היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות תאגידית - קבוצת שטראוס

עבודה מס' 067743

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת האתיקה והאחריות התאגידית תוך התמקדות בנושא איכות הסביבה.

4,142 מילים ,11 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

אחריות תאגידית מהווה אחריות בכמה היבטים ובמיוחד סוציאלית חברתית. כמו כן, אחריות כלכלית, אחריות חוקית, אחריות אתית ואחריות פילנתרופית. בעבודה זו בחנתי את האתיקה והאחריות תאגידית של קבוצת שטראוס.

במסגרת ניהול האחריות התאגידית פועלים בשטראוס לקידום נושאים חברתיים כגון: גיוון והכלה, איכות סביבה, קידום תזונה בריאה, סחר קפה הוגן ועוד. מזה 5 שנים ברציפות יש הכרה ציבורית על פי מדד "מעלה" לאחריות חברתית. בעלי עניין בקבוצה מהווים שיקול דעת אסטרטגי ועליהם נמנים: בעלי המניות, עובדי החברה, שותפים עסקיים, צרכנים, הסביבה, הקהילה וראשיות הממשל.
תחומי העניין של שטראוס בהם דנו בעבודה זו: ממשל תאגידי, העסקת עובדים, ספקים ורכש אתי ותחום נוסף וחשוב שבו הושם דגש הוא איכות הסביבה, כאשר מהווה חלון של החברה כלפי הסביבה ובעלי העניין החיצוניים. בראש ובראשונה שטראוס מתחייבת בשיפור מתמיד של התהליכים הניהוליים סביבתיים: שימוש מושכל במים, צמצום צריכת האנרגיה בפעילויות הייצור, הפחתת זיהום האוויר, חומרים מדללי אוזון, טיהור בשפכים וטיפול בפסולת. כל זאת על מנת לצמצם השפעות שליליות על הסביבה.
קבלת ההחלטות האתיות מיושמות לפי מודלים מהספרות אשר מדברים על תועלתנות (מירוב), חובות וזכויות, גישה דיאולוגית, עיקרון הצדק ועיקרון הסגולות הטובות. לפי המודל שטראוס מתיימרת להיות שם, להיות מובילה בתחום החברתי וכן לידע את הציבור ובעלי העניין בהחלטותיה.
שטראוס נבחנת כאמור, לפי מדד "מעלה". מידוד (Benchmarking) של אתיקה בארגונים, והושוותה לבנק הפועלים, אשר נמצאת בדירוג גבוה ממנה. המסקנה ששטראוס צריכה לשפר מדדים של אתיקה בעסקים - מענה למוצרים ירוקים, פעילות של 24 שעות, זכויות אדם - שיפור האקלים הארגוני, מעורבות בקהילה - מיקוד ויישום מדיניות ממוקדת ואחידה וממשל תאגידי - ציות לחוקים ולהיות שחקנים הוגנים, זאת כדי להעלות את דירוגה של שטראוס במדד "מעלה".
הקוד האתי מהווה סטנדרטיזציה חברתית ואחריות תאגידית. הטמעה זו בארגון, נועדה לסייע לכל אחד ואחת מבעלי העניין בשטראוס לתרגם את הערכים להחלטות ומעשים. תהליך ההטמעה של הקוד האתי הוביל לגיוס נאמני אחריות חברתית בכל היחידות העסקיות ושינוי האקלים האתי בארגון. בשנת 2007, 75% מהעובדים חשבו שהחברה מנוהלת באופן אתי לפי סקר שבוצע בחברה.

תוכן עניינים:
מבוא
הצגת הארגון
תחומי עניין
קבלת החלטות אתיות
Benchmarking
קוד אתי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

להלן הפרמטריים העיקרים באסטרטגיה של אחריות סביבתית:
* שימוש מושכל במים - מודעות למשבר המים כאשר הולך ונהיה ערך נדיר. צמצום שימוש במים ובמחזור המים לצרכי ניקיון. הצבת יעד לשימוש במים, נרשם קיטון של 3% - 25% בצריכת המים.
* צמצום צריכת האנרגיה לפעילות הייצור - שיפור פליטת מזהמים ומי חממה אל האוויר והפחתת טביעת רגל הפחמנית של החברה. במרבית מפעלי החברה מתבצע אחת לשנה סקר צריכת אנרגיה שבו נבדקת צריכת האנרגיה של היחידה העסקית. תכנון תוכנית חיסכון עתידי. העתיד מבשר על שימוש באנרגיה חלופית (אנרגיה סולארית, אנרגיה רוח וכדומה) שטראוס פועלת להנהיג טכנולוגיות אלו.

תגים:

אחריות · תאגידית · קבוצת · שטראוס · אתיקה · קוד · אתי · איכות · סביבה · אקולוגיה · ירוק · מדד · מעלה · בנק · פועלים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות תאגידית - קבוצת שטראוס", סמינריון אודות "אחריות תאגידית - קבוצת שטראוס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.