היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוק השבות ביחס להגירה הלא יהודית

עבודה מס' 065521

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הגישה הליברלית עומדת בסתירה לגישת מדינת היהודים כפי שהוגדרה במגילת העצמאות?

1,626 מילים ,8 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

קליטת יהודי בריה"מ ויהודי אתיופיה הן הקליטה הגדולה ביותר בתולדות המדינה לאחר העליה החמישית. עליות אלו מאופיינות ע"י שני גלי עליה גדולים ביותר, כאשר בשנת 1990 מסתמנת פריצת דרך בעליה, שלא היתה כמותה מאז קום המדינה. ב9- החודשים הראשונים של העליה זו עלו לישראל כמעט 100,000 עולים מבריה"מ- גידול של 763% בהשוואה לשנת 1989.
עם זאת חלקם של הלא יהודים בעליות אלו רב. בקרב העולים מרוסיה העולים הודו כי הם אינם יהודים אולם טענו לקשר דם עם יהודי, אולם אצל האתיופים היה חשש לאי יהדותם מבחינה עקרונית.

שאלת המחקר היא האם הגישה הליברלית עומדת בסתירה לגישת מדינת היהודים כפי שהוגדרה במגילת העצמאות, במהותה של גישה עומד חופש הפרט כשהמדינה מחויבת לשמור על חופש הפרט, או שיש להמשיך בגישת מדינה היהודית. במרכזה של הגישה האחרונה עומדת המדינה כמדינת היהודים כשמטרת הקמתה של המדינה הייתה קיבוץ גלויות, על כן הגירת הלא יהודים למדינה עומד בסתירה לחזון הקמת המדינה

תוכן עניינים:
1. הצגת הנושא
2. הצגת הגישות
3. ניתוח
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גישת המדינה היהודית מדבר על מדינת ישראל כ"מדינת היהודים" על כל המשתמע מכך. צביונה של ישראל כמדינה יהודית מתבטאת לא רק ברמת הפרט אלא גם ברמת הכלל וזאת ע"מ לשמור גם רמת הפרט לבל תתפורר. כלומר, ההיבט הסוציולוגי גורס הישארות על בסיס העבר עם "עידכונים" הנובעים כתוצאה מצורך השעה(1).
האספקט הדתי לעומתו אינו מתחשב בתהפוכות הזמן. בן הדת היהודית אינו יכול להיות בן דת אחרת.לכאורה השאלה תמוהה. כיצד יעלה על דעתו, או על דעת מישהו, כי הוא ייחשב עוד ליהודי, כשכל מעשיו והתנהגותו הנמשכת, הם בבירור בניגוד גמור ליהדות, ותוך התנערות מפורשת ממנה?
-------------------------------------------------------------------
1. והפטיג זרח, חוקה לישראל עמוד 18

תגים:

מדינה · יהודית · קליטה · חופש · הפרט · מגילת · העצמאות · קיבוץ · גלויות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוק השבות ביחס להגירה הלא יהודית", סמינריון אודות "חוק השבות ביחס להגירה הלא יהודית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.