היישום אינו מחובר לאינטרנט

עופרה חזה והצליל האוריינטלי במוזיקה הפופולרית הישראלית

עבודה מס' 068170

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הקריירה של עופרה חזה תוך התייחסות למאמרו של בורדייה (1980)

2,303 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

שדה המוסיקה הישראלי מתנהל בתוך שדה מרחב של מגדר, אתניות ולאום. מוסיקה בדומה למושאי תרבות אחרים, משקפת ומכוננת מציאות חברתית. יצירת מוסיקה, האזנה לה, חשיבה על אודותיה וכתיבה עליה הינן אמצעי ליצירת זהות אישית אתנית, ולאומית (סעדה אופיר, 2001). במדינת ישראל שבה החברה הישראלית מאופיינת בעיקר בקיבוץ גלויות רחב. האידיאולוגיה שהנחתה את יצירת התרבות העברית החדשה הייתה אידיאולוגיית "כור היתוך", אולם, למרות הסיסמאות "קיבוץ גלויות" ו"כור ההיתוך", נשא המפגש בין יהודי המזרח שהגיעו לישראל במהלך שנות ה- 50 וה- 60 לבין המציאות המקומית, אופי של תביעה שהופנתה כלפי האחרונים להיטמע אל העבריות הצברית על פי טעמם וקביעתם של יהודי אירופה המזרחית. תכניה ומשמעויותיה של עמדה תרבותית זו, אשר בשלב זה כבר התמסדה כתרבות הילידית-לאומית האותנטית והדומיננטית, היוו את המכלול שהמהגרים היו אמורים לאמץ ולהתאים את עצמם אליו. הקושי, וגם ההתנגדות, להשיל באופן מיידי זהות תרבותית אחת, יחד עם הרצון להצטרף אל התרבות הילידית ולהיטמע בה, הניבו מבוכת זהות, ויש מי שיאמר אף משבר תרבותי מתמשך בקרב יהודי המזרח בישראל (שילוח וכהן, 1982).
עבודה זו בוחנת את מאבקיו של הזמר המזרחי בכניסתו לשדה המוסיקה הישראלית על פי מושגים כגון: "שדה" ו"הביטוס" כפי שבאים לידי ביטוי במאמרו של בורדייה (1980)- "על כמה מתכונות השדה", תוך שימת דגש על מפעל חייה של עופרה חזה ז"ל, כמקרה בוחן.

קטע מהעבודה:

המוסיקה המזרחית התקיימה כמעט בהיחבא בשכונות, בחאפלות המשפחתיות והייתה הרחק מהתודעה הישראלית. מהפכת הקסטות, המצאת הטייפ והקלטות אפשרה להן לעקוף את תחנות הרדיו הממלכתיות הסגורות בפניהן ולהגיע לתודעה רחבה יותר של הקהל המזרחי. כך למעשה באמצע שנות השבעים, המוסיקה המזרחית קיבלה גושפנקא הן בפסטיבל הזמר המזרחי, והן כז'אנר מוסיקלי העומד בפני עצמו במוסיקה הישראלית.
המוסיקה האוריינטלית בישראל או כפי שזכתה לכינויה- המוסיקה המזרחית, מהווה כשדה ייצור בפני עצמו, המקיים אינטראקציה עם שדות שונים במוסיקה הישראלית. בתוכו מתקיימים שדות ייצור מוסיקליים שונים בעלי אופי ייחודי לכל אחד וכן מושאי מאבק בינם ובתוכם
עופרה חזה (1957-2000) מקבלת פרק נכבד בשדה המוסיקה הפופולארית בישראל וכן בשדה המוסיקה האוריינטלית.

תגים:

מוזיקה מזרחית · אוריינטליזם · עופרה חזה · בורדייה · הביטוס · שדה · מוזיקה פופולרית · שלאגר · תימן · כור היתוך · מוסיקה ישראלית · מוסיקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עופרה חזה והצליל האוריינטלי במוזיקה הפופולרית הישראלית", סמינריון אודות "עופרה חזה והצליל האוריינטלי במוזיקה הפופולרית הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.