היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות חברתית תאגידית של עסקים ומוטיבציית העובדים

עבודה מס' 070328

מחיר: 549.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה עיונית על אופן ההשפעה של אחריות חברתית תאגידית על המוטיבציה בקרב העובדים.

7,088 מילים ,26 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

התחום של אחריות חברתית תאגידית התפתח מתוך תיאוריית בעלי העניין אשר הייתה רווחת בחקר התנהגות תאגידית בשנות ה- 80 וה- 90. גישת בעלי העניין התייחסה לשתי קבוצות מרכזיות במארג של חברה עסקית. האחת, בעלי עניין פנימיים שהם העובדים של החברה וההנהלה והשנייה, בעלי עניין חיצוניים שהם לקוחות החברה, ספקים, מתחרים, ממשלה וכד'... ההתפתחות של תחום האחריות החברתית תאגידית יצר תלות וקשר בין החברה לבין בעלי עניין אלו. האחריות החברתית תאגידית כשמה כן היא מניחה כי לתאגיד עסקי ישנה אחריות חברתית ישירה כלפי כל אותם בעליי העניין של החברה הן הפנימיים והן החיצוניים.
עבודה זו תבחן האם שיפור של מידת האחריות החברתית של תאגיד משפיע בצורה מעשית על המוטיבציה של העובדים, כאשר הדיון יתייחס הן לגורמי מוטיבציה חיצוניים והן לגורמי מוטיבציה פנימיים. מכאן ששאלת המחקר של העבודה הינה: באיזה אופן אחריות חברתית תאגידית משפיעה על המוטיבציה בקרב העובדים?

תוכן עניינים:
תקציר
1. מבוא
2. אחריות תאגידית
2.1 אחריות סביבתית תאגידית
2.2 אחריות חברתית תאגידית
3. מוטיבציה
3.1 מוטיבציה בתהליכי ייצור
3.2 תיאוריית הצרכים של מאסלו
3.3 תאוריית ההוגנות של אדמס
3.4 מוטיבציה חיצונית מול מוטיבציה פנימית
4. מודלים של השפעת האחריות החברתית על מוטיבציה של העובדים בספרות
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האחריות התאגידית כאמור לא הופיע יש מאין, אלא יש מיש. במהלך שנות ה-80 וה-90 חברות רבות בעולם פעלו ללא כל התחשבות בתפיסת החברה לגבי פעילותם, כאשר המטרה המרכזית שלהם הייתה מקסום הרווחים. חברות אלו יכלו להרשות לעצמן למכור מוצרים פגומים, לשקר לציבור לגבי סך הרווחים האמיתי שלהם, להעלים הכנסות וכד'. מעבר לכך הם גם ניצלו בצורה גסה את משאבי כדור הארץ, כמעט ללא פיקוח סביבתי הולם. יחד עם משאבי כדור הארץ נוצלו גם עובדים רבים אשר צורת ההעסקה הפוגענית שלהם ופגיעה משמעותית בתנאי השכר הייתה לאחת מאסטרטגיות מקסום הרווחים הנפוצות ביותר בקרב חברות גלובליות (Porter & Kramer, 2006).

תגים:

הנעה · מוטיבציה · מוטיבציה פנימית · אחריות חברתית · אחריות תאגידית · אחריות סביבתית · אחריות חברתית · שביעות רצון · תאגידים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות חברתית תאגידית של עסקים ומוטיבציית העובדים", סמינריון אודות "אחריות חברתית תאגידית של עסקים ומוטיבציית העובדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.