היישום אינו מחובר לאינטרנט

רפלקסיביות בקולנוע

עבודה מס' 068990

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מושג הרפלקסיביות בקולנוע והתמקדות בשלושה סרטים: "8 וחצי", "ברטון פינק" ו-"אדפטיישן".

3,284 מילים ,10 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

"טקסט בודד אוחז רק בחלק מהמשמעות; הוא כשלעצמו הנו סינקדוכה לשלם נרחב יותר הכולל טקסטים אחרים. טקסט הוא אירוע יחסי, ולא מהות שיש לנתחה" (הרולד בלום, עמוד 106) ואכן עבודה זו תתמקד בטקסטים שהם חלק משלם רחב יותר. בין יוצרים בכל אומנות ישנו מאבק מתמיד בין היוצרים החדשים לאלה שהיו קודמים להם, מעיין דרמה משפחתית ,שבו היוצר החדש (הבן) מנסה בכל כוחו להיאבק על מקומו מול היוצר הקדום יותר (האב). (עמוד 9, ברזלי- הקדמה לספרו של הרולד בלום)
אומנם הרולד בלום (Harold Bloom) מתייחס בספרו בעיקר לשירה. ניתן לייחס את התיאוריה שלו לגבי קריאה משבשת וכתיבה משבשת בכל תחום באומנות, גם לקולנוע. בבסיס התיאוריה שלו עומד הרעיון שכל טקסט מתחבר לטקסטים קדומים ומבוססים עליהם וכך גם שלושת הסרטים אשר עבודה זו תעסוק בהן. אנחנו בחרנו בשלושה סרטים רפלקסיביים, אשר כולם עוסקים בתהליך היצירה.
כל הגיבורים בכל שלושת הסרטים מחפשים את הנוסחה על מנת להגיע ליצירה שלמה, כנה ואמיתית, ואף לאמת הפנימית שלהם.
שלושת הסרטים מתחברים אחד לשני, ממשיכים אחד את השני ואף משנים אחד את השני. בספרו של הרולד בלום, חרדת ההשפעה עוסק בלום בשישה יחסים רוויזיוניסטיים. המהלך שאותו אנחנו רוצים להציג הוא המהלך הראשון שאותו מציג בלום- קלינאמן (Clinamen) . כלומר קריאה מנכסת או מנשלת. היוצר החדש יותר (הבן) מקבל את היצירה של אביו המבשר, אבל עד שלב מסוים. הוא מבצע שינוי באמצעות היצירה החדשה שלו. (בלום, עמוד 44) .כך פועלים האחים כהן (Ethan And Joel Coen) אל מול פדריקו פליני
(Federico Fellini) וכך פועל ספייק ג'ונז (Spike Jonze) וצ'ארלי קאופמן ( (Charles Stuart Kaufman אל מול האחים כהן.
נרצה להראות כיצד סרטו של פליני (שמונה וחצי) מהווה בסיס לסרטים שבאו אחריו. שכן 8 וחצי הוא סרט מהפכני וגרם לשינוי מהותי בתעשיית הקולנוע. אנו נדגים כיצד פליני מייצג את האב הקדום ואילו האחים כהן מייצגים את המבשרים החדשים שלו, כאשר הם מסכימים עם פליני, אך מביאים תובנות חדשות בנוגע לרעיון של איך מגיעים לנוסחה של יצירת סרט בשנים שהם פועלים. כמו כן נראה את אותה אינטראקציה בין האחים כהן לספייק ג'ונז וצ'ארלי קאופמן שמהווים את המבשרים החדשים מול האחים כהן.

קטע מהעבודה:

האחים כהן כמו פליני התעסקו בתהליך היצירה בסרטם ברטון פינק. הסרט מתרחש בשנת 1941 ערב מלחמת העולם השנייה. גיבור הסרט הוא ברטון פינק (ג'ון טורטורו) מחזאי צעיר אשר כותב מחזות לאנשים "הפשוטים" הוא מתבקש על ידי חברת הפקת סרטים הוליוודית לכתוב סרט היאבקות. הוא מגיע למלון מעופש בלוס אנג'לס על מנת לכתוב את התסריט ושם הוא מתוודה לדייר שבחדר הסמוך- צ'ארלי (ג'ון גודמן) אשר עמו מתפתחת מערכת יחסים חברית.

תגים:

ספייק ג'ונז · צ'ארלי קאופמן · פליני · האחים כהן · רפלקסיביות · אינטרטקסטואליות · הרולד בלום

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רפלקסיביות בקולנוע", סמינריון אודות "רפלקסיביות בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.