היישום אינו מחובר לאינטרנט

קולנוע ופוסט-מודרניזם

עבודה מס' 023038

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרת המושגים, הקולנוע והפוסטמודרניזם והסרטים בעידן המודרני והפוסט מודרני.

5,676 מילים ,20 מקורות

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: מודרניזם ופוסט-מודרניזם
פרק שני: קולנע ופוסט-מודרניזם
פרק שלישי: הסרטים בעידן המודרני והפוסט-מודרני
3.1. העידן המודרני
3.2. העידן הפוסט-מודרני
3.3. הפרודיה
3.4. הביקורות והסקירות
3.5. פמיניזם ופוסטמודרניזם - האמנם?
סיכום
ביבליוגרפיה

מבוא

הדיון בקולנוע המודרני והפוסט-מודרני מחייב אותנו להגדיר את המושגים "מודרניזם" ו"פוסט-מודרניזם".
לצורך ההגדרה נצטרך לבחון הן את התקופות שבהן החלו הגדרות אלו להתייחס להתפתחויות שונות בתרבות האנושית וכן לעצם המושגים, כלומר מה הם באים להביע. לאחר מכן ארצה לבדוק האמנם מתייחסים המושגים מודרניזם ופוטס-מודרניזם לכלל ענפי התרבות, או שהם שונים מאחד לשני.
רק לאחר בירור זה ניתן יהיה להתייחס לקולנוע הפוסט-מודרני, למצוא את יחודו ומאפייניו ואף לנסות לסווג סרטים שונים בהתאם.
ארצה לברר האם מושג הפוסט-מודרניזם מתייחס לרעיון או שמא גם להיבטים טכניים ולארגון חברתי, הקשור לתחומי היצירה השונים.
מאידך, גם מבקרי הסרטים לא נשארו מאחור וישבו לסווג את מה שעשוי להיות מוגדר כפוסט-מודרניסטי בקולנוע. אנשי הקולנוע הגיעו למסקנה כי אין סמל הולם יותר לפוסט-מודרניזם מסרטיו המוקדמים של וודי אלן, אשר נעדר מהם כל גילוי של מקוריות וכל אחד מסרטיו הינו העתק של סרטי הקומדיות המוקדמים, מתקופת צ'ארלי צ'פלין, האחים מארקס ואחרים.
כאן, אכן, עומדת לפנינו שאלה - האמנם הפוסט-מודרניזם מחובר למודרניזם, מעצם היותו בעל אלמנט של המשכיות לגביו, או אולי בעל תכונות הפוכות למודרניזם, מעצם מאפייניו הרדיקליים. שאלה נוספת שתעמוד לפנינו היא האמנם תכונה פוסט-מודרניסטית בענף יצירה אחד, חופפת לפוסט-מודרניזם בענף יצירתי אחר.
רק לאחר הגדרת המושג פוסט-מודרניזם, הן כמושג עצמאי והן כמתייחס למודרניזם, תוך השוואת ענפי היצירתיות השונים, אוכל לאפיין את הקולנוע הפוסט-מודרני, להצביע על מאפייניו ולנסות לצפות את השלב הבא.
בשלב זה ארצה להעלות השערה כי מרבית היצירות הקיימות ובפרט בתחום הקולנוע, אינן מקוריות ורעיונותיהן לקוחים מיצירות שקדמו להן. על פי השערה זו, חוסר המקוריות אכן מאפיין את התקופה הפוסט-מודרנית ולא מהפכנות או חדשנות.

בהמשך ארצה גם לטעון, כי חדשנות ומהפכנות יוכלו להתקיים, כתופעה תדירה, רק בגינם של אמצעים טכנולוגיים בעלי בשורה חדשה, כמו המציאות המדומה (virtual reality) המבוססת על מימד נוסף לאלה המוכרים לנו עד כה.
לצורך ההשערה אתייחס לדיעות חוקרים ומבקרים שונים וכן, אערוך השוואה בין מספר סרטים בני זמננו, המבוססים על סרטי העבר, אשר היוו אבן שואבת ליצירה הקולנועית כולה כבר מספר עשורים.

מקורות:

גולדשטיין, "יש עולם שלישי אחר", קו 10, 1990, ע"מ 136.
ג'ורג', ד., "המשחק הכי מוצלח בעיר או: החילזון, זבוב הצ'ה-צ'ה ו-וודי אלן", (תרגום: ב. בן ברוך), סרטים 5, 1989, ע"מ 27-28.
ג'יימסון, פ., "פוסט-מודרניזם, או ההגיון התרבותי של הקפיטליזם המאוחר", (תרגום: ע. גינצבורג-הירש), קו 10, 1990, ע"מ 101-120.
גרין, א., (עורך), (1985), במאים ואנשי קולנע על הקולנוע, עם עובד, תל-אביב.
דובדבני, ש., "סרטים", עכבר העיר, 28.2.1997א, ע"מ 4-10.
דובדבני, ש., "סרטים", עכבר העיר, 1.8.1997ב, ע"מ 4-15.
דובדבני, ש., "סרטים", עכבר העיר, 8.8.1997ג, ע"מ 4-12.
לויתן, ע., "מצד זה", עתון 77 גליון 203, 1997, ע"מ 39-41.
לוסקי, 1986, "מרכז ופריפריה - עיון בקטלוג 'סיר לחץ'", מוזות 4, 1986, ע"מ 22-24.
מונק, י., "בסרט הזה כבר היינו", סרטים 5, 1989, ע"מ 25-26.
סארטר, ז.פ., (1979), הספרות מה היא?, הדר, תל-אביב.
פרידמן, מ., 1989, "חיקוי של סטריאוטיפים", סרטים 1989, 5, ע"מ 13-14.
קלר, ה., (עורכת), (1987), עולם בדים, עם עובד, תל-אביב.
ריינר, א. "השמים הם הגבול", הארץ, 13.8.1997, ע"מ ג1.
שוב, י., "סטיישן חומה ובית בפרברים", סרטים 5, 1989, ע"מ 18-21.
שמיר, ע., "שעשועי כאילו", סרטים 5, 1989, ע"מ 22-24.
Derrida, J., "French Philosophers in Conversation", Derrida in Roule Morthley's, 1991, New-York, London.
Hutcheon, L., (1985), A Theory of Parody, New-York London.
Lyotard, J.F., (1984), The Post-Modern Condition, University of Minnesota Press, Minneapolis.
Rose, M.A., (1993), Parody: Ancient, Modern and Postmodern, Cambridge.

תגים:

מודרניזם · פמיניזם · פרודיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קולנוע ופוסט-מודרניזם", סמינריון אודות "קולנוע ופוסט-מודרניזם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.