היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש באתרים מקוונים בבתי ספר

עבודה מס' 068463

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע תיאורטי ומחקר שבוצע באמצעות שאלונים.

8,308 מילים ,23 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הנושא בו עוסקת עבודתי הוא כיצד האינטרנט והשימוש בו בבתי ספר משפר את הקשר של המורה והתלמיד מבחינה לימודית. אנו נמצאים בעידן של תמורות ותהפוכות אשר יש בכוחם לשנות ולחדש את מה שידוע לנו כיום במקרה הטכנולוגי ומהפכת המידע. זה מספר שנים העולם נמצא בעיצומה של מהפכה טכנולוגית אשר יש בה לטלטל את כל מה שידוע לנו על תקשורת, מידע וטכנולוגיה. ההתפתחות המהירה והפיכת המידע לזמין, נגיש וזול משנה לנו את דרכי המחשבה לגבי כל תחום בחיים. בין אם זה ביכולת ליצור קשר למרחקים מבלי להתחשב במיקומנו, ובין אם זה ביכולת לתקשר עם אנשים אשר דוברים שפות אחרות אך להצליח ליצור קשר. מבחינה נוספת העולם הפך להיות מעצמת מידע שבה כל פיסת מידע יכול להגיע לכל מקום בעולם ובאותה שנייה שהוא הגיע כבר להספיק להיות לא רלוונטי כי מיד יגיע מידע חדש יותר. אתה יכול לצלם סרט ביתי, להפיץ אותו ב- youtube ואנשים מכל העולם יכולים לצפות בזה עוד באותו היום. אתה מעוניין למכור דבר מסוים שיש ברשותך, אתה מפרסם ב e-bay ומוכר אותו למישהו שאתה לא מכיר, לא ראית אותו, אתם לא מדברים באותה שפה ואולי אפילו אין לך מושג איך מבטאים את השם שלו, אך הצלחת לתקשר איתו בשנייה אחת. אתה רוצה להביע דעה בנוגע לכל דבר, אין צורך לשלוח מכתבים למערכת או לתוכניות טלוויזיה, כי המקלדת היא השער שלך לעולם. יש טוקבקים, פורומים, קבוצות דיון וכו'. ברשת הקהל אינו שבוי כמו בטלוויזיה, הוא צריך עניין מהיר ותמידי כל הזמן. ריגוש ללא הפסקה. אם הפרסומת קצת משעממת אז היא לא נצפית, אם האתר עולה לאט מדי - הוא נעלם במעמקי הרשת. האינרטנט גורם לנו לרצות דבר אחד ובאותו רגע לרצות משהו אחר, אין זמן להתמהמה ולבחון לעומק כי החידוש נמצא מעבר לפינה.

ההתפתחות הטכנולוגית היום הובילה להתפתחות רבה בתחום החינוך. במרכז ההתפתחות נמצא תחום ה E-learning. המושגE-learning פירושו למידה מרחוק באמצעות מדיה אלקטרונית. היכולת להביא את ההשכלה להמונים עולה יחד עם הצורך בהשכלה. ה E-learning הוביל ליצירת שיעורים מקוונים, קהילות מקוונות, שיחות וידאו, חדרי צ'ט, לוחות מודעות ועוד. התועלת הרבה שבלימוד כזה הוא היכולת להתאים לכל תלמיד את המידע והלימוד שהוא זקוק לו, היכולת לצבור מידע רב וכן להגיע למספר רב של תלמידים המפוזרים גיאוגרפית.

בעבודתי אנסה להציג את המהפכה המתרחשת כיום וכיצד היא משתלבת במערך החינוך של הילדים והנוער וכיצד בכל זה משתלב מעמדו של המורה. בחרתי לעסוק בנושא זה מכיוון שתחום האינטרנט הוא נושא הקרוב לליבי וכן נוגע לכל אחד מאיתנו בין אם במידה מועטה ובין אם חלק נכבד ממהלך החיים. הנני סמוכה ובטוחה, כי מחקרים רבים עוד ייעשו בנושא האינטרנט והשפעתו על תחומי החיים, ובאותה מידה שהמחקר יניב מידע חדש, כך ייערך מחקר חדש יותר ונכון יותר ובעל ממצאים חדשים ומאירי עיניים יותר. כך שספק בליבי עד כמה עבודתי תהיה רלוונטית בשנים הקרובות, אך בנוגע להווה, אנסה לבצע את העבודה באופן הנכון ביותר לרגע כתיבתה.
המחקר שלי נעשה באמצעות חלוקת שאלונים לתלמידים. השאלונים עוסקים ביחס התלמיד למחשבים ואינטרנט ויחס התלמיד לאתרים מקוונים שיש לבית ספרו. את השאלונים מילאו תלמידים בגילאי חטיבה תיכון מאזור הוד השרון וכפר סבא. (כ- 60 נבדקים סה"כ).

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
אסכולת החברות
התפתחות הטכנולוגיה ומשמעותה
התפתחות האינטרנט והישגיו
תפקידו של בית הספר
מקומו של המורה בבית הספר
כניסת הטכנולוגיה לבתי הספר
תקשורת וחינוך
חינוך והוראה דרך האינטרנט
מהו מקומם של המורים בבתי הספר לאחר כניסת הטכנולוגיה
מהו מקומו של בית הספר לאחר כניסת הטכנולוגיה?
ילדים ורשת אינטרנט
מאפייניו של התלמיד בעידן של תמורות
כיצד הרשת יכולה לעזור בחינוך
3. השערת המחקר
4. מערך המחקר
5. הצגת הממצאים
6. דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערות מערכת:
1. בעבודה לא צויינו מראי מקום.
2. לא בוצע ניתוח סטטיסטי של הממצאים, אלא הם מוצגים באחוזים.

קטע מהעבודה:

אסכולת החברות
חברות זהו תהליך שבאמצעותו היחיד לומד את תפקידו בחברה. למידה זו היא למידה מתמשכת ואיטית במהלכה מתגבשים ערכים, דעות ואמונות בנפשו של היחיד וכך האדם רוכש נורמות וערכים אשר מסייעים לו לחיות את חייו בחברה בה הוא חי. אסכולת החברות הינה פונקציה אשר שייכת לגישה הפונקציונליסטית. אסכולה זו שייכת לזרם של מחקרים העוסקים בתחומים שונים, בינהם סוציולוגיה, חינוך, מדע ופסיכולוגיה אשר בוחנים את חלקם של אמצעי התקשורת ההמונים בתהליך הכולל של החברות. אמצעי תקשורת ההמונים הינם אחד מסוכני החברות הרבים בחברה. יחסית לסוכני חברות אחרים, אמצעי תקשורת ההמונים הינם סוכן חדש יחסית.

תגים:

מחשבים בחינוך · הוראה מקוונת · אינטרנט · חינוך · מורים · נוער · פנאי · אינטרנט והוראה · למידה מרחוק · תקשוב · תיקשוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש באתרים מקוונים בבתי ספר", סמינריון אודות "שימוש באתרים מקוונים בבתי ספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.