היישום אינו מחובר לאינטרנט

השכלה במגזר הלא יהודי בישראל

עבודה מס' 063793

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

3,591 מילים ,3 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

חינוך והשכלה הם הכלי החשוב ביותר לצמצום פערים חברתיים וכלכליים ולהגברת השיוויון. בישראל קיימים פערים עמוקים ורחבים בהישגים חינוכיים, בין קבוצות שונות בחברה. פערים אלה הם תוצאה של אי-שיוויון בנקודת המוצא, מצד אחד, ושל אפליה בהקצאת משאבים, מצד שני. במשך השנים עשתה המדינה מאמצים לפעול לתיקון אי-השיוויון בנקודת המוצא, בהצלחה חלקית. האפליה בהקצאת משאבים - בעיקר ביחס לחינוך הערבי - נמשכה לאורך שנות המדינה והנתונים שיובאו בהמשך מלמדים שעדיין לא באה אל קיצה.

מערכת החינוך היא גורם מרכזי בעיצוב אישיותו התרבותית של הדור הצעיר, ולהנחלת הערכים הלאומיים והחברתיים. מן הראוי אפוא שמערכת החינוך למיעוט הערבי תיהנה ממעמד אוטונומי ותונהג על ידי הנהגה חינוכית-מקצועית ערבית, באופן שיאפשר למיעוט הערבי לשלוט בעיצוב זהותו הלאומית ובהתפתחותה.

על החינוך הערבי בישראל מופקד אגף החינוך הערבי במשרד החינוך, והוא חלק מהחינוך הכללי, הנקבע בעיקרו על ידי יהודים, כאשר לרשויות המקומיות מוקנות סמכויות טכניות בלבד.
רמתם של מוסדות החינוך מושפעת ממצבה הסוציו-אקונומי של החברה בה קיימים מוסדות אלו. נתונים ומחקרים רבים מעידים, כי היישובים הערבים נמצאים בתחתית סולם המדד החברתי-כלכלי בישראל. על כן, לא מקרי שמערכת החינוך הערבית אף היא ממוקמת בתחתית מערכת החינוך הישראלית.

עבודה זו תנתח מספר נתונים סטטיסטיים הנוגעים להשכלה במגזר הלא-יהודי בישראל.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. השכלה במגזר הלא-יהודי
2.1 השכלת גברים במגזר הלא-יהודי
2.2 השכלת נשים במגזר הלא-יהודי
2.3 השוואה בין השכלת גברים להשכלת נשים במגזר הלא-יהודי
2.4 השכלה במגזר הלא-יהודי
3. השכלה במגזר היהודי
4. השוואה בין השכלה במגזר היהודי למגזר הלא-יהודי
5. סיכום ומסקנות
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

תגים:

השכלה · כמותי · ניתוח · סטטיסטיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השכלה במגזר הלא יהודי בישראל", סמינריון אודות "השכלה במגזר הלא יהודי בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.