היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות תאגידית בחברת הביטוח "כלל"

עבודה מס' 067160

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת החברה "כלל חברה לביטוח" ודרכי התמודדותה עם נושא אחריות תאגידית וקוד אתי.

6,955 מילים ,23 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

ענף הביטוח הינו בין התעשיות הגדולות והרווחיות ביותר בישראל, עם היקף הכנסות של כ-34 מיליארד ש"ח ורווח נקי של 2.6 מיליארד ש"ח. הפרמיות בענף נובעות משני מגזרים עיקריים: ביטוח חיים וביטוח כללי, כאשר מגזר הביטוח הכללי מהווה כ-55% מסך הפרמיות והיתר - בגין מגזר ביטוח החיים. במסגרת פעילותן, מנהלות חברות הביטוח נכסי ציבור בהיקף של כ- 225 מיליארד ש"ח, המהווים כ-12% מסך תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור בישראל. מרבית הסכום (כ-130 מיליארד ש"ח) מנוהל במסגרת ביטוחי החיים והיתרה מנוהלת באמצעות קופות גמל (55 מיליארד) וקרנות הפנסיה החדשות (37 מיליארד). (www.maalot.co.il 22/8/2008)
משק הביטוח בישראל עבר מספר תהפוכות בארבעת השנים האחרונות. זה החל בשנת 2003 אז הונהגה רפורמה מקיפה בענף הפנסיה שבה לקח ענף הביטוח חלק פעיל. רכישתן של קרנות הפנסיה החדשות הובילה להגברת התחרות ולשינוי מיידי במפת שוק החיסכון לטווח ארוך. בינואר 2004 נכנסו לתוקף שינויים מרחיקי לכת בתוכניות ביטוח החיים שהותירו חותם עמוק על שוק ביטוח החיים, לרבות על יחסי סוכן - מבטח. רפורמת בכר גובשה לחוק בשנת 2005 כשמטרתה להפחית את הריכוזיות בשוק ההון ולצמצם את ניגודי העניינים המובנים בפעילותם של המתווכים הפיננסיים. שינויים אלו, יצרו לחברות הביטוח הזדמנויות עסקיות משמעותיות ומחזקות את מעמדן כגופים פיננסיים. הרפורמות צפויות לתרום ליכולתן של חברות הביטוח להרחיב את עסקיהן בתחום הפנסיה והחיסכון לטווח ארוך, תוך הגדלת בסיס לקוחותיהן ומגוון המוצרים שלהן. הרחבת פעילות חברות הביטוח בתחום קרנות נאמנות תתרום לגיוון מקורות ההכנסה של חברות הביטוח והפיכתם לגופים פיננסיים. מכירת נכסי הבנקים, כנדרש מרפורמת בכר, יחד עם מגמת מעבר הכספים לברוקרים הפרטיים שהחלה לפני מספר שנים, תהפוך את שוק ניהול הכספים לריכוזי פחות ולתחרותי הרבה יותר. (22/8/2008 www.mof.gov.il)

מטרות העבודה הן: בחינת המושגים אחריות תאגידית, אתיקה בעסקים, ההבדל בין הגישות גישת בעלי העניין וגישת הבעלים ובחינת הקוד האתי בארגון בו הכותב עובד.
אחריות תאגידית ואתיקה בעסקים:
כאשר בוחנים את המושגים אחריות תאגידית ואתיקה בעסקים, ראשית אנו בודקים את התנהגותו של הארגון כלפי פנים: עובדיו, מנהליו וספקו. שנית, אנו בוחנים את התנהגותו כלפי חוץ: לקוחותיו, קהילה קרובה ורחוקה, משקיעים, איכות הסביבה והשלטונות. בר חיים (1994)
בחלק זה של העבודה תבחן האחריות התאגידית בחברת כלל ביטוח, תחילה תוצג החברה, הענף בה היא פועלת ובעלי העניין. לאחר מכן, יבחנו היבטים שונים של אחריות תאגידים וכיצד הם מיושמים בחברה.

בחינת הקוד האתי:
בחלק זה של העבודה, הכותב יציג את הקוד האתי של כלל חברה לביטוח. לאחר מכן, תבחן מידת היכרותו ע"י העובדים, מהי מידת האפקטיביות שלו והדבקות בו ולבסוף יומלצו המלצות ליישומו.

תוכן עניינים:
* מבוא
הצגת הארגון:
-מה זה ביטוח
-תיאור הענף
-הארגון
-מבנה בעלות
-זיקה לארגון
-בעלי עניין מרכזיים
-בעלי העניין בכל חברה לביטוח
יישום מודלים:
-גישת הבעלים (Shareholders)
-גישת בעלי העניין (Stakeholders)
-יישום גישת בעלי העניין בכלל חברה לביטוח
* אחריות תאגידית
* אתיקה בעסקים
מטרות העבודה
תחומי עניין איתם מתמודד הארגון:
-פעילות חברתית בקהילה.
-קבלת החלטות
-יחס לספקים
דיון מעמיק בתחום נבחר
-יחס לספקים
-ריסונים חיצונים ופנימיים
ניתוח ביקורתי לפי קבלת החלטות אתיות של Cavanah מנקודת מבט של בעלי העניין
- BENCHMARKING
-המלצות
הקוד האתי
סיכום
נספחים

קטע מהעבודה:

אחריות תאגידית או אחריות חברתית, הינה האופן שבו הארגון מביא בחשבון שיקולים חברתיים סביבתיים, כלכליים ואתיים בדרך להשגת הצלחה וקיום לטווח ארוך. (מתוך טיוטא לתקן ישראלי 1000, 6, 2006).
המושג אחריות תאגידית, מבטא את כלל פעילות התאגידים בניסיונם לעמוד מול הציפיות המשולבות של כלל בעלי המניות, עובדי החברה, הצרכנים, הספקים, השלטונות והסביבה. מושג זה, חובה בתוכו מושגים רבים נוספים כגון: סחר הוגן, קוד אתי, גישת בעלי העניין ולקיחת אחריות. (1996) , Chryssides & Kaler.

תגים:

אחריות תאגידית · ביטוח · בעלי עניין · בעלי מניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות תאגידית בחברת הביטוח "כלל"", סמינריון אודות "אחריות תאגידית בחברת הביטוח "כלל"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.