היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחלת הדמנציה והשלכותיה על המטפל הלא פורמאלי

עבודה מס' 067779

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת הדמנציה על המטפל הלא פורמאלי מנקודת המבט של המודל הביו פסיכו סוציאלי של הפסיכולגיה הבריאותית.

4,988 מילים ,66 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

לאורך המאה העשרים היו ניסיונות לקרא תיגר על המודל הביו רפואי, כשהמודל החשוב ביותר שהתפתח בתהליך זה הינו מודל הפסיכולוגיה הבריאותית. מודל זה הדגיש את תפקיד הנפש בביטויי המחלה כקריטיים להבנת מורכבותה של מערכת היחסים שבין הבריאות לחולי (Morrison & Bennett, 2006), הוא ייחס לנפש תפקיד כגורם המשפיע ומהווה את האטיולוגיה לחולי בנוסף להיותה מושפעת ממנו (Ogden, 2003) והדגיש את החשיבות בהתייחסות לכול ההיבטים המרכיבים את האדם כגורמים למצבו הבריאותי, כולל הפסיכולוגיים והסוציאליים בנוסף לפיסיולוגיים (Nezu, et al. 2003).

בעבודה זו נבחנת השפעת הטיפול בחולי דמנציה על סביבתו הקרובה של החולה מנקודת מבט ביו פסיכו סוציאלית המאפיינת את גישתה של הפסיכולוגיה הבריאותית. מתוארים מהי מחלה כרונית, מהי דמנציה ומה השפעתה על קרוב המשפחה אשר בדרך כלל מתפקד כמטפל לא פורמאלי. מוצג האופן בו מצב זה יכול לגרום להרעה באיכות חייו ולפגוע בבריאותו הפיסיולוגית והרגשית של המטפל ונבחנות דרכי התמודדותו עם מצבו. לבסוף, מוצגות אסטרטגיות תמיכה והתערבויות ומתוארים היבטים חיוביים, אותם ניתן להפיק ממצב זה בכדי להפחית את המחיר אותו משלם המטפל הלא פורמאלי בבריאותו.

קטע מהעבודה:

בשונה ממחלה אקוטית אשר מתפרצת לפתע ובדרך כלל חולפת מהר לאחר תקופת החלמה, מחלה כרונית, הינה מחלה אותה נושא החולה במשך זמן רב ולעיתים אף כול חייו. היא מלווה בסימפטומים שונים המתחילים להופיע בהדרגתיות, בתקופות של הפוגה או התפרצויות אקוטיות, היא יכולה להיות יציבה באופן יחסי או לכלול נסיגות לא צפויות והיא מאופיינת בשלבי התדרדרות בריאותית, כשלעיתים ישנה החלמה ולעיתים החמרה כרונית לאורך החיים, עד למוות (Nezu, et al. 2003).
אחת מהמחלות השכיחות ביותר כיום הינה מחלת הדמנציה. מחלה זו אופיינית לאוכלוסייה המבוגרת. מכיוון שישנה גדילה יחסית באוכלוסייה זו, בעקבות התפתחותה של הרפואה, הטכנולוגיה הרפואית ושיפור התנאים הסוציאליים והסביבתיים, מספר האנשים הלוקים בדמנציה גודל כול שנה (Alzheimer's Association, 2008).

תגים:

פסיכולגיה · בריאותית · גוף · נפש · ביו · רפואי · ביו · פסיכו · סוציאלית · דמנציה · אלצהיימר · מטפל · פורמאלי · שיטיון · זיקנה · גרונטולוגיה · רפואה · משלימה · אלטרנטיבית · טיפול · פסיכולוגי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחלת הדמנציה והשלכותיה על המטפל הלא פורמאלי ", סמינריון אודות "מחלת הדמנציה והשלכותיה על המטפל הלא פורמאלי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.