היישום אינו מחובר לאינטרנט

קשרים בין הפרעות קשב לבין זיכרון עבודה

עבודה מס' 066093

מחיר: 239.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של הספרות העדכנית (עד 2005) בתחום הפרעות הקשב וזיכרון עבודה תוך ניסיון לקשור בין שני הנושאים.

2,341 מילים ,12 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הנושא הנרחב של הפרעות קשב הוא אחד הנושאים הנחקרים ביותר בעשור האחרון. מודעות הולכת וגדלה וכן טכניקות חדשות למחקר מאפשרות הסתכלות חדשנית בהפרעות הקשב. כך התחולל מהפך של ממש במה שידוע על האטימולוגיה, הדפוסים הייחודיים, הקשיים ודרכי ההתמודדות בכל הקשור לקשב. בין היתר, התגלה קשר בין נושא זה לבין המנגנון של זיכרון עבודה. מנגנון זה משתייך לתחום המסתורי למדי עדיין של מערכות הזיכרון. מפאת ראשוניותו נמצא המחקר בתחום זה בשלב התחלתי יחסית, ודווקא בשל כך מעניין לבחון את ההתפתחות החשובה בחקירת המפגש המורכב שבין הפרעות הקשב לזיכרון העבודה.
עבודה זו סוקרת מאמרים עדכניים בנושא של הפרעות קשב ובנושא של זיכרון עבודה. מטרת העבודה היא לנסות ולקשר בין נושאים אלה בעזרת הידע החדשני והגישות הרווחות כיום. העבודה כוללת סקירה המתייחסת להגדרות רשמיות של הפרעות קשב לסוגיהן ולמחקרים מתקדמים בתחום. בנוסף מוצגת ההתפתחות המחקרית בכל הקשור לזיכרון עבודה, הבדלתו ממנגנונים אחרים וייחודו. לבסוף, נבחן הקשר שבין הפרעות קשב לזיכרון עבודה תוך התייחסות לממצאים קיימים, להשלכותיהם ולצורך במחקרי המשך.

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות חלה התפתחות מחקרית משמעותית בתחום הקשב, ועמה צמחה גם ההכרה במורכבותו של הנושא. מבחינה רשמית, כפי שמוכתב על ידי המדריך להגדרות פסיכיאטריות, מזוהות כיום הפרעות קשב עם הכותרת הכללית של ADHD. הגרסה העדכנית ביותר של המדריך להגדרות פסיכיאטריות,DSM- IV, מציגה שלושה סוגים של .ADHD הסימפטומים בשלושת הסוגים חייבים להופיע לפני גיל שבע וליצור ליקוי קליני משמעותי בתפקוד חברתי, אקדמי או תעסוקתי בשתי מסגרות לפחות. כמו כן, על מנת לאבחן קיומה של הפרעת קשב יש לוודא כי הסימפטומים אינם מוסברים טוב יותר על ידי הפרעה אחרת (Root & Resnick, 2003).

תגים:

ADHD · אבחנה מבדלת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קשרים בין הפרעות קשב לבין זיכרון עבודה", סמינריון אודות "קשרים בין הפרעות קשב לבין זיכרון עבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.