היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין תקשורת ארגונית ואמון לשיתוף פעולה

עבודה מס' 067814

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע על השת"פ בין החברות ריאון ופלסאון ותרומתו לארגון.

14,456 מילים ,48 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

ריאון הוקמה כחברה בשותפות בין קיבוץ כברי למפעל פלסאון. משנת הקמתה ריאון בצמיחה עסקית מסיבית, שמתבטאת במספר מדדים: גידול במחזור המכירות, רווחים, הון עצמי, גידול במספר משרות, השקעות. אחד המשתנים הקשורים לצמיחה העסקית של ריאון הוא- שיתוף פעולה בין ריאון לפלסאון. רמת שיתוף הפעולה שמתקיימת בין ריאון לפלסאון מתאפשרת, בין היתר, בזכות האמון והתקשורת הפתוחה. מטרת המחקר לעמוד על דרכי שמירה והעצמת שיתוף פעולה בין ריאון לפלסאון, כגורם מרכזי לצמיחה העסקית של ריאון. מחקרים מראים שקיים קשר בין ההצלחה העסקית לשיתוף פעולה בין הארגונים. שיתוף פעולה הוא חיוני להצלחת הארגון.
המחקר מבוסס על מודל שהוצג במחקרם של Pinto and Pinto (1991) אודות שיתוף פעולה. הגורם המשפיע החשוב ביותר המופיע במחקרים אלה הוא התקשורת. במחקר תיבדק שביעות רצון מתקשורת בין שני ארגונים- חברת האם וחברת הבת, לפי שאלון שביעות רצון מתקשורת של Downs and Hazen (1977), על בסיס שני מימדים: תקשורת בין אישית ותקשורת משוב. אמון בין העמיתים יבחן ע"פ הגישה של McAllister's, על פיו אמון הדדי מורכב מאמון הכרתי ואמון רגשי McAllister, 1995) ).. השערות המחקר:
השערה ראשונה: קיים קשר חיובי בין שביעות רצון מתקשורת ארגונית לרמת שיתוף פעולה. ככל ששביעות הרצון מתקשורת בארגון עולה כך שיתוף פעולה יהיה טוב יותר
השערה שנייה: קיים קשר חיובי בין אמון לשיתוף פעולה. ככל שאמון יעלה כך שיתוף פעולה יעלה
לצורך ביצוע המחקר היה שימוש במערך מחקרי מתאמי. המשתנים הבלתי תלויים- תקשורת ואמון, משתנה התלוי- שיתוף פעולה. אוכלוסיית המחקר כוללת דרג ניהולי בכיר וביניים ועובדים מקצועיים. שיטת הדגימה היא מפקד שכלל את כל אוכלוסיית המחקר. במחקר השתתפו 63 עובדים.
מממצאי המחקר ניתן להבחין כי אנשי פלסאון מעריכים שיתוף פעולה, תקשורת ואמון עם ריאון בציון גבוהה יותר באופן עקבי. הערכה של אנשי מקצוע בשני הארגונים גבוהה יותר מאשר של מנהלים. ציון נמוך ביותר בשני הארגונים קיבל מימד של תקשורת משוב ואמון רגשי. רמת שיתוף פעולה בין הארגונים בינונית גבוהה. בתשובות מזהים קשר חיובי מובהק ובעוצמה חזקה בין תקשורת לשיתוף פעולה ובעוצמה בינונית גבוהה בין אמון לשיתוף פעולה. שתי השערות המחקר אוששו.
השגת שיתוף פעולה אפקטיבי אפשרי ע"י שיפור שביעות רצון מתקשורת, הבניית תקשורת בין אישית בונה בין חברי הצוות, יצירת תקשורת א-פורמאלית וניסיון להימנע או לפתור קונפליקטים. נדרש להשקיע במיוחד בשיפור תקשורת משוב בשני הארגונים ותקשורת בין אישית. גורם נוסף לשיפור שיתוף פעולה בין הארגונים הוא אמון. נדרש להשקיע בתהליך בניית אמון וביטחון בקרב חברי הקבוצה. שיפור אמון רגשי יביא שיפור משמעותי בשיתוף פעולה בין ריאון לפלסאון.
במחקר הוצגו דרכים לשיפור תקשורת ואמון בין הארגונים: קיום ישיבות משותפות, שימוש באמצעי תקשורת ממוחשבת, ביקורים הדדיים של חברי הצוות, הפצת מידע רלוונטי לריאון, פעילות חברתית בין הארגונים לשיפור רמת ההיכרות, הקמת צוותי עבודה משותפים, סדנאות לצמצום התנהגויות בולמות תקשורת, מתן משוב על ביצועים, מתן סמכויות לאנשי ריאון וכו' בנוסף הוצגו לוחות זמנים, תחומי אחריות, הערכה תקציבית ומדדי הצלחה.

תוכן עניינים:
מבוא
1 תיאור הארגון
2 תיאור ההצלחה העסקית של ריאון
3 תיאור ההצלחה כולל המשתנים הנחקרים
4 מטרה אקדמית, שאלות המחקר
5 מטרות יישומיות
סקירת ספרות
1 מבוא לסקירת ספרות
2 שיתוף פעולה
3 תקשורת
4 אמון
5 קשר בין תקשורת ארגונית לשיתוף פעולה
6 קשר בין אמון לשיתוף פעולה
7 רציאונל המחקר
8 מודל המחקר
9 השערות המחקר
10 הגדרות המשתנים
שיטת מחקר
1 מערך המחקר
2 אוכלוסיית המחקר
3 מדגם. שיטת דגימה
4 כלי מחקר
5 הליך המחקר
6 שיטת ניתוח
ממצאים
1 מבוא
2 ממצאי המשתנים. סטטיסטיקה תיאורית
3 בדיקת השערות המחקר
4 ממצאים נוספים
5 מבחן T
דיון
1 השערות א'- הקשר בין תקשורת ארגונית לשיתוף פעולה
2 השערות ב'- הקשר בין אמון לשיתוף פעולה
מסקנות
1 מגבלות המחקר
2 המלצות יישומיות
3 המלצות למחקר עתידי
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח א'- שאלון שהופץ לצוות הנחקר
נספח ב'- ממצאים כלליים

קטע מהעבודה:

דרוקר (2000) מציין כי יצירת שותפות העניקה לחברות רבות, כגון ג'נרל מוטורס, טויוטה, מרקס אנד ספנסר ונוספות יתרון עלותי של 25-30% בזכות מיקוד בתחומי מקצועיות, טכנולוגיה, ואסטרטגיה ניהולית.
אחד הנושאים הנחקרים בהקשר של תוצאות ארגוניות הוא תאום אפקטיבי שמצפים כי יוביל לביצועים טובים יותר (Smith et al., 1995). תוצאות ארגוניות חיוביות דורשות לעיתים קרובות תרבות של שיתוף פעולה שמקדם שיתוף פעולה בין חברי הצוות. "כאשר עובדים בארגון משתפים פעולה ועובדים ביחד דברים טובים קורים"( Longenecker, 2001, p22)

תגים:

תקשורת ארגונית · שיתוף פעולה · ניהול ייצור · הצלחה · כישלון · צמיחה עסקית · צוות · מדדי הצלחה · גידול · מחזור מכירות · משרות · מחקר אמפירי · שאלון שאלונים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין תקשורת ארגונית ואמון לשיתוף פעולה ", סמינריון אודות "הקשר בין תקשורת ארגונית ואמון לשיתוף פעולה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.