היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיכרון ותפיסה- השפעת אופן ההצגה והפרעת הקשב על זיהוי פנים

עבודה מס' 067841

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר הבודק את השפעת אופן ההצגה (הצגה הוליסטית-פרצוף שלם מול הצגה אנליטית- פרצוף מעורבב) וההפרעת הקשב (עם מוזיקה מול בלי מוזיקה) על זיהוי פנים.

3,160 מילים ,9 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

המחקר עוסק בהשפעת אופן הצגת הפנים וחשיפה להפרעת קשב על זיהוי הפנים. המדגם כלל 60 נבדקים, 31 נשים ו-29 גברים, בגילאי 21-38 (md= 26.5). אשר חולקו לארבע קבוצות ניסוייות שונות במטרה לבחון האם ניתן באופן יעיל לזהות את תווי המטרה. שתי קבוצות נחשפו להצגת בחינה הוליסטית (פרצוף שלם) ועליהם להחליט האם תו המטרה שייך לפנים המקוריות או לא. כאשר קבוצה אחת ביצעה את המשימה ללא הפרעת קשב וקבוצה שנייה ביצעה את המשימה עם הפרעת קשב- האזנה למוזיקה רועשת באוזניות. שתי קבוצות ניסוייות נוספות נחשפו להצגת בחינה אנליטית (פרצוף מעורבב) ועליהם היה להחליט האם תו המטרה שייך לפנים המקוריות או לא. כמו כן, גם כאן קבוצה אחת ביצעה את המטלה ללא הפרעת קשב וקבוצה שנייה תוך האזנה למוזיקה רועשת. ממצאי המחקר מצאו הבדל מובהק בין אופן ההצגה וזיהוי תווי המטרה. כך שבהצגה הוליסטית (פרצוף שלם) נמצא זיהוי גבוה יותר של תווי המטרה מאשר בחינה אנליטית (פרצוף מעורבב). לעומת זאת, ממצאים נוספים הראו כי לא קיים הבדל ברמת זיהוי תווי המטרה ע"פ חשיפה להאזנת למוזיקה רועשת. כמו כן, נדונה רלוונטיות הממצאים לתחומי מחקר שונים בפסיכולוגיה קוגניטיבית והוצעו רעיונות למחקר המשך.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
שיטה
תוצאות
דיון
נספחים (קבצים נפרדים)

קטע מהעבודה:

מחקרים פסיכולוגיים גילו כי היכולת לעבד מידע על פנים גדולה יותר מיכולת העיבוד עבור כל גירוי אחר. Johnson, Dziurawiec, Ellis & Morton (1991) הדגימו שתינוקות מעדיפים גירויים דמויי פנים על פני תבניות אחרות. כבר בגיל 30 דקות תינוקות מייחסים לפנים חשיבות גדולה יותר מאשר לגירויים ויזואליים אחרים, מורכבים באותה מידה ( בתוךDrain, Farah, Tanaka, Wilson, 1998). ייתכן כי יש העדפה מולדת לתבניות פנים. החוקרים הציעו הסבר אבולוציוני, פנים הן מקור חיוני למידע על יחסים רגשיים וחברתיים.

תגים:

זיהוי פנים · זיכרון · עיבוד פנים · הצגת פנים · הפרעת קשב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיכרון ותפיסה- השפעת אופן ההצגה והפרעת הקשב על זיהוי פנים ", סמינריון אודות "זיכרון ותפיסה- השפעת אופן ההצגה והפרעת הקשב על זיהוי פנים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.