היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול בין-לאומי - דפוסי פעילות עסקית בין-לאומית /אופני כניסה למדינה זרה.

עבודה מס' 066260

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מבנה הבעלות ואופן העברת ידע משפיעים על הצלחת מיזם בין-לאומי בסין.

7,655 מילים ,15 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מספר המיזמים המשותפים הפועלים בסין החל משנת 1979 (מועד חקיקת חוק המיזמים המשותפים שם) הולך וגדל בהתמדה. סין נפתחה לעולם רק עם תום עידן מאו. לפני כן הייתה סין מדינה קומוניסטית לחלוטין ללא אפשרות של קשרים מפותחים עם מדינות המערב בכל הנוגע לעסקים וכניסת חברות עסקיות מערביות לשוק הסיני. מאז חלו שינויים שפתחו דלתות כלפי חברות מערביות והממשלה הסינית משקיעה רבות בחקיקת חוקים ותקנות כדי לאפשר אוירה נוחה המעודדת כניסתם של משקיעים זרים. מאז 1993 נמצאת סין במקום השני בעולם (אחרי ארה"ב) בכמות ההשקעות הישירות. הנתונים מצביעים בבירור על כך, שלצד העלייה הכוללת בהשקעות זרות בסין בדרכים השונות ממשיכה ההשקעה באמצעות מיזמים משותפים בינלאומיים להיות הדרך הפופולארית לכניסת משקיעים זרים לסין.

בבואנו להקים מיזם משותף בסין בתוך היקף פעילות כזה של השקעות, חייבים להכיר ולהבין את מורכבות ההחלטה ולתת את הדעת לגורמים השונים העשויים להשפיע על סיכויי הצלחתו של המיזם. בין הגורמים העיקריים המבדילים את סין משאר העולם בכל הקשור למיזמים בינלאומיים יש לתת את הדעת בעיקר לתרבות הסינית על מאפייניה והשפעתה הרבה על עולם העסקים. יש לבחון את הערכים עליה התרבות הסינית מתבססת הנשענים בעיקר על תורתו של קונפיציוס והכוללים אוריינטציה קולקטיביסטית, אוריינטציה לטווח ארוך, האוריינטציה המשפחתית ותלות הדדית.

על אף שההסתגלות לתרבות הסינית והבנתה הם בין הגורמים המרכזיים האחראיים על הצלחת מיזם בינלאומי בסין נבחן במאמר זה גם את חשיבותה של מערכת הקשרים הבין אישית אשר תופסת מקום נכבד בהתנהלות בסין ומשפיעה ברמה הארגונית על מערכת היחסים בין המנהלים לעובדים ובין עובדי החברה ללקוחות החברה ולספקיה החיצוניים. וכמו כן נבדוק מהם המשאבים הארגוניים המופעלים בגוף החדש כגורמים חשובים נוספים התורמים להצלחת מיזם זה.

המאמר מתמקד בשאלה הדנה בשיקולים בבחירת היקף הבעלות בכניסה למיזם בסין ובהעברת ידע מחברת האם למיזם החדש. כאשר מתמודדים עם השאלה מהו היקף החשיפה האידיאלי של החברה הזרה בבואה להחליט על אחוז הבעלות במיזם יש להתבסס על מספר פרמטרים חשובים כגון המערכת החוקית העמומה בסין, אמינות השותפים במיזם, חוקי העברת ידע הקיימים בסין ויכולת אכיפתם, כמו גם המצב הפוליטי הנתון לשינויי רגולציה תכופים, וכמובן להבנת אופייה המיוחד של התרבות הסינית, על כל אלה נדון במחקר זה.

שאלת המחקר ופרוט המשתנים
בעבודה זו בחרנו לבדוק מהם הגורמים המסייעים בהצלחת מיזם בינלאומי בסין כאשר עיקר ההתרכזות בעבודה סובב סביב השאלות הדנות במבנה הבעלות המועדף עם שותפים המקומיים וכן בבדיקת הדרך הבטוחה והיעילה ביותר להעביר ידע כך שלא ינוצל לרעה על ידי השותפים המקומיים ובכך לתרום להצלחת מיזמים משותפים בסין.

שאלת המחקר היא :כיצד מבנה הבעלות ואופן העברת ידע משפיעים על הצלחת מיזם בין-לאומי בסין?

תוכן העניינים:
מבוא:
סקירת משתנים
שלבי המחקר

הפרק התיאורטי:
התרבות הסינית מול התרבות המערבית
מהו מיזם משותף בינלאומי
מיזמים משותפים בסין - רקע כללי
גורמים המשפיעים על הצלחת מיזמים משותפים בסין

בעלות, ניהול פיקוח ושליטה והשפעתם על הצלחת מיזם בסין:
המערכת החוקית
התנהגות ארגונית
ניהול וקבלת החלטות
בעלות

העברת מידע וידע והשפעתו על הצלחת מיזם בסין :
העברת מידע וידע - רקע כללי
העברת ידע בסין

סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

הפרק התיאורטי של נושא המחקר כולל סקירה של מספר מאמרים העוסקים בהבנת הגורמים המשפיעים על הצלחתו של מיזם בינלאומי בסין. בפרק זה ננסה להבין את התרבות הסינית המהווה מרכיב חשוב בהבנת הנושא ונבחן כיצד היא באה לידי ביטוי בעולם העסקים. כמו כן נסקור את הבדלים התרבותיים הקיימים בין סין למדינות המערב וכיצד ניתן להתמודד עם הבדלים אלו, נבדוק מהו מיזם משותף בינלאומי באופן כללי וכיצד הוא בא לידי ביטוי בסין ולבסוף נבחן את הגורמים העיקריים המשפיעים על הצלחתו של מיזם בינלאומי כזה בסין. במחקר זה נתמקד בעיקר בשאלות של סוג הבעלות המועדף במיזם כזה ובבחינת הצורה המועדפת להעברת מידע וידע מחברת האם למיזם הבינלאומי המשותף.

תגים:

העברת ידע

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול בין-לאומי - דפוסי פעילות עסקית בין-לאומית /אופני כניסה למדינה זרה.", סמינריון אודות "ניהול בין-לאומי - דפוסי פעילות עסקית בין-לאומית /אופני כניסה למדינה זרה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.