היישום אינו מחובר לאינטרנט

העדפות פנאי של העובדים בתעשיית ההייטק

עבודה מס' 067727

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תכנון הזמן, חיי החברה והעדפות הבילוי בשעות הפנאי של עובדי הייטק.

12,175 מילים ,21 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זאת בוחנת את העדפות בילוי בשעות הפנאי של עובדי הייטק. בחרתי לעסוק דווקא במגזר זה כיוון שלדעתי הם בעלי בחירות ייחודיות בכל הקשור לתכנון הזמן שלהם וגם כיוון שהם מנהלים את חייהם בצורה שונה משאר האנשים שמועסקים בתעשיות אחרות. השוני הזה נובע בין היתר מההבדלים העצומים בין תעשיית הייטק ותעשיות אחרות במשק ויחסים שהתעשייה הזאת מנהלת עם המועסקים בה.
הציפייה שהובילה אותי למחקר זה הייתה למצוא התייחסות ייחודית למחשב, לקריאה, לבילויים עם חברים וההנחה הכי חשובה שהנחתה אותי הייתה כי אוריינטציית העבודה תהיה בולטת במרכזיותה בחיי עובדי הייטק אך יחד עם זאת גם רמת הסיפוק שלהם מהפנאי תהיה גבוהה. לאחר שערכתי סקר באמצעות שאלון מובנה בקרב 25 גברים ו-25 נשים שעובדים בתעשיית ההייטק, הסקתי מסקנות שלא אישרו באופן חד משמעי את ההשערות שלי. נמצא כי עובדי הייטק אינם מרוצים באופן כללי משעות הפנאי שלהם ואינם מחזיקים באוריינטציית עבודה חד משמעית, הם מעריכים מאוד את שעות הפנאי ושואפים להגדיל אותם, לבלות יותר עם חבריהם ולנסועה יותר לטייל.

תוכן העניינים:
1. פרק מבוא
- פנאי
- פנאי ומגדר
- סטאטוס משפחתי והשפעתו על הפנאי
- יחסי פנאי עבודה
- פנאי בתקופות שונות
- מבנה ארגון תעסוקתי והשפעתו על הפנאי
- ייחודיות ישראלית
- סיכום
2. פרק מתודולוגי
- שאלת מחקר
- השערת מחקר
- שיטת מחקר
- מגבלות מחקר
3. פרק ממצאי מחקר
4. פרק סיכום ודיון
5. רשימה ביבליוגרפית
נספח 1 - שאלון הפנאי
נספח 2 - תרשימים

קטע מהעבודה:

שלושה תחומים ממצים את חיי האדם; עבודה, חברה ותחומי עניין. האחרון מתבטא בפעולות הנעשות לשם עצמן, ללא מטרה להפיק תועלת. פעילויות אלה, עצם עשייתן, אמורות להביא סיפק ושמחה, לזה אנו קוראים "פנאי" (אבירם 2000).
פנאי הוא מושג מפתח בחיי החברה, הוא תנאי לחיים בחברה דמוקרטית, הוא משפיע על פעילות כלכלית, על צריכת התרבות וצריכת התקשורת, תעשיות שלמות תלויות בקיום הפנאי. הפנאי שלנו קשור למערכת היחסים במשפחה, הוא הקובע את זמן האיכות של האדם, יחד עם זאת למרות שפנאי מתקשר אוטומטית למצב של הנאה, מחקרים רבים מראים כי אנשים שואפים לפנאי אך נהנים יותר בעבודה (כץ וינוביצקי מתוך מבוא תרבות תקשורת ופנאי בישראל). אחת ההשפעות של החברה על הפנאי מתבטאת בצורך הולך וגדל של שעות הפנאי וקיצור יום העבודה ((Snir &Harpaz 2002.

תגים:

פנאי · מגדר · תעוקה · חופש · היי-טק · עבודה · משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העדפות פנאי של העובדים בתעשיית ההייטק ", סמינריון אודות "העדפות פנאי של העובדים בתעשיית ההייטק " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.