היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמקדות בשלושה מושגים מתחום החינוך לגיל הרך

עבודה מס' 033181

מחיר: 337.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: "הלמידה הלא- פורמלית" מול הלמידה בגן הילדים; המחנך כמתווך, עבודתם העצאית של ילדים בגיל הרך.

9,333 מילים ,6 מקורות

תקציר העבודה:

עבודתי זו בקורס "הגשת חומרים כמודל חינוכי", מתמקדת בשלושה מושגים מתחום החינוך לגיל-הרך.
המושג הראשון אותו אבחן, מתמקד ב"למידה הלא - פורמלית" בגיל - הרך.
גן-הילדים הישראלי, הוא מן היצירות החינוכיות המפוארות של מערכת החינוך בארץ.
כיום, מבוסס החינוך בגן - הילדים, על מסורת ונסיון של שנים רבות, שבמהלכן נילוו לתהליך החינוכי ויכוחים שונים על מהותו, תפקידיו, שיטותיו והשגיו.
עיקר הויכוח נע בין מי שדוגל בהוראה - הפורמלית, דהיינו, הדגשת התוכן והתוכנית, כנקודת מוצא לחינוך, לבין מי שמצדד בלמידה הלא - פורמלית, ולוקח את הילד, סקרנותו, ויוזמותיו כנקודת מוצא. (מתוך: גן - הילדים לטובת הילד, גדעון לוין עמ' 11, הוצאת רשפים").
בפרק על הלמידה הלא - פורמלית בגיל הרך, אתמקד ביתרונותיה ומרכיביה של השיטה.
כמו-כן, אביא דוגמאות מהספר, ומגן - הילדים שבו אני מעבירה את עבודתי המעשית.
המושג השני בעבודתי, יבחון את מקומו של המחנך כמתווך.
הלמידה של הילד, היא תהליך של פעילות, ושותפיה הם שניים: סביבה המזינה את הילד בשפע של עובדות וגירויים, והילד - האדם, הצומח, הפעיל, השופע כוח והשואף להשתלט על הסביבה ועובדותיה.
לעיתים, הסביבה מלמדת מאליה, ללא תוכנית או כוונות מוצהרות, והילד "קולט" בחושיו את הנעשה בסביבתו, מטמיע את הידע, והופכו לרכושו החיוני.
אולם, יש ועל הסביבה ללמד באורח מתוכנן, מכוון ומחושב. (גדעון לוין, פעילות והתנהגות. תהליך הלמידה והרגשת היצירה. עמ' 61)
למידה מעין זו, היא הלמידה המתווכת, ועל המחנך לשמש לתלמידיו כמתווך בין העולם לבינהם. במהלך הפרק אתמקד בהגדרתו של המושג תיווך, במרכיביה של הלמידה המתווכת (לפי מלכה האס ולפי גדעון לוין), ושוב אביא דוגמאות הן מהספרים והן מהתצפיות שערכתי בגן.
המונח האחרון ידון בעבודתם העצמאית של ילדים בגיל - הרך.
החינוך לעצמאות נחשב לאחת ממטרות החינוך בחברה המערבית המודרנית. פעילות עצמאית של ילדים מעודדת את חשיבתם, מפתחת את סקרנותם ועוזרת להם בפתרון בעיות.
הפרק יבחן האם באמת מטרה זו של פיתוח העצמאות מיושמת בפועל במערכת החינוך.
כמו-כן, הפרק ידון בהגדרות השונות של המונח עצמאות, במרכיביה של ההתפתחות העצמאית אצל ילדים, וכן בפעילותם העצמאית של ילדים כפי שהיא באה לידי ביטוי בגני הילדים. גם פה אביא דוגמאות מהחומר התאורתי ומהתצפיות שערכתי בגן-הילדים.

תוכן עניינים:
1. פתיחה
2. מהי למידה בלתי-פורמלית?
3. תיווך של מחנך מהו?
4. פעילות עצמאית של ילדים קטנים.
5. סיכום.
6. ביבליוגרפיה.

מקורות:

האס מלכה, פעוטים מתנסים בחומר, בגירי שעווה ובצבעי ידיים, הוצאת אורנים.
האס מלכה, צבעי ידיים לילדי הגן, הוצאת המכון לשיפור ההוראה, אורנים, עמודים: 6-14 .
האס מלכה, תינוקות ופעוטים לומדים, הוצאת אורנים,עמ': 37-59 .
לוין גדעון, לחנך אחרת, הוצאת דיונון, אוניברסית תל - אביב.
לוין גדעון, לומדים בגיל הרך על הלמידה הבלתי-פורמלית, הוצאת אח, עמודים 25-50 .
לוין גדעון, פעילות והתנהגות, הוצאת אוצר המורה, עמודים 64-67 .

תגים:

הגשת · חומרים · כמודל · חינוכי · הוראה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמקדות בשלושה מושגים מתחום החינוך לגיל הרך", סמינריון אודות "התמקדות בשלושה מושגים מתחום החינוך לגיל הרך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.