היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג ערבים בסרטי מתח ופעולה אמריקאיים לאחר אירועי 9/11

עבודה מס' 068986

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בשלושה סרטים: "איירון מן", "מטען הכאב" ו-"חקירה מעבר לקווים".

9,968 מילים ,12 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו תתמקד בייצוג הערבים בסרטי מתח ופעולה, לאחר אירועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001. בסרטים הוליוודים שונים ניתן להבחין , כי קיים מוטיב חוזר בדמות האויב. המלחמה הקרה בין ארה"ב לרוסיה- הובילה לכך שדמות האויב העיקרי בסרטי הפעולה והמתח היה דמות הרוסי. ניתן להבחין בכך בסרטים הפופולאריים כגון: "רוקי", "ג'יימס בונד" ועוד. המערכה נגד יפן במלחמת העולם השנייה הובילה לסרטים בהם הוצגו היפנים כאויב. דוגמה לכך הם הסרטים "הגשר על נהר קוואי", "הקו האדום הדק". ברצוני לחקור את ייצוג דמות האויב החדש בסרטי מתח ופעולה, דמותו של הערבי-הטרוריסט. שאלת המחקר היא, "כיצד מיוצגת דמות הערבי בסרטי מתח ופעולה אמריקאיים לאחר אירועי ה- 11/9?"
ברצוני לנתח את סרטי המתח והפעולה- "איירון מן", "מטען הכאב" ו-"חקירה מעבר לקווים", משום היותם סרטים פופולאריים, אשר זכו לחשיפה רבה. ברצוני לחקור את אופן הצגת דמות האויב החדש בסרטים אמריקאיים, על מנת לחתור תחת ההגמוניה (גרמשי), ולהציג את המסר הסמוי והאידיאולוגיה המועברת בסרטים אלו. התחושה אשר הביאה אותי לצאת ולחקור נושא זה- היא שבעקבות אירועי ה-11 בספטמבר הוליווד יצרה את דמות האויב החדש. בסרטי הוליווד ניתן להבחין בדפוס קבוע של ייצוג דמויות כאשר הערבי מוצג- כבעל היבטים שליליים של אלימות, פרימיטיביות, אלא אם כן הדמויות מערביות ולבנות מוצגות כליברליות.

שיטת המחקר המיושמת במחקר זה היא גישתו של בארת. ניתוח תוכן סמיוטי.
התכנים ינותחו ע"פ מספר קריטריונים:
1. דמוניזציה של הערבים - אופן ייצוג הערבי, דמות שלילית או חיובית.
2. המערב אל מול המזה"ת - ייצוג המערב הנאור אל מול הערבים הפרימיטיביים
3. אופן הצגת האלימות אצל האמריקאים, בהשוואה לאופן הצגת האלימות מצד הערבים.
4. אופן הצגת האסלאם אל מול דתות ואמונות אחרות וכן החילוניות.
5. ערכים, נורמות ואמונות של הערבי הרע מול הגיבור הטוב.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק תיאורטי:
תיאורית העל: תיאוריית ההגמוניה.
תיאורית משנה: התיאוריה הפוסט קולוניאלית
סקירת ספרות
מתודולוגיה
ניתוח
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הטענה הנחבאת מאחורי התיאוריה של ההגמוניה כמו גם הפוסטקולניאלית היא שהתקשרות (ובמקרה הפרטי תעשיית הסרטים) לוקחות חלק פעיל במניפולציה של השלטונות על האוכלוסייה. אני לא מבקשת בסקירה זו לטעון כי טענות אלו מופרכות, אבל אבקש להציג מחקרים הדנים בדעה הרווחת בעולם המערבי כי העולם המוסלמי טבול בתודעה של טרור, האם מקור דעה זו נובע ממניפולציה פוליטית.
אחת הטענות הנגזרות מתיאורית ההגמוניה היא שמנחים ועיתונאים בתקשורת מחזיקים בעמדות פוליטיות התואמות לאינטרסים של המעמד השליט ולכן הנטייה הפוליטית שלהם משפיעה על האופן שבו מדווחות החדשות. איברהים (2008) מתנגדת לפרדיגמה מחקרית זו.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג ערבים בסרטי מתח ופעולה אמריקאיים לאחר אירועי 9/11", סמינריון אודות "ייצוג ערבים בסרטי מתח ופעולה אמריקאיים לאחר אירועי 9/11" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.