היישום אינו מחובר לאינטרנט

טקסטים מהמקורות וחילוניות

עבודה מס' 069087

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השתלבו תכנים מן המקורות היהודים במוזיקה החילונית המודרנית.

5,036 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מאז המהפכה התעשייתית והמעבר לערים הגדולות, התפתחה הטכנולוגיה המודרנית והחברה וערכיה עברו שינוי מהותי אשר לא פסח גם על עיצוב החברה בישראל. כתוצאה מתהליך העיור והמודרניזציה התרחקו רבים מן ערכי הדת אשר הוחלפו בערכים חילוניים שעיקרם תפיסות דמוקרטיות ליברליות המעניקות לכל אדם את החופש לביטוי עצמי בדרכו שלו.
עבודה זו מציגה את הבחירה של חילונים יהודים להתחבר אל המקורות הדתיים השורשים, בדרכים ייחודיות כדוגמת יצירות מוזיקליות. בסקירת הספרות ישנה התייחסות להצגת כוחה של המוזיקה בחברה המודרנית להשפיע על ההמונים, והתייחסות לעמדות מרכסיסטיות אשר טוענות שהטכנולוגיה פגעה בתרבות הגבוהה והפכה יצירות מוזיקליות לחסרות ערך עבור ההמונים.
אך במקביל לביקורת זו מוצגת העמדה אשר רואה בחידושים מוזיקליים של יוצרים צעירים, ערך רב עבור שימור המסורת והעברתה להמונים דרך ערוצים חילוניים המוכרים להם. לאחר הצגה ספרותית זו, יש התייחסות לתפיסת הדתיות המתחדשת בישראל וכן להגדרות חדשות של החילונים הישראלים.
פרק אחד מוקדש לתיאור התנועה והשינוי הדינאמי בחברה החרדית, וכן פרק נוסף מוקדש לתיאור האמונות הפוסט מודרניות של היהודים החילונים, אשר מאמינים שאין דרך אחת לבטא אמונה ואהבה לדת ולמסורת.
בעבודה זו בחנתי כיצד השתלבו במסגרת היצירה המוזיקלית בישראל תכנים מן המקורות והתפילה במרכז המיינסטרים. פרק המחקר מציג התפתחויות בעשור האחרון, החל מלהקת "שבע" ועד לעובדיה חממה, מוצגים שירים מן המקורות והתפילה אשר קיבלו עיבוד מחדש על ידי יוצרים חילונים וחדרו למרכז המיינסטרים.
השירים מנותחים בהתאם למשמעות המקורית הניתנת לטקסט המקראי, כדוגמת שיר השירים וקטעים מתוך תהילים, וכן בהתאם למשמעות שמעניק להם הציבור החילוני. במסגרת המחקר נותחו שירים אשר כוללים התייחסות ישירה לאלוקים וכן שירים הכוללים התייחסות לאמונה באדם באשר הוא.
העבודה הסתמכה על פרשנות המוצגת ברשת האינטרנט, ועל ניתוח עצמי של היצירות וכן בעזרת ראיון עם המוזיקאי גיל רון שמע (מלהקת "שבע" ויוצר הרכב "דיוואן הלב").

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: הצגת התשובות לשאלת הנושא
א.1 מוזיקה והחברה המודרנית
א.2 שינויים בתפיסת הדתיות
א.3 החילוני המאמין
פרק ב : הצגת המחקר
פרק ג: הערכות התשובות ודיון בהן
ג.1 מוזיקה והחברה המודרנית
ג.2 שינויים בתפיסת הדתיות
ג.3 החילוני המאמין
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במשך השנים הוכח כי בכוחה של תקשורת ההמונים, שהתפתחה בעיקר באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת, לקדם ולטפח אינטרסים לאומיים וערכים מרכזיים, לעצב דפוסי התנהגות בזמן חירום, לגייס תמיכה פוליטית או כלכלית, לעצב דעות ולתמרן את קהל היעד (Wright, 1960).

תגים:

מוסיקה פופולרית · מוזיקה · חילוניות · יהדות · מוזיקה יהודית · רוק · דתיים · דתיות · אמונה · שירים עבריים · פזמונים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טקסטים מהמקורות וחילוניות", סמינריון אודות "טקסטים מהמקורות וחילוניות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.