היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מוזיקה בפרסומת על זיכרון הצרכן

עבודה מס' 064532

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשערות כי קיים קשר חיובי בין השימוש במוזיקה בפרסומת לבין זכרון הצרכן ממנה.

2,945 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

אחד המרכיבים היצירתיים והבולטים בפרסומת הוא המוסיקה. בפרסומת ניתן למצוא מוסיקה שמורכבת מצלילים טבעיים, מקולות בעלי חיים, מכשירים מוסיקליים שונים ועוד. תפקיד המוסיקה בפרסומת הוא לגרום לאנשים לקלוט את המסר במשך חצי דקה של פרסומת והמסר צריך להישמע ברור.בעבודה זו ייעשה ניסיון לבחון את השפעת המוסיקה בתשדירי פרסומת על זיכרון הצרכן. השערת המחקר היא, כי קיים קשר חיובי בין השימוש במוסיקה בתשדירי פרסומת לבין זיכרון הצרכן. שיטת המחקר בה נערכה העבודה היא סקירה ספרותית, מחקר זה מתבסס על כתבים ספרותיים מאמרים עיוניים ומדעיים וכן שאלת המחקר בודקת את השערת החוקר.
תוכן עניינים
מבוא
ממד הזיכרון בפרסומת
מודלים של זיכרון
זיכרון לטווח קצר
זיכרון לטווח ארוך
מבחני היזכרות
הקשר בין מסר ומוזיקה בפרסומת לזיכרון הצרכן
משמעות המסר ואסטרטגיות המסר בפרסומת
ההתאמה בין מסר ומוזיקה והשפעתו על זיכרון הצרכן
הקשר בין סוגי מוזיקת רקע בפרסומת לזיכרון הצרכן
סוגי מוזיקת רקע בפרסומת
השפעת סוג מוזיקת הרקע על זיכרון הצרכן
סיכום
ביבליוגרפיה


קטע מהעבודה:

מספר מחקרים, שבחנו את הקשר בין התאמת המסר ומוזיקה בפרסומת לבין השפעתו על זיכרון הצרכן, מצאו כי כאשר ישנה התאמה בין מוסיקה ומסר בפרסומת, זיכרון הצרכן לפרסומת יגדל. ראוי לציין, כי מחקר שנעשה בשנת 2006 שבחן את אותה סוגיה, גילה כי אי התאמה בין מסר ומוזיקה בפרסומת גם כן יכולה להגביר את זיכרון הצרכן לפרסומת.
עורכי מחקר זה שיערו, כי כאשר המוזיקה והמסר בפרסומת אינן נמצאות בהתאמה, זיכרון הצרכן לפרסומת יהיה גבוה יותר מאשר במקרה שישנה התאמה בין מוזיקה ומסר בפרסומת. בנוסף לכך החוקרים טענו, כי השפעת הגדלת הזיכרון במקרה של חוסר התאמה בין מוזיקה ומסר בפרסומת, תהיה גבוהה יותר עבור צרכנים בעלי רמת תשומת לב גבוהה מאשר עבור צרכנים בעלי רמת תשומת לב נמוכה .
השערות המחקר הנ"ל אוששו ותוצאות המחקר הראו באופן חד משמעי, כי כאשר בפרסומת אין התאמה בין מסר למוסיקה, זיכרון הצרכן יהיה גבוה יותר לעומת אותה פרסומת שמכילה התאמה בין המסר למוסיקה.
עוד נמצא, כי השפעת הגדלת הזיכרון, במקרה של חוסר התאמה בין מוזיקה ומסר בפרסומת, תהיה גבוהה יותר עבור צרכנים בעלי רמת תשומת לב גבוהה, המקדישים יותר מקורות הכרתים לעיבוד של מידע מפרסומות בטלוויזיה, מאשר עבור צרכנים בעלי רמת תשומת לב נמוכה.
Yung,c.s.,and c,.c., "when east meets west:the effect of cultural tone congruity in ad music and message on consumer ad memory and attitude",journal of advertising, vol.25 no 1 (2006),pp.51-70.

מקורות:


תגים:

זיכרון · מוזיקה · פרסומת · צרכן · השפעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מוזיקה בפרסומת על זיכרון הצרכן", סמינריון אודות "השפעת מוזיקה בפרסומת על זיכרון הצרכן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.