היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיכרון העבודה ובחירת אסטרטגיות בפתרון בעיות מתמטיות אצל ילדים

עבודה מס' 067803

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין קיבולת הזיכרון לבין בחירת האסטרטגיה לפתרון בעיות במתמטיקה אצל ילדים.

2,491 מילים ,15 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במחקר זה נבדק הקשר בין קיבולת הזיכרון לבין בחירת אסטרטגיות בפתרון בעיות במתמטיקה אצל ילדים והקשר בין אורך התרגיל לבין נכונות התוצאות. נבדקו 30 ילדים בני חמש, 15 בנים ו 15 בנות, אשר נדגמו באופן אקראי ממספר גנים בת"א. ניתנו לילדים עשרה תרגילים במתמטיקה, כאשר חמישה תרגילים הם בעלי שתי ספרות (4+5) וחמישה בעלי 3 ספרות (4+3+2). נטען, כי תרגילים בעלי שלוש ספרות, הינם יותר מורכבים ולכן, יהיה קשה להחזיק אותם בזיכרון העבודה, מה שישפיע על התוצאות מבחינה זו, שבתרגילים בעלי שתי ספרות נכונות התוצאות תהינה גבוהות יותר. בנוסף נטען, כי ישנו קשר בין מורכבות התרגיל לבין בחירת האסטרטגיה בה הילדים ישתמשו וכי כאשר התרגיל יהיה מורכב יותר, היכולת להחזיקו בזיכרון העבודה תהיה מועטה יותר ולכן, יבחרו אסטרטגיות פשוטות לפתרון התרגיל כגון, ספירת אצבעות. נמצא, כי היה הבדל מובהק בנכונות התוצאות בין התרגילים המורכבים לפשוטים. בנוסף נמצא, כי ישנו קשר בין מורכבות התרגיל לבין סוג האסטרטגיה שנבחרה. כך, שבתרגילים המורכבים נעשה שימוש באסטרטגיות פתרון פשוטות יותר. מסקנות המחקר הם, כי ישנו קשר בין קיבולת הזיכרון לבין בחירת האסטרטגיה לפיתרון הבעיה. בצורה זו, שמורכבות התרגיל תשפיע על היכולת להחזיק מידע בזיכרון העבודה, דבר אשר ישפיע על בחירת האסטרטגיה לפתרון בעיה. אולם, יש לבדוק במחקרים נוספים את השימוש במנגנונים פסיביים בנוסף לאקטיביים, בכדי לנטרל את השפעתם על התוצאות.

תוכן עניינים:
מבוא
שיטה
מערך
משתתפים
חומרים
הליך
תוצאות
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעיה מוגדרת כמצב בו אדם רוצה להגיע למטרה מסוימת, אך לא יודע איזה סדרת פעולות עליו לעשות באותו הרגע, בכדי להגיע אליה. מבנה הבעיה מאופיין כמערכת של מצבים. מצב ראשוני, קבלת הבעיה; מצבי בייניים, האפשרויות הרבות בדרך לפתרון הבעיה והמצב הסופי, הגעה לפיתרון או למטרה. (Newell & Simon, 1972).
פתרון הבעיה הינו יעד מכוון של רצף פעולות קוגניטיביות, ניתוח יעיל וכמו כן תגובות התנהגותיות שמטרתם הסתגלות לדרישה או אתגר פנימי או חיצוני (Heppner& Krauskopf, 1987). בכדי להגיע לפיתרון, נעשה שימוש באופראטורים (הכלים והפעולות האפשריים) ומגבלות (מערכות חוקים). שימוש זה, מסתכם במעבר ממצב למצב (Newell & Simon, 1972).

תגים:

זיכרון · עבודה · פתרון · בעיות · פסיכולוגיה · התפתחותית · קוגניטיבית · מחקר · אמפירי · מבחנים · חשבון · פיתרון · בעיות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיכרון העבודה ובחירת אסטרטגיות בפתרון בעיות מתמטיות אצל ילדים", סמינריון אודות "זיכרון העבודה ובחירת אסטרטגיות בפתרון בעיות מתמטיות אצל ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.