בפירמות התחרותיות במשק, ובמיוחד שכרו של המנכ"ל, נקבע על ידי חברי הדירקטוריון בפירמה, אשר לפעמים מניעיהם חופפים למניעיו האישיים של המנהל הבכיר, במקום לאילו של בלי המניות (Dew-Becker, 2009).

תגים:

שכר בכירים · דילמות מוסריות · משקיעים · רגולציה · רגולציה · מחאה · תיאוריית הסוכן · פערים · פערי שכר · חברות ציבוריות · תגמול מנהלים · צדק חברתי · אתיקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שכר בכירים והדילמות המוסריות", סמינריון אודות "שכר בכירים והדילמות המוסריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.